26 вересня у стінах величного Бережанського замку відбувся міський захід «Туризм єднає», присвячений Всесвітньому дню туризму та Дню туризму в Україні. Подія зібрала представників влади, освітян, культурних діячів, мешканців міста та, звісно ж, молодь. Активну участь у святкуванні взяли здобувачі освіти та викладачі Бережанського фахового коледжу.
Новини відділення УСНЕ
26 вересня відзначають Всесвітній день здоров'я довкілля. Навіть в умовах повномасштабної війни росії проти України ми, українці, дбаємо про збереження наших лісів, степів, гір і води для комфортного життя майбутніх поколінь.
У рамках заходів, спрямованих на підвищення обізнаності та забезпечення безпеки, в групі ОФМ-11 відбулася інформаційна виховна година із протимінної діяльності. Студенти мали змогу переглянути серію коротких відео про основні види вибухонебезпечних предметів та правила безпечної поведінки.
20 вересня 2025 року Україна разом із мільйонами людей з понад 180 країн світу долучилася до Всесвітнього дня прибирання «World Cleanup Day». Ця масштабна екологічна акція має на меті об’єднати зусилля громадян задля очищення планети від сміття, формування екологічної свідомості та виховання відповідального ставлення до довкілля. Цьогорічна акція вкотре довела: глобальні зміни починаються з простих дій кожного з нас. Прибирання територій — це лише перший крок. Головне завдання — навчитися свідомо зменшувати кількість відходів, сортувати сміття та популяризувати екологічний спосіб життя.
З 15 вересня у групі Сп-21 розпочалася навчальна практика з дисципліни «Ботаніка», під час якої здобувачі освіти ознайомилися зі структурою біостаціонару по вирощуванню декоративних рослин Бережанського фахового коледжу; працюватимуть у тепличному господарстві, опановуючи методи вегетативного розмноження основних видів хвойних та листяних культур, способи підготовки насіння до висіву, засоби боротьби зі шкідниками та захисту рослин; опанують знання щодо виготовлення грунтосуміші для висіву і живцювання; навчаться застосовувати препарати для кращого росту та укорінення рослин.
У своїй роботі соціальний працівник повинен керуватися принципами професійної етики - загальними вимогами, які виражають основні напрями поведінки спеціаліста стосовно того чи іншого суб'єкта відношень, що виникають у процесі соціальної роботи.
ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА
Рівень освіти - Фахова передвища освіта
Освітньо-професійний ступінь - фаховий молодший бакалавр
Галузь знань – 07 Управління та адміністрування
Спеціальність – 076 Підприємництво та торгівля
Освітня кваліфікація - Фаховий молодший бакалавр з підприємництва та торгівлі
І. ПЕРЕДМОВА
1 Розроблено робочою групою ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України»
2 Ухвалено Педагогічною радою ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» протокол № 9 від «19» квітня 2023 р.
Розробники:
Рудник Валентина Іванівна – голова робочої групи, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
ПАЛІНСЬКА Ірина Зорянівна – член робочої групи, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
Дудка Уляна Теодозіївна – член робочої групи, кандидатка педагогічних наук, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін.
Освітньо-професійна програма визначає передумови доступу до навчання, орієнтацію та основний фокус програми, обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття освітньо-професійної програми підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти, перелік загальних та спеціальних (фахових) компетентностей, нормативний і варіативний зміст підготовки фахівця, сформульований у термінах результатів навчання та вимоги до контролю якості вищої освіти.
ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» розробляє освітньо-професійну програму за спеціальністю 076 Підприємництво та торгівля для підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти за обраною спеціальністю згідно Стандарту Затверджено наказом МОН №704 від 22.06. 2021 року.
1. Профіль освітньо-професійної програми фахової передвищої освіти зі спеціальності
076 «Підприємництво та торгівля»
1 – Загальна інформація
Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу- Відокремлений структурний підрозділ «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів та природокористування України», відділення економіки та прикладної екології
Освітньо-професійний ступінь - Фахова передвища освіта
Офіційна назва освітньо-професійної програми - Підприємництво та торгівля
Освітня кваліфікація - Фаховий молодший бакалавр з підприємництва та торгівлі
Кваліфікація в дипломі та обсяг освітньо-професійної програми - Освітньо-професійний ступінь – Фаховий молодший бакалавр
Спеціальність – Підприємництво та торгівля 120 кредитів ЄКТС, термін навчання 2 роки 10 місяців
Наявність акредитації
Цикл/рівень - НРК України - 5 рівень, FQ-ЕНЕА – початковий, ЕQF LLL - 5 рівень
Передумови - Свідоцтво про базову загальну середню освіту
Вступні іспити
Решта вимог визначаються правилами прийому на освітньо-професійно програму фахівця у сфері фахової передвищої освіти
Мова(и) викладання - Українська
Термін дії освітньо-професійної програми - згідно Державного стандарту
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньо-професійної програми - http://www.batk.nubip.edu.ua
2 – Мета освітньо-професійної програми
Надання теоретичних знань та набуття практичних компетентностей, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків у сфері підприємництва та торгівлі, підготовка здобувачів в освіти до подальшого навчання за обраною спеціалізацією
3 – Характеристика освітньо-професійної програми
Предметна область, галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності)
07 Управління та адміністрування
076 Підприємництво та торгівля
Орієнтація освітньо-професійної програми - Освітньо-професійна програма
Основний фокус освітньо-професійної програми та спеціалізації - Фахова передвища освіта в області підприємництва та торгівлі
Ключові слова: підприємництво, торгівля.
Особливості програми - Виробнича та навчальна практики забезпечують підготовку фахівців у реальному середовищі майбутньої професійної діяльності. В освітньому процесі використовуються найновіші науково-практичні досягнення, реалізується системний підхід у формуванні змісту профільно-орієнтованих навчальних дисциплін.
