1 жовтня 2025 року студенти групи ОФМ-11 Бережанського фахового коледжу разом із куратором Тарасом Андріївим відвідали Музей книги, де відбулася презентація збірника «Вони прославили наш край: почесні громадяни міста Бережани».
Новини відділення УСНЕ
30 вересня 2025 року ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» взяв участь у панорамному вебінарі «Обличчя, що протистоять злу війни» в рамках челенджу «Україна – країна нескорених», присвяченому Дню захисників і захисниць України, Дню українського козацтва, святу Покрови Божої Матері, організатором якого став ВСП «Економіко-правничий фаховий коледж Запорізького національного університету», а партнерами заходу виступили 55-та окрема артилерійська бригада «Запорізька Січ», 23-тя окрема бригада охорони громадського порядку «Хортиця» Національної гвардії України, ГО «Наші мрії», Київський фаховий коледж туризму та готельного господарства, ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України».
Щороку 29 вересня Україна вшановує День пам'яті жертв трагедії Бабиного Яру, адже саме в цей день у 1941 році нацисти розпочали масові розстріли, що стали одним із найстрашніших символів Голокосту. Упродовж двох днів, 29-30 вересня, в окупованому нацистами Києві був проведений перший масовий розстріл беззбройного цивільного населення, жертвами якого стали майже 34 тисячі людей. Загалом у Бабиному Яру протягом 1941–1943 років загинуло близько 100 тисяч осіб. Серед них – євреї, роми, військовополонені, підпільники Організації українських націоналістів, в’язні Сирецького концтабору і навіть пацієнти психіатричної лікарні.
26 вересня у стінах величного Бережанського замку відбувся міський захід «Туризм єднає», присвячений Всесвітньому дню туризму та Дню туризму в Україні. Подія зібрала представників влади, освітян, культурних діячів, мешканців міста та, звісно ж, молодь. Активну участь у святкуванні взяли здобувачі освіти та викладачі Бережанського фахового коледжу.
26 вересня відзначають Всесвітній день здоров'я довкілля. Навіть в умовах повномасштабної війни росії проти України ми, українці, дбаємо про збереження наших лісів, степів, гір і води для комфортного життя майбутніх поколінь.
У рамках заходів, спрямованих на підвищення обізнаності та забезпечення безпеки, в групі ОФМ-11 відбулася інформаційна виховна година із протимінної діяльності. Студенти мали змогу переглянути серію коротких відео про основні види вибухонебезпечних предметів та правила безпечної поведінки.
20 вересня 2025 року Україна разом із мільйонами людей з понад 180 країн світу долучилася до Всесвітнього дня прибирання «World Cleanup Day». Ця масштабна екологічна акція має на меті об’єднати зусилля громадян задля очищення планети від сміття, формування екологічної свідомості та виховання відповідального ставлення до довкілля. Цьогорічна акція вкотре довела: глобальні зміни починаються з простих дій кожного з нас. Прибирання територій — це лише перший крок. Головне завдання — навчитися свідомо зменшувати кількість відходів, сортувати сміття та популяризувати екологічний спосіб життя.
З 15 вересня у групі Сп-21 розпочалася навчальна практика з дисципліни «Ботаніка», під час якої здобувачі освіти ознайомилися зі структурою біостаціонару по вирощуванню декоративних рослин Бережанського фахового коледжу; працюватимуть у тепличному господарстві, опановуючи методи вегетативного розмноження основних видів хвойних та листяних культур, способи підготовки насіння до висіву, засоби боротьби зі шкідниками та захисту рослин; опанують знання щодо виготовлення грунтосуміші для висіву і живцювання; навчаться застосовувати препарати для кращого росту та укорінення рослин.
У своїй роботі соціальний працівник повинен керуватися принципами професійної етики - загальними вимогами, які виражають основні напрями поведінки спеціаліста стосовно того чи іншого суб'єкта відношень, що виникають у процесі соціальної роботи.
ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА
Рівень освіти - Фахова передвища освіта
Освітньо-професійний ступінь - фаховий молодший бакалавр
Галузь знань – 07 Управління та адміністрування
Спеціальність – 076 Підприємництво та торгівля
Освітня кваліфікація - Фаховий молодший бакалавр з підприємництва та торгівлі
І. ПЕРЕДМОВА
1 Розроблено робочою групою ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України»
2 Ухвалено Педагогічною радою ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» протокол № 9 від «19» квітня 2023 р.
Розробники:
Рудник Валентина Іванівна – голова робочої групи, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
ПАЛІНСЬКА Ірина Зорянівна – член робочої групи, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
Дудка Уляна Теодозіївна – член робочої групи, кандидатка педагогічних наук, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін.
Освітньо-професійна програма визначає передумови доступу до навчання, орієнтацію та основний фокус програми, обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття освітньо-професійної програми підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти, перелік загальних та спеціальних (фахових) компетентностей, нормативний і варіативний зміст підготовки фахівця, сформульований у термінах результатів навчання та вимоги до контролю якості вищої освіти.
ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» розробляє освітньо-професійну програму за спеціальністю 076 Підприємництво та торгівля для підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти за обраною спеціальністю згідно Стандарту Затверджено наказом МОН №704 від 22.06. 2021 року.
1. Профіль освітньо-професійної програми фахової передвищої освіти зі спеціальності
076 «Підприємництво та торгівля»
1 – Загальна інформація
Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу- Відокремлений структурний підрозділ «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів та природокористування України», відділення економіки та прикладної екології
Освітньо-професійний ступінь - Фахова передвища освіта
Офіційна назва освітньо-професійної програми - Підприємництво та торгівля
Освітня кваліфікація - Фаховий молодший бакалавр з підприємництва та торгівлі
Кваліфікація в дипломі та обсяг освітньо-професійної програми - Освітньо-професійний ступінь – Фаховий молодший бакалавр
Спеціальність – Підприємництво та торгівля 120 кредитів ЄКТС, термін навчання 2 роки 10 місяців
Наявність акредитації
Цикл/рівень - НРК України - 5 рівень, FQ-ЕНЕА – початковий, ЕQF LLL - 5 рівень
Передумови - Свідоцтво про базову загальну середню освіту
Вступні іспити
Решта вимог визначаються правилами прийому на освітньо-професійно програму фахівця у сфері фахової передвищої освіти
Мова(и) викладання - Українська
Термін дії освітньо-професійної програми - згідно Державного стандарту
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньо-професійної програми - http://www.batk.nubip.edu.ua
2 – Мета освітньо-професійної програми
Надання теоретичних знань та набуття практичних компетентностей, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків у сфері підприємництва та торгівлі, підготовка здобувачів в освіти до подальшого навчання за обраною спеціалізацією
3 – Характеристика освітньо-професійної програми
Предметна область, галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності)
07 Управління та адміністрування
076 Підприємництво та торгівля
Орієнтація освітньо-професійної програми - Освітньо-професійна програма
Основний фокус освітньо-професійної програми та спеціалізації - Фахова передвища освіта в області підприємництва та торгівлі
Ключові слова: підприємництво, торгівля.
Особливості програми - Виробнича та навчальна практики забезпечують підготовку фахівців у реальному середовищі майбутньої професійної діяльності. В освітньому процесі використовуються найновіші науково-практичні досягнення, реалізується системний підхід у формуванні змісту профільно-орієнтованих навчальних дисциплін.