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
Придатність до працевлаштування
Фахівець підготовлений до роботи в галузі економіки за Національним класифікатором України: «Класифікатор видів економічної діяльності» ДК 009:2010:
Секція С Переробна промисловість
Розділ 10 - Виробництво харчових продуктів
Розділ 11 - Виробництво напоїв
Розділ 12 - Виробництво тютюнових виробів
Розділ 13 - Текстильне виробництво
Розділ 14 - Виробництво одягу
Розділ 15 - Виробництво шкіри, виробів зі шкіри та інших матеріалів
Розділ 16 - Оброблення деревини та виготовлення виробів з деревини та корка, крім меблів; виготовлення виробів із соломки та рослинних матеріалів для плетіння
Розділ 17 - Виробництво паперу та паперових виробів
Розділ 18 - Поліграфічна діяльність, тиражування записаної інформації
Розділ 22 - Виробництво гумових і пластмасових виробів
Розділ 25 - Виробництво готових металевих виробів, крім машин і устаткування
Розділ 31 - Виробництво меблів
Розділ 32 - Виробництво іншої продукції
Секція в Оптова та роздрібна торгівля автотранспортних засобів і мотоциклів
Розділ 45 - Оптова та роздрібна торгівля автотранспортними засобами та мотоциклами, їх ремонт 14
Розділ 46 — Оптова торгівля, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами
Розділ 47 — Роздрібна торгівля, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами
Секція Н - Транспорт, складське господарство, поштова та кур’єрська діяльність
Розділ 52 - Складське господарство та допоміжна діяльність у сфері транспорту
Фахівець здатен виконувати зазначені професійні роботи за Національним класифікатором України: «Класифікатор професій» ДК 003:2010 та Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 65. «Торгівля і громадське харчування»:
1224 Завідувач секції
1224 Керівники виробничих підрозділів в оптовій та роздрібній торгівлі
1229.1 Завідувач відділу (самостійного)
3415 Агент комерційний
3415 Агент торговельний
3415 Комівояжер
3419 Товарознавець
3419 Організатор з постачання
3419 Організатор зі збуту
3421 Торговельний брокер (маклер)
3422 Експедитор транспортний
3439 Фахівець.
Перелік посад, які може обіймати випускник, не є вичерпним
Подальше навчання - Можливість продовження навчання за програмами першого циклу вищої освіти (НРК України - 6 рівень, FQ-ЕНЕА - другий цикл, ЕQFLLL - 6 рівень)
5 – Викладання та оцінювання
Викладання та навчання
Загальний стиль навчання – проблемно-орієнтований. Лекційні курси поєднуються з семінарами, диспутами, «мозковими штурмами» та робочими зустрічами. Широко використовується алгоритмізація навчання. Самостійна робота на основі підручників та конспектів, електронних освітніх ресурсів, розміщених в «Віртуальному навчальному середовищі Moodle», «Хмарному середовищі GOOGLE» консультації із викладачами визначається як особистісно-орієнтована педагогічна взаємодія суб’єктів навчання у закладах освіти, метою і мірою ефективності якої є формування професійної компетентності майбутнього фахівця.
Оцінювання
Тестування, опитування, дискусії, презентації, письмові есе, психолого-педагогічні характеристики, самоконтроль та самооцінка, контрольні роботи, звіти про практику, захист курсових робіт, усні та письмові екзамени, кваліфікаційний іспит, визначення рейтингу студента у кредитній системі освітнього процесу.
6 – Програмні компетентності
Інтегральна компетентність
Здатність вирішувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми в галузі підприємницької, торговельної та біржової діяльності або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і методів системи наук, які формують концепції організації і функціонування підприємницьких, торговельних структур та може характеризуватися певною невизначеністю умов; нести відповідальність за результати своєї діяльності; здійснювати контроль інших осіб у визначених ситуаціях.
Загальні компетентності (ЗК)
ЗК 1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та в розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК 3. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 5. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК 6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК 7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
Спеціальні компетентності
СК 1. Здатність враховувати основні закономірності та сучасні досягнення у підприємницькій та торговельній діяльності.
СК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо діяльності підприємства.
СК 3. Здатність застосовувати інноваційні підходи у діяльності підприємницьких та торговельних структур.
СК 4. Здатність визначати характеристики товарів і послуг у підприємницькій та торговельній діяльності.
СК 5. Здатність здійснювати діяльність із дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницькій та торговельній діяльності.
СК 6. Здатність виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких та торговельних структур.
СК 7. Здатність застосовувати основи обліку, оподаткування і страхування у підприємницькій та торговельній діяльності.
СК 8. Здатність визначати і задовольняти потреби споживачів як пріоритетних суб’єктів ринку.
СК 9. Здатність застосовувати моделі електронної комерції у сфері підприємницької та торговельної діяльності.
СК 10. Здатність використовувати логістичні системи у підприємницькій та торговельній діяльності
7 – Результати навчання
РН 1. Знати свої права, як члена суспільства, цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина України.
РН 2. Застосовувати знання, розуміння закономірностей та сучасних досягнень у підприємницькій та торговельній діяльності із професійною метою.
РН 3. Володіти державною та іноземною мовами у професійній діяльності.
РН 4. Використовувати сучасні комп’ютерні й телекомунікаційні технології обміну та поширення професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва та торгівлі.
РН 5. Здійснювати пошук, самостійний відбір інформації з різних джерел у сфері підприємницької та торговельної діяльності.
РН 6. Проявляти ініціативу та підприємливість, володіти навичками міжособистісної взаємодії для досягнення професійної мети.
РН 7. Застосовувати всебічні спеціалізовані емпіричні й теоретичні знання у сфері підприємництва та торгівлі для подальшого використання у практичній діяльності.
РН 8. Володіти методами й інструментарієм для підготовки проєктів управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких та торговельних структур.
РН 9. Застосовувати інноваційні підходи у підприємницькій та торговельній діяльності.
РН 10. Визначати характеристику товарів і послуг у підприємницькій та торговельній діяльності за допомогою сучасних методів.
РН 11. Знати основи нормативно-правового забезпечення діяльності підприємницьких та торговельних структур і застосовувати їх на практиці.
РН 12. Виконувати професійні завдання з організації̈ діяльності підприємницьких та торговельних структур.
РН 13. Застосовувати отримані навички з основ обліку, оподаткування і страхування у підприємницькій та торговельній діяльності.
РН 14. Визначати потреби споживачів для формування асортименту товарів у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
РН 15. Застосовувати моделі електронної комерції в діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
РН 16. Використовувати логістичні системи у підприємницькій та торговельній діяльності.
РН 17. Визначати основні показники діяльності підприємницьких та торговельних структур для забезпечення їх ефективності
8 – Ресурсне забезпечення реалізації програми
Кадрове забезпечення
Розробники програми:
2 спеціалістки вищої категорії, викладачі-методисти, 1 к. пед. н,
Всі розробники є штатним співробітниками Бережанського фахового коледжу
Голова робочої групи освітньо-професійної програми: Рудник В.І. – викладач циклової комісії спеціальних економічних дисциплін, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії.
До реалізації програми залучаються висококваліфіковані педагогічні працівники.
З метою підвищення фахового рівня всі педагогічні працівники один раз на п’ять років проходять стажування, в т.ч. закордонні.
Матеріальне-технічне забезпечення
- навчальні корпуси;
- гуртожитки;
- тематичні кабінети;
- спеціалізовані лабораторії;
- комп’ютерні класи;
- пункти харчування;
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- мультимедійне обладнання;
- спортивний зал, спортивні майданчики.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення
- офіційний сайт закладу: http://www.batk.nubip.edu.ua;
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- необмежений доступ до мережі Інтернет;
- наукова бібліотека, читальні зали;
- віртуальне навчальне середовище Moodle;
- хмарні середовища Google-Apps;
- пакет MS Office 365;
- корпоративна пошта;
- навчальні і робочі плани;
- графіки навчального процесу
- навчально-методичні комплекси дисциплін;
- навчальні та робочі програми дисциплін;
- дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисциплін;
- програми практик;
- методичні вказівки щодо виконання курсових проектів(робіт), дипломних проектів (робіт);
- критерії оцінювання рівня підготовки;
- пакети комплексних контрольних робіт.
9 – Академічна мобільність
Національна кредитна мобільність
Підвищення кваліфікації (стажування) педагогічних працівників у закладах освіти.
Міжнародна кредитна мобільність
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти не проводиться.
Освітньо-професійна програма визначає передумови доступу до навчання, орієнтацію та основний фокус програми, обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти, перелік загальних та спеціальних (фахових) компетентностей, нормативний і варіативний зміст підготовки фахівця, сформульований у термінах результатів навчання та вимоги до контролю якості вищої освіти.
ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» розробляє освітньо-професійну програму програму за спеціальністю Е2 Екологія для підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти за обраною спеціальністю згідно Стандарту Затверджено наказом МОН №624 від 12.07. 2022 року.
Розроблено робочою групою ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» у складі:
СОКОЛОВСЬКА Ірина Ярославівна – голова робочої групи, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії природничих дисциплін;
ПАНЬКІВ Галина Володимирівна – член робочої групи, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії природничих дисциплін;
ЧОРНА Наталія Зіновіївна – член робочої групи, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії природничих дисциплін.
Опис освітньо-професійної програми
ЕКОЛОГІЯ
1 – Загальна інформація
Повна назва закладу фахової передвищої освіти освіти - Відокремлений структурний підрозділ «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів та природокористування України», відділення управління, соціальних наук та екології
Освітньо-професійний ступінь - Фаховий молодший бакалавр
Освітня кваліфікація - Фаховий молодший бакалавр з екології
Професійна кваліфікація -
Кваліфікація в дипломі -
Освітньо-професійний ступінь − Фаховий молодший бакалавр
Спеціальність – Е2 Екологія
Освітньо-професійна програма - Екологія
Рівень кваліфікації згідно з Національною рамкою кваліфікацій - Освітньо‐професійний ступінь фахового молодшого бакалавра відповідає п’ятому рівню Національної рамки кваліфікацій України
Офіційна назва освітньо-професійної програми - Екологія
Обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття ступеня фахового молодшого бакалавра - 180 кредитів ЄКТС
Термін навчання за денною формою здобуття освіти:
- на основі базової середньої освіти – 3 роки 10 місяців;
- на основі повної загальної середньої освіти (профільна середня освіта) – 2 роки 10 місяців;
- на основі диплому кваліфікованого робітника – 2 роки 10 місяців.
Наявність акредитації - ОПП акредитована. Акредитація ОПП передбачено у 2029-2030 навчальному році
Термін дії освітньо-професійної програми - до 01.07.2029 р.
Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою
- – базова середня освіта (з одночасним виконанням освітньої програми профільної середньої освіти, тривалість здобуття якої становить два роки);
- – повна загальна середня освіта (профільна середня освіта);
- – професійна (професійно-технічна) освіта;
- – фахова передвища освіта;
- – вища освіта.
Мова(и) викладання - Українська
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньо-професійної програми - http://www.batk.nubip.edu.ua
2 – Мета освітньо-професійної програми
Надання теоретичних знань та набуття практичних компетентностей, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків та вирішення практичних завдань у сфері охорони навколишнього природного середовища.
3 – Характеристика освітньо-професійної програми
Предметна область
Об’єкт вивчення та/або діяльності:
- структура та функціональні компоненти екосистем різного рівня та походження;
- антропогенний вплив на довкілля та оптимізація природокористування.
Цілі навчання: формування у здобувачів фахової передвищої освіти професійних компетентностей у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування.
Теоретичний зміст предметної області: базові поняття, концепції й принципи природничих наук, сучасної екології та їх використання для охорони навколишнього середовища, збалансованого природокористування та сталого розвитку.
Методи, методики та технології:
- методи збирання, обробка та інтерпретація результатів екологічних досліджень;
- загальнонаукові й спеціальні методи, статистичні методи аналізу даних, професійні методики, вирішення типових спеціалізованих задач та практичних проблем в екології.
Інструменти та обладнання: обладнання, устаткування та програмне забезпечення для лабораторних, лабораторно-польових, польових і дистанційних досліджень будови та властивостей екологічних систем різного рівня та походження.
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
Придатність до працевлаштування
Фахівець у сфері фахової передвищої освіти з екології здатний виконувати такі професійні роботи (згідно ДК 003:2010) і займати первинні посади: технік-еколог, технік-лаборант.
Перелік посад, які може обіймати випускник, не є вичерпним.
Академічні права випускників
Продовження освіти за:
- початковим рівнем (короткий цикл) вищої освіти;
- першим (бакалаврський) рівнем вищої освіти.
Набуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих, у тому числі післядипломної освіти.
5 – Викладання та оцінювання
Викладання та навчання
Загальний стиль навчання – проблемно-орієнтований. Лекційні курси поєднуються з семінарами, диспутами, «мозковими штурмами» та робочими зустрічами. Широко використовується алгоритмізація навчання. Самостійна робота на основі підручників та конспектів, електронних освітніх ресурсів, розміщених в «Віртуальному навчальному середовищі Moodle», «Хмарному середовищі GOOGLE» консультації із викладачами визначається як особистісно-орієнтована педагогічна взаємодія суб’єктів навчання у закладах освіти, метою і мірою ефективності якої є формування професійної компетентності майбутнього фахівця.