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
Придатність до працевлаштування
Фахівець підготовлений до роботи в галузі економіки за Національним класифікатором України: «Класифікатор видів економічної діяльності» ДК 009:2010:
Секція С Переробна промисловість
Розділ 10 - Виробництво харчових продуктів
Розділ 11 - Виробництво напоїв
Розділ 12 - Виробництво тютюнових виробів
Розділ 13 - Текстильне виробництво
Розділ 14 - Виробництво одягу
Розділ 15 - Виробництво шкіри, виробів зі шкіри та інших матеріалів
Розділ 16 - Оброблення деревини та виготовлення виробів з деревини та корка, крім меблів; виготовлення виробів із соломки та рослинних матеріалів для плетіння
Розділ 17 - Виробництво паперу та паперових виробів
Розділ 18 - Поліграфічна діяльність, тиражування записаної інформації
Розділ 22 - Виробництво гумових і пластмасових виробів
Розділ 25 - Виробництво готових металевих виробів, крім машин і устаткування
Розділ 31 - Виробництво меблів
Розділ 32 - Виробництво іншої продукції
Секція в Оптова та роздрібна торгівля автотранспортних засобів і мотоциклів
Розділ 45 - Оптова та роздрібна торгівля автотранспортними засобами та мотоциклами, їх ремонт 14
Розділ 46 — Оптова торгівля, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами
Розділ 47 — Роздрібна торгівля, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами
Секція Н - Транспорт, складське господарство, поштова та кур’єрська діяльність
Розділ 52 - Складське господарство та допоміжна діяльність у сфері транспорту
Фахівець здатен виконувати зазначені професійні роботи за Національним класифікатором України: «Класифікатор професій» ДК 003:2010 та Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 65. «Торгівля і громадське харчування»:
1224 Завідувач секції
1224 Керівники виробничих підрозділів в оптовій та роздрібній торгівлі
1229.1 Завідувач відділу (самостійного)
3415 Агент комерційний
3415 Агент торговельний
3415 Комівояжер
3419 Товарознавець
3419 Організатор з постачання
3419 Організатор зі збуту
3421 Торговельний брокер (маклер)
3422 Експедитор транспортний
3439 Фахівець.
Перелік посад, які може обіймати випускник, не є вичерпним
Подальше навчання - Можливість продовження навчання за програмами першого циклу вищої освіти (НРК України - 6 рівень, FQ-ЕНЕА - другий цикл, ЕQFLLL - 6 рівень)
5 – Викладання та оцінювання
Викладання та навчання
Загальний стиль навчання – проблемно-орієнтований. Лекційні курси поєднуються з семінарами, диспутами, «мозковими штурмами» та робочими зустрічами. Широко використовується алгоритмізація навчання. Самостійна робота на основі підручників та конспектів, електронних освітніх ресурсів, розміщених в «Віртуальному навчальному середовищі Moodle», «Хмарному середовищі GOOGLE» консультації із викладачами визначається як особистісно-орієнтована педагогічна взаємодія суб’єктів навчання у закладах освіти, метою і мірою ефективності якої є формування професійної компетентності майбутнього фахівця.
Оцінювання
Тестування, опитування, дискусії, презентації, письмові есе, психолого-педагогічні характеристики, самоконтроль та самооцінка, контрольні роботи, звіти про практику, захист курсових робіт, усні та письмові екзамени, кваліфікаційний іспит, визначення рейтингу студента у кредитній системі освітнього процесу.
6 – Програмні компетентності
Інтегральна компетентність
Здатність вирішувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми в галузі підприємницької, торговельної та біржової діяльності або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і методів системи наук, які формують концепції організації і функціонування підприємницьких, торговельних структур та може характеризуватися певною невизначеністю умов; нести відповідальність за результати своєї діяльності; здійснювати контроль інших осіб у визначених ситуаціях.
Загальні компетентності (ЗК)
ЗК 1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та в розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК 3. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 5. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК 6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК 7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
Спеціальні компетентності
СК 1. Здатність враховувати основні закономірності та сучасні досягнення у підприємницькій та торговельній діяльності.
СК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо діяльності підприємства.
СК 3. Здатність застосовувати інноваційні підходи у діяльності підприємницьких та торговельних структур.
СК 4. Здатність визначати характеристики товарів і послуг у підприємницькій та торговельній діяльності.
СК 5. Здатність здійснювати діяльність із дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницькій та торговельній діяльності.
СК 6. Здатність виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких та торговельних структур.
СК 7. Здатність застосовувати основи обліку, оподаткування і страхування у підприємницькій та торговельній діяльності.
СК 8. Здатність визначати і задовольняти потреби споживачів як пріоритетних суб’єктів ринку.
СК 9. Здатність застосовувати моделі електронної комерції у сфері підприємницької та торговельної діяльності.