Оцінювання
Тестування, опитування, дискусії, презентації, письмові есе, психолого-педагогічні характеристики, самоконтроль та самооцінка, контрольні роботи, звіти про практику, захист курсових робіт, усні та письмові екзамени, кваліфікаційний іспит, визначення рейтингу студента у кредитній системі освітнього процесу.
6 – Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність
Здатність вирішувати типові спеціалізовані задачі в галузі екології або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і методів природничих наук та може характеризуватися певною невизначеністю умов; відповідальність за результати своєї діяльності; здійснення контролю інших осіб у визначених ситуаціях.
Загальні компетентності
ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК5. Здатність спілкування іноземною мовою.
ЗК6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК8. Прагнення до охорони та збереження навколишнього природного середовища.
Спеціальні компетентності
СК1. Здатність до використання положень та методів фундаментальних наук для вирішення професійних задач.
СК2. Здатність обґрунтовувати власну точку зору та висновки, використовуючи основні теорії та концепції наук про навколишнє середовище.
СК3. Здатність організовувати та здійснювати лабораторні й польові дослідження об’єктів/складових навколишнього природного середовища, зокрема із використанням інформаційних технологій.
СК4. Здатність описувати результати лабораторних і польових досліджень та складати відповідні звіти.
СК5. Здатність проводити моніторинг природних складових довкілля та оцінювати поточний стан його природних складових.
СК6. Здатність до участі в розробці заходів, спрямованих на збереження ландшафтно-біологічного різноманіття та формування екологічної мережі.
СК7. Здатність до участі в розробці заходів щодо поводження з відходами виробництва та споживання.
СК8. Здатність оцінювати основні джерела техногенного впливу на стан навколишнього природного середовища.
СК9. Здатність до використання сучасних інформаційних ресурсів для екологічних досліджень.
СК10. Здатність інформувати громадськість про стан навколишнього середовища та екологічної безпеки.
СК11. Здатність до участі в реалізації природоохоронних заходів або екологічних проєктів.
СК12. Здатність до вивчення міжнародного та вітчизняного досвіду регіональних і транскордонних екологічних проблем з метою впровадження ресурсозберігаючих, природоохоронних технологій та альтернативних джерел енергії
7 – Зміст підготовки здобувачів фахової передвищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання
РН1. Спілкуватись усно та письмово з професійних питань українською та іноземною мовами.
РН2. Здійснювати пошук, відбирати інформацію з різних джерел у сфері професійної діяльності.
РН3. Визначати та описувати основні джерела техногенного пливу на навколишнє природне середовище та оцінювати міру екологічної небезпеки.
РН4. Використовувати положення, принципи, методи та поняття фундаментальних і прикладних наук у навчанні та професійній діяльності.
РН5. Використовувати лабораторне устаткування і обладнання.
РН6. Проводити польові та лабораторні дослідження, забір та оцінювання досліджуваних матеріалів і зразків, проведення аналізів, їх узагальнення та складання звітів.
РН7. Використовувати технологічні стандарти, нормативні документи, довідкові матеріали та технічні засоби для практичного виконання робіт і проведення обробки даних.
РН8. Використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології для пошуку й обробки інформації у сфері екології.
РН9. Аналізувати склад, будову, розвиток екосистем у різних просторовочасових масштабах.
РН10. Застосовувати знання щодо геологічного середовища, педосфери, гідросфери та атмосфери для дослідження небезпечних екологічних явищ і процесів з метою вибору шляхів запобігання та їх вирішення. РН11. Застосовувати знання з охорони навколишнього середовища, екологічного моніторингу, оцінки впливу на довкілля, геохімії довкілля для оцінки природно-ресурсного потенціалу та окремих видів природних ресурсів, оцінки впливу на навколишнє середовище, розрахунків збитків, заподіяних порушенням природоохоронного законодавства.
РН12. Застосовувати знання з біогеохімії, нормування антропогенного навантаження на навколишнє середовище та техноекології для виконання спостережень за станом довкілля, проведення польових і лабораторних досліджень, визначення та реалізації методів очистки викидів у повітряний басейн та скидів зворотних вод у водні об’єкти.
РН13. Застосовувати знання з екології людини, соціоекології, екологічної безпеки для цілісного підходу до людини як до біоенергоінформаційної системи, яка може бути основою спрямованого управління процесами життєдіяльності, новими підходами до боротьби із хворобами, збереження та зміцнення здоров’я, духовної еволюції людини як безальтернативної стратегії виживання цивілізації в умовах загострення глобальної екологічної кризи.
РН14. Застосовувати знання з управління та поводження з відходами виробництва та споживання для обґрунтування підходів до мінімізації їх негативного впливу на стан і якість складових довкілля та екологічну безпеку населення.
РН15. Забезпечувати дотримання правил охорони праці, промислової, пожежної та екологічної безпеки.
8 – Ресурсне забезпечення реалізації освітньо-професійної програми
Кадрове забезпечення
Розробники програми:
3 спеціалісти вищої категорії, викладачі-методисти
Всі розробники є штатним співробітниками Бережанського фахового коледжу
Голова робочої групи освітньо-професійної програми: Соколовська І.Я. – викладач циклової комісії природничих дисциплін, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист
До реалізації програми залучаються висококваліфіковані педагогічні працівники.
З метою підвищення фахового рівня всі педагогічні працівники один раз на п’ять років проходять стажування, в т.ч. закордонні.
Матеріальне-технічне забезпечення
- навчальні корпуси;
- гуртожитки;
- тематичні кабінети;
- спеціалізовані лабораторії;
- комп’ютерні класи;
- пункти харчування;
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- мультимедійне обладнання;
- спортивний зал, спортивні майданчики;
- медпункт;
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення
- офіційний сайт закладу: http://www.batk.nubip.edu.ua
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- необмежений доступ до мережі Інтернет;
- наукова бібліотека, читальні зали;
- віртуальне навчальне середовище Moodle;
- хмарні середовища Google-Apps;
- пакет MS Office 365;
- корпоративна пошта;
- навчальні і робочі плани;
- графіки освітнього процесу
- навчально-методичні комплекси дисциплін;
- навчальні та робочі програми дисциплін;
- дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисциплін;
- програми практик;
- методичні вказівки щодо виконання курсових робіт;
- критерії оцінювання рівня підготовки;
- пакети комплексних контрольних робіт.
9 – Академічна мобільність
Національна кредитна мобільність
Право на академічну мобільність реалізується здобувачами фахової передвищої освіти відповідно до «Положення про академічну мобільність у Відокремленому структурному підрозділі «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів і природокористування України».
Підвищення кваліфікації (стажування) педагогічних працівників у закладах освіти.
Форми атестації здобувачів фахової передвищої освіти
Атестація зі спеціальності здійснюється у формі кваліфікаційного іспиту
Вимоги до кваліфікаційного іспиту
Кваліфікаційний іспит має передбачати оцінювання результатів навчання, визначених цим стандартом та відповідною освітньо-професійною програмою
Освітньо-професійна програма визначає передумови доступу до навчання, орієнтацію та основний фокус програми, обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти, перелік загальних та спеціальних (фахових) компетентносте, нормативний і варіативний зміст підготовки фахівця, сформульований у термінах результатів навчання та вимоги до контролю якості вищої освіти.
ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» розробляє освітньо-професійну програму за спеціальністю D2 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок для підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти за обраною спеціальністю згідно Стандарту Затверджено наказом МОН №700 від 22.06. 2021 року (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України №434 від 02.04. 2024 року).
Розроблено робочою групою ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» у складі:
ГОЙ Олег Володимирович – голова робочої групи, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
ОЛЕКСИШИН Мирослава Михайлівна – член робочої групи, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
ГАХОВСЬКА Мирослава Михайлівна – член робочої групи, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
Опис освітньо-професійної програми
ФІНАНСИ, БАНКІВСЬКА СПРАВА, СТРАХУВАННЯ ТА ФОНДОВИЙ РИНОК
1 – Загальна інформація
Повна назва закладу фахової передвищої освіти освіти - Відокремлений структурний підрозділ «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів та природокористування України», відділення управління, соціальних наук та екології
Освітньо-професійний ступінь - Фаховий молодший бакалавр
Освітня кваліфікація - Фаховий молодший бакалавр з фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку
Професійна кваліфікація -
Кваліфікація в дипломі - Освітньо-професійний ступінь − Фаховий молодший бакалавр
Спеціальність – D2 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок
Освітньо-професійна програма - Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок
Рівень кваліфікації згідно з Національною рамкою кваліфікацій - Освітньо‐професійний ступінь фахового молодшого бакалавра відповідає п’ятому рівню Національної рамки кваліфікацій України
Офіційна назва освітньо-професійної програми - Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок
Обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття ступеня фахового молодшого бакалавра - 120 кредитів ЄКТС
Термін навчання за денною формою здобуття освіти:
- на основі базової середньої освіти – 2 роки 10 місяців;
- на основі повної загальної середньої освіти (профільна середня освіта) – 1 роки 10 місяців;
- на основі диплому кваліфікованого робітника – 1 роки 10 місяців.
Наявність акредитації - Акредитація ОПП передбачена у 2025-2026 навчальному році
Термін дії освітньо-професійної програми - до 01.07.2025 р.
Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою
- базова середня освіта (з одночасним виконанням освітньої програми профільної середньої освіти, тривалість здобуття якої становить два роки);
- повна загальна середня освіта (профільна середня освіта);
- професійна (професійно-технічна) освіта;
- фахова передвища освіта;
- вища освіта.
Мова(и) викладання - Українська
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньо-професійної програми - http://www.batk.nubip.edu.ua
2 – Мета освітньо-професійної програми
Надання теоретичних знань та набуття практичних компетентностей, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку, підготовка здобувачів освіти до подальшого навчання за обраною спеціалізацією.
3 – Характеристика освітньо-професійної програми
Предметна область
Об’єкт вивчення та/або діяльності: устрій, принципи, механізми функціонування та розвитку фінансових систем.
Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми в сфері фінансів, банківської справи та страхування або у процесі навчання.
Теоретичний зміст предметної області: поняття, категорії, теорії і концепції фінансової науки, які визначають тенденції і закономірності функціонування й розвитку фінансів, банківської справи та страхування.
Методи, методики та технології фінансової науки і практики на теоретичному і емпіричному рівнях.
Інструменти та обладнання: сучасні інформаційно-аналітичні системи та стандартні, спеціальні й галузеві програмні продукти.
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
Придатність до працевлаштування Фахівець підготовлений до роботи в галузі економіки за Національним класифікатором України: «Класифікатор видів економічної діяльності»
ДК 009:2010:
Секція К Фінансова та страхова діяльність
64 Надання фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення
64.1 Грошове посередництво
64.19 Інші види грошового посередництва
64.2 Діяльність холдингових компаній
64.3 Трасти, фонди та подібні фінансові суб’єкти
64.9 Надання фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення
64.91 Фінансовий лізинг
64.92 Інші види кредитування
64.99 Надання інших фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення
65 Страхування, перестрахування та недержавне пенсійне забезпечення, крім обов’язкового соціального страхування
65.1 Страхування
65.11 Страхування життя
65.12 Інші види страхування, крім страхування життя
65.2 Перестрахування
65.3 Недержавне пенсійне забезпечення
66 Допоміжна діяльність у сфері фінансових послуг і страхування
66.11 Управління фінансовими ринками
66.12 Посередництво за договорами по цінних паперах або товарах
66.19 Інша допоміжна діяльність у сфері фінансових послуг, крім страхування і пенсійного забезпечення.
66.2 Допоміжна діяльність у сфері страхування та пенсійного забезпечення
66.21 Оцінювання ризиків та завданої шкоди
66.22 Діяльність страхових агентів та брокерів
66.3 Управління фондами
Секція L Операції з нерухомим майном
68 Операції з нерухомим майном
68.1 Купівлі та продаж власного нерухомого майна
68.2 Надання в оренду й експлуатація власного чи орендованого нерухомого майна
68.3 Операції з нерухомим майном за винагороду або на основі контракту
Фахівець здатен виконувати зазначені професійні роботи за Національним класифікатором України: «Класифікатор професій» ДК 003:2010:
341 Фахівці в галузі фінансів та торгівлі
3411 Дилери (біржові торгівці за свій рахунок) та брокери (посередники) із заставних та фінансових операцій
3412 Агент страховий
3419 Інші фахівці в галузі фінансів і торгівлі
3419 Інспектор з організації інкасації та перевезення цінностей
3419 Інспектор кредитний
3419 Інспектор обмінного пункту
3439 Інші технічні фахівці в галузі управління
3439 Інспектор-ревізор
3439 Ревізор
3439 Інспектор з інвентаризації
3442 Інспектори податкової служби
3442 Інспектор з контролю за цінами
3442 Ревізор-інспектор податковий
Перелік посад, які може обіймати випускник, не є вичерпним.