СК 10. Здатність використовувати логістичні системи у підприємницькій та торговельній діяльності
7 – Результати навчання
РН 1. Знати свої права, як члена суспільства, цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина України.
РН 2. Застосовувати знання, розуміння закономірностей та сучасних досягнень у підприємницькій та торговельній діяльності із професійною метою.
РН 3. Володіти державною та іноземною мовами у професійній діяльності.
РН 4. Використовувати сучасні комп’ютерні й телекомунікаційні технології обміну та поширення професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва та торгівлі.
РН 5. Здійснювати пошук, самостійний відбір інформації з різних джерел у сфері підприємницької та торговельної діяльності.
РН 6. Проявляти ініціативу та підприємливість, володіти навичками міжособистісної взаємодії для досягнення професійної мети.
РН 7. Застосовувати всебічні спеціалізовані емпіричні й теоретичні знання у сфері підприємництва та торгівлі для подальшого використання у практичній діяльності.
РН 8. Володіти методами й інструментарієм для підготовки проєктів управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких та торговельних структур.
РН 9. Застосовувати інноваційні підходи у підприємницькій та торговельній діяльності.
РН 10. Визначати характеристику товарів і послуг у підприємницькій та торговельній діяльності за допомогою сучасних методів.
РН 11. Знати основи нормативно-правового забезпечення діяльності підприємницьких та торговельних структур і застосовувати їх на практиці.
РН 12. Виконувати професійні завдання з організації̈ діяльності підприємницьких та торговельних структур.
РН 13. Застосовувати отримані навички з основ обліку, оподаткування і страхування у підприємницькій та торговельній діяльності.
РН 14. Визначати потреби споживачів для формування асортименту товарів у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
РН 15. Застосовувати моделі електронної комерції в діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
РН 16. Використовувати логістичні системи у підприємницькій та торговельній діяльності.
РН 17. Визначати основні показники діяльності підприємницьких та торговельних структур для забезпечення їх ефективності
8 – Ресурсне забезпечення реалізації програми
Кадрове забезпечення
Розробники програми:
2 спеціалістки вищої категорії, викладачі-методисти, 1 к. пед. н,
Всі розробники є штатним співробітниками Бережанського фахового коледжу
Голова робочої групи освітньо-професійної програми: Рудник В.І. – викладач циклової комісії спеціальних економічних дисциплін, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії.
До реалізації програми залучаються висококваліфіковані педагогічні працівники.
З метою підвищення фахового рівня всі педагогічні працівники один раз на п’ять років проходять стажування, в т.ч. закордонні.
Матеріальне-технічне забезпечення
- навчальні корпуси;
- гуртожитки;
- тематичні кабінети;
- спеціалізовані лабораторії;
- комп’ютерні класи;
- пункти харчування;
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- мультимедійне обладнання;
- спортивний зал, спортивні майданчики.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення
- офіційний сайт закладу: http://www.batk.nubip.edu.ua;
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- необмежений доступ до мережі Інтернет;
- наукова бібліотека, читальні зали;
- віртуальне навчальне середовище Moodle;
- хмарні середовища Google-Apps;
- пакет MS Office 365;
- корпоративна пошта;
- навчальні і робочі плани;
- графіки навчального процесу
- навчально-методичні комплекси дисциплін;
- навчальні та робочі програми дисциплін;
- дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисциплін;
- програми практик;
- методичні вказівки щодо виконання курсових проектів(робіт), дипломних проектів (робіт);
- критерії оцінювання рівня підготовки;
- пакети комплексних контрольних робіт.
9 – Академічна мобільність
Національна кредитна мобільність
Підвищення кваліфікації (стажування) педагогічних працівників у закладах освіти.
Міжнародна кредитна мобільність
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти не проводиться.
Дочірні категорії
Новини СЕД
Новини циклової комісії спеціальних економічних дисциплін
Новини ГД
Новини циклової комісії гуманітарних дисциплін
Новини ПД
Новини циклової комісії природничих дисциплін