Академічні права випускників - Продовження освіти за:
- початковим рівнем (короткий цикл) вищої освіти;
- першим (бакалаврський) рівнем вищої освіти.
Набуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих, у тому числі післядипломної освіти.
5 – Викладання та оцінювання
Викладання та навчання - Загальний стиль навчання – проблемно-орієнтований. Лекційні курси поєднуються з семінарами, диспутами, «мозковими штурмами» та робочими зустрічами. Широко використовується алгоритмізація навчання. Самостійна робота на основі підручників та конспектів, електронних освітніх ресурсів, розміщених в «Віртуальному навчальному середовищі Moodle», «Хмарному середовищі GOOGLE» консультації із викладачами визначається як особистісно-орієнтована педагогічна взаємодія суб’єктів навчання у закладах освіти, метою і мірою ефективності якої є формування професійної компетентності майбутнього фахівця.
Оцінювання - Тестування, опитування, дискусії, презентації, психолого-педагогічні характеристики, самоконтроль та самооцінка, контрольні роботи, звіти про практику, захист курсових робіт, усні та письмові екзамени, кваліфікаційний іспит, визначення рейтингу студента у кредитній системі освітнього процесу.
6 – Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність
Здатність вирішувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі фінансів, банківської̈ справи, страхування та фондового ринку або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і методів фінансової науки, та може характеризуватися певною невизначеністю умов; нести відповідальність за результати своєї діяльності; здійснювати контроль інших осіб у визначених ситуаціях
Загальні компетентності
ЗК 1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК 3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 4. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК 5. Знання і розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК 6. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 7. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК 8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Спеціальні компетентності
СК 1. Здатність використовувати теоретичний і методичний інструментарій фінансової, економічної, математичної, статистичної, правової та інших наук для розв’язання складних завдань у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
СК 2. Здатність здійснювати професійну діяльність, згідно з вимогами законодавства.
СК 3. Розуміння особливостей функціонування сучасної національної і світової фінансових систем та їх структури.
СК 4. Розуміння принципів організації фінансових відносин.
СК 5. Здатність застосовувати принципи, методи і процедури бухгалтерського обліку.
СК 6. Здатність складати й аналізувати фінансову звітність.
СК 7. Здатність самостійно виконувати складні завдання у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
СК 8. Здатність застосовувати сучасне інформаційне та програмне забезпечення для отримання й обробки даних у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
СК 9. Здатність виконувати контрольні функції у фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
СК 10. Здатність здійснювати ефективні комунікації між фахівцями і користувачами послуг у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
СК 11. Здатність підтримувати належний рівень знань та постійно підвищувати рівень професійної підготовки у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
СК 12. Здатність використовувати новітні інструменти та технології у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку
7 – Зміст підготовки здобувачів фахової передвищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання
РН 1. Знати свої права як члена суспільства, розуміти цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина України.
РН 2. Володіти державною та іноземною мовами для складання ділових паперів і комунікації у професійній діяльності.
РН 3. Знати економічні категорії, закони, причинно-наслідкові та функціональні зв’язки, що існують між фінансовими процесами та економічними явищами.
РН 4. Знати і розуміти теоретичні основи та принципи фінансової науки, особливості функціонування фінансових систем.
РН 5. Дотримуватися вимог законодавства для забезпечення правомірності професійних рішень.
РН 6. Застосовувати набуті теоретичні знання у практичній діяльності для розв’язання професійних завдань.
РН 7. Застосовувати сучасне інформаційне та програмне забезпечення для отримання й обробки даних у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
РН 8. Здійснювати пошук, відбір та опрацювання інформації з різних джерел у процесі професійної діяльності.
РН 9. Вміти розв’язувати складні задачі у спеціалізованих сферах професійної діяльності.
РН 10. Застосовувати принципи, методи і процедури бухгалтерського обліку у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
РН 11. Формувати й аналізувати форми фінансової звітності та правильно інтерпретувати отриману інформацію.
РН 12. Володіти методичним інструментарієм здійснення базових контрольних функцій у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
РН 13. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації до фахівців і користувачів послуг у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку для досягнення спільної мети.
РН 14. Застосовувати інновації у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
РН 15. Виявляти навички самостійної роботи та роботи в команді, демонструвати гнучке мислення, відкритість до нових знань
8 – Ресурсне забезпечення реалізації освітньо-професійної програми
Кадрове забезпечення
Розробники програми:
3 спеціалісти вищої категорії, викладачі-методисти. Всі розробники є штатним співробітниками Бережанського фахового коледжу.Голова освітньо-професійної програми: ГОЙ Олег Володимирович – викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін.
До реалізації програми залучаються висококваліфіковані педагогічні працівники. З метою підвищення фахового рівня всі педагогічні працівники один раз на п’ять років проходять стажування, в т.ч. закордонні.
Матеріальне-технічне забезпечення
- навчальні корпуси;
- гуртожитки;
- тематичні кабінети;
- спеціалізовані лабораторії;
- комп’ютерні класи;
- пункти харчування;
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- мультимедійне обладнання;
- спортивний зал, спортивні майданчики;
- медпункт;
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення
- офіційний сайт закладу: http://www.batk.nubip.edu.ua
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- необмежений доступ до мережі Інтернет;
- наукова бібліотека, читальні зали;
- віртуальне навчальне середовище Moodle;
- хмарні середовища Google-Apps;
- пакет MS Office 365;
- корпоративна пошта;
- навчальні і робочі плани;
- графіки освітнього процесу
- навчально-методичні комплекси дисциплін;
- навчальні та робочі програми дисциплін;
- дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисциплін;
- програми практик;
- методичні вказівки щодо виконання курсових робіт;
- критерії оцінювання рівня підготовки;
- пакети комплексних контрольних робіт.
9 – Академічна мобільність
Національна кредитна мобільність
Право на академічну мобільність реалізується здобувачами фахової передвищої освіти відповідно до «Положення про академічну мобільність у Відокремленому структурному підрозділі «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів і природокористування України».
Підвищення кваліфікації (стажування) педагогічних працівників у закладах освіти.
Форми атестації здобувачів фахової передвищої освіти
Атестація зі спеціальності здійснюється у формі кваліфікаційного іспиту
Вимоги до кваліфікаційного іспиту
Кваліфікаційний іспит має передбачати оцінювання результатів навчання, визначених цим стандартом та відповідною освітньо-професійною програмою
Освітньо-професійна програма Менеджмент для підготовки здобувачів фахової передвищої освіти ОПС «Фаховий молодший бакалавр» із спеціальності 073/D3 Менеджмент розроблено відповідно до:
Закону України «Про фахову передвищу освіту» від 06.06.2019 року № 2745-VIII;
Стандарту фахової передвищої освіти затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 22.06.2021 № 697 «Про затвердження стандарту фахової передвищої освіти зі спеціальності 073 Менеджмент освітньо-професійного ступеню «Фаховий молодший бакалавр», введеного в дію з 2021-2022 навчального року;
Постанов Кабінету Міністрів України: № 1341 від 23.11.2011 «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій» (в редакції Постанови КМ України № 519 від 26.06.2020); № 266 від 29.04.2015 «Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти» (в редакції Постанови КМ України № 1392 від 16.12.2022); № 1187 від 30.12.2015 «Про затвердження ліцензійних умов освітньої діяльності закладів освіти» (в редакції Постанови КМ України No 365 від 24.03.2021);
«Положення про акредитацію освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти» від 01.07.2021 року № 749.
Національного класифікатора України «Класифікація видів економічної діяльності ДК009:2010», прийнятого та надано чинності наказом Держспоживстандарту України № 457 від 11.10.2010 (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки України № 47 відж 04.01.2023)
Методичних рекомендацій «Розроблення освітньо-професійної програми та навчального плану підготовки здобувачів фахової передвищої освіти», виданих Державною службою якості освіти України та ДУ «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти», 2022;
https://mon.gov.ua/npa/ro-zatverdzhennya-standartu-fahovoyi-peredvishoyi-osviti-zi-specialnosti-073-menedzhment-osvitno-pro
Розроблено робочою групою ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» у складі:
ГАЛАЙКО Ірина Романівна – голова робочої групи, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
ПАЛІНСЬКА Ірина Зорянівна – член робочої групи, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
ПРОЦИК ОЛЬГА Анатоліївна – член робочої групи, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін.
Опис освітньо-професійної програми
Менеджмент
1 – Загальна інформація
Повна назва закладу фахової передвищої освіти освіти - Відокремлений структурний підрозділ «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів та природокористування України», відділення управління, соціальних наук та екології
Освітньо-професійний ступінь - Фаховий молодший бакалавр
Освітня кваліфікація - Фаховий молодший бакалавр з менеджменту
Професійна кваліфікація -
Кваліфікація в дипломі - Освітньо-професійний ступінь − Фаховий молодший бакалавр
Спеціальність – D3 Менеджмент
Освітньо-професійна програма - Менеджмент
Рівень кваліфікації згідно з Національною рамкою кваліфікацій - Освітньо‐професійний ступінь фахового молодшого бакалавра відповідає п’ятому рівню Національної рамки кваліфікацій України
Офіційна назва освітньо-професійної програми - Менеджмент
Обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття ступеня фахового молодшого бакалавра - 150 кредитів ЄКТС
Термін навчання за денною формою здобуття освіти:
- на основі базової середньої освіти – 3 роки 5 місяців;
- на основі повної загальної середньої освіти (профільна середня освіта) – 2 роки 5 місяців;
- на основі диплому кваліфікованого робітника – 2 роки 5 місяців.
Наявність акредитації - ОПП не акредитована. Акредитацію ОПП передбачено у 2028-2029 навчальному році
Термін дії освітньо-професійної програми - до 01.02.2028 р.
Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою
- базова середня освіта (з одночасним виконанням освітньої програми профільної середньої освіти, тривалість здобуття якої становить два роки);
- повна загальна середня освіта (профільна середня освіта);
- професійна (професійно-технічна) освіта;
- фахова передвища освіта;
- вища освіта.
Мова(и) викладання - Українська
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньо-професійної програми - http://www.batk.nubip.edu.ua
2 – Мета освітньо-професійної програми
Підготовка фахівців з менеджменту, здатних здійснювати професійну діяльність на основі засвоєння базових управлінських понять та принципів, виконувати дослідження та аналіз процесів формування та ефективного функціонування системи менеджменту та процесів, що її забезпечують, з метою прийняття ефективних управлінських рішень.
3 – Характеристика освітньо-професійної програми
Предметна область
Об’єкт вивчення та/або діяльності: управління організаціями та їх підрозділами.
Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері управління організаціями та їх підрозділами або у процесі навчання.
Теоретичний зміст предметної області: парадигми, закони, закономірності, принципи, історичні передумови розвитку менеджменту; концепції системного, ситуаційного, адаптивного, процесно-структурованого, інноваційного менеджменту тощо; функції, методи, технології та управлінські рішення у менеджменті.
Методи, методики та технології: загальнонаукові та специфічні методи дослідження (розрахунково-аналітичні, економіко-статистичні, економіко-математичні, фактологічні, соціологічні, документальні, балансові тощо); методи реалізації функцій менеджменту (методи маркетингових досліджень; методи економічної діагностики; методи прогнозування і планування; методи мотивування; методи контролювання; методи оцінювання соціальної, організаційної та економічної ефективності в менеджменті тощо); методи менеджменту (адміністративні, економічні, соціально-психологічні, технологічні); технології обґрунтування управлінських рішень (економічний аналіз, техніко-економічне обґрунтування, інваріантний пошук оптимального рішення тощо).
Інструменти та обладнання: сучасне інформаційно- комунікаційне обладнання, інформаційні системи та програмні продукти, що застосовуються в менеджменті.
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
Придатність до працевлаштування
Фахівець підготовлений до роботи у різних галузях економіки України. Фахівець здатен виконувати зазначені професійні роботи за Національним класифікатором України: «Класифікатор професій» ДК 003:2010:
1229.7 Завідувач відділу
3436 Помічники керівників
3436.1 Помічник керівника підприємства (установи, організації)
3436.2 Помічник керівника виробничого підрозділу
3436.2 Помічник керівника іншого основного підрозділу
3436.3 Помічник керівника малого підприємства без апарату управління
3436 Референт з основної діяльності
3439 Фахівець.
Перелік посад, які може обіймати випускник, не є вичерпним.
Академічні права випускників
Продовження освіти за:
- початковим рівнем (короткий цикл) вищої освіти;
- першим (бакалаврський) рівнем вищої освіти.
Набуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих, у тому числі післядипломної освіти.
5 – Викладання та оцінювання
Викладання та навчання
Загальний стиль навчання – проблемно-орієнтований. Лекційні курси поєднуються з семінарами, диспутами, «мозковими штурмами» та робочими зустрічами. Широко використовується алгоритмізація навчання. Самостійна робота на основі підручників та конспектів, електронних освітніх ресурсів, розміщених в «Віртуальному навчальному середовищі Moodle», «Хмарному середовищі GOOGLE» консультації із викладачами визначається як особистісно-орієнтована педагогічна взаємодія суб’єктів навчання у закладах освіти, метою і мірою ефективності якої є формування професійної компетентності майбутнього фахівця.
Оцінювання
Тестування, опитування, дискусії, презентації, письмові есе, психолого-педагогічні характеристики, самоконтроль та самооцінка, контрольні роботи, звіти про практику, захист курсових робіт, усні та письмові екзамени, кваліфікаційний іспит, визначення рейтингу студента у кредитній системі освітнього процесу.
6 – Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність
Здатність вирішувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і методів соціальних та поведінкових наук, та може характеризуватися певною невизначеністю умов; нести відповідальність за результати своєї діяльності; здійснювати контроль інших осіб у визначених ситуаціях
Загальні компетентності
ЗК 1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідом¬лювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку пред¬метної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, викорис¬товувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК 3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 4. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК 5. Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях.
ЗК 6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК 7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
Спеціальні компетентності
СК 1. Розуміння принципів і норм права та використання їх у професійній діяльності.
СК 2. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо.
СК 3. Здатність застосовувати знання теорії і практики менеджменту для вирішення типових спеціалізованих задач професійної діяльності.
СК 4. Здатність управляти підрозділом і налагоджувати необхідні комунікації в процесі управління.
СК 5. Здатність формувати і демонструвати лідерські якості та поведінкові навички.
СК 6. Здатність планувати, аналізувати, контролювати та оцінювати власну роботу і роботу інших працівників.
СК 7. Здатність планувати час та керувати ним (тайм-менеджмент).
СК 8. Здатність працювати в команді та налагоджувати міжособистісну взаємодію під час розв’язання професійних завдань.
СК 9. Здатність проводити економічні розрахунки.
СК 10. Розуміння принципів психології та використання їх у професійній діяльності.
СК 11. Здатність застосовувати правила оформлення управлінських документів.
7 – Зміст підготовки здобувачів фахової передвищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання
РН 1. Знати свої права, як члена суспільства, цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина України.
РН2. Використовувати різні форми і методи рухової активності для ведення здорового способу життя.
РН 3. Володіти державною та іноземною мовами у професійній діяльності.
РН 4. Застосовувати правові норми, норми з охорони праці, безпеки життєдіяльності у професійній діяльності.
РН 5. Застосовувати сучасний інструментарій менеджменту під час розв’язання професійних завдань.
РН 6. Використовувати сучасні інформаційні і комунікаційні технології для розв’язання професійних завдань.
РН 7. Розв’язувати типові спеціалізовані задачі в професійній діяльності.
РН 8. Знаходити оптимальні, обґрунтовані, творчі рішення для розв'язування професійних завдань.
РН 9. Пропонувати ефективні методи мотивування персоналу підприємства (підрозділу) для підвищення продуктивності праці.
РН 10. Демонструвати навички самостійної роботи, критики і самокритики, відкритості до нових знань.
РН 11. Здійснювати пошук, збирання, оброблення й аналізування інформації у професійній діяльності.
РН 12. Демонструвати навички командної роботи, лідерства для налагодження комунікації у професійній діяльності.
РН 13. Планувати, аналізувати, контролювати й оцінювати власну роботу і роботу інших осіб у професійній діяльності.
РН 14. Визначати основні економічні показники підприємства (підрозділу) для підвищення ефективності діяльності.
РН 15. Проявляти ініціативу та підприємливість для розвитку підприємства (підрозділу).
РН 16. Застосовувати знання з психології для розв’язання професійних завдань.
РН 17. Складати організаційно-розпорядчі документи для забезпечення ефективної взаємодії у професійній діяльності.
8 – Ресурсне забезпечення реалізації освітньо-професійної програми
Кадрове забезпечення
Розробники програми:
3 спеціалісти вищої категорії, викладачі-методисти.
Всі розробники є штатним співробітниками Бережанського фахового коледжу
Голова освітньо-професійної програми: ГАЛАЙКО Ірина Романівна – викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін
До реалізації програми залучаються висококваліфіковані педагогічні працівники.
З метою підвищення фахового рівня всі педагогічні працівники один раз на п’ять років проходять стажування, в т.ч. закордонні.
Матеріальне-технічне забезпечення
- навчальні корпуси;
- гуртожитки;
- тематичні кабінети;
- спеціалізовані лабораторії;
- комп’ютерні класи;
- пункти харчування;
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- мультимедійне обладнання;
- спортивний зал, спортивні майданчики;
- медпункт;
Інформаційне та навчально-методичнезабезпечення
- офіційний сайт закладу: http://www.batk.nubip.edu.ua
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- необмежений доступ до мережі Інтернет;
- наукова бібліотека, читальні зали;
- віртуальне навчальне середовище Moodle;
- хмарні середовища Google-Apps;
- пакет MS Office 365;
- корпоративна пошта;
- навчальні і робочі плани;
- графіки освітнього процесу
- навчально-методичні комплекси дисциплін;
- навчальні та робочі програми дисциплін;
- дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисциплін;
- програми практик;
- методичні вказівки щодо виконання курсових робіт;
- критерії оцінювання рівня підготовки;
- пакети комплексних контрольних робіт.
9 – Академічна мобільність
Національна кредитна мобільність
Право на академічну мобільність реалізується здобувачами фахової передвищої освіти відповідно до «Положення про академічну мобільність у Відокремленому структурному підрозділі «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів і природокористування України».
Підвищення кваліфікації (стажування) педагогічних працівників у закладах освіти.
Форми атестації здобувачів фахової передвищої освіти - Атестація зі спеціальності здійснюється у формі кваліфікаційного іспиту
Вимоги до кваліфікаційного іспиту - Кваліфікаційний іспит має передбачати оцінювання результатів навчання, визначених цим стандартом та відповідною освітньо-професійною програмою
Дочірні категорії
Новини СЕД
Новини циклової комісії спеціальних економічних дисциплін
Новини ГД
Новини циклової комісії гуманітарних дисциплін
Новини ПД
Новини циклової комісії природничих дисциплін







