Заступник директора з навчальної роботи
канд. пед. наук, викладач-методист
Уляна ДУДКА
Контакти
Основним завданням освітнього процесу у ВСП «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів і природокористування України» є цілеспрямована і планомірна підготовка майбутніх фахівців до творчої життєдіяльності у сучасному суспільстві.
Освітній процес - це система організації освітньої діяльності, в основу якої покладено органічну єдність і взаємозв'язок викладання (діяльність викладача) і учіння (діяльність студента), спрямованих на досягнення цілей навчання, розвитку особистості здобувача освіти, його підготовки до професійної діяльності.
Навчання у ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБІП України» здійснюється за інституційною (очною (денною), дистанційною) та дуальною формами здобуття освіти.
Зміст освіти - науково обґрунтована система дидактичного та методично сформованого навчального матеріалу для різних освітніх програм.
Складовим змісту освіти є нормативний та вибірковий компоненти. Нормативний компонент змісту освіти визначають відповідні державні стандарти освіти, а вибірковий - навчальний заклад (вибір здійснює здобувач освіти).
Зміст освіти визначають також освітньо-професійна програма підготовки, структурно-логічна схема, навчальні програми дисциплін (силабуси), інші нормативні акти органів державного управління освітою та навчального закладу; його відображено у відповідних підручниках, навчальних посібниках, методичних матеріалах і дидактичних засобах.
Освітньо-професійна програма містить перелік навчальних дисциплін із зазначенням загального обсягу часу (в годинах) для аудиторних занять і самостійної роботи студентів, який відведено для їх вивчення, та форм підсумкового контролю з кожної навчальної дисципліни.
Співвідношення між часом для аудиторних занять і самостійною роботою студентів, форми і періодичність проміжного контролю визначено в навчальному плані ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБІП України».
Структурно-логічна схема підготовки визначає науково-методичне структурування процесу реалізації освітньо-професійної програми (послідовність вивчення навчальних дисциплін, форми і періодичність виконання індивідуальних завдань та проведення контролю).
Зміст освіти закріплюється державними документами та навчально-методичними комплексами. Це навчальні плани, навчальні програми, підручники, посібники тощо.
Навчальний план – основний нормативний документ (стандарт) навчального закладу, що складається на підставі освітньо-професійної програми і структурно-логічної схеми підготовки фахівців та визначає організацію їх освітньої діяльності. Навчальним планом охоплено: графік процесу навчання; перелік та обсяг навчальних дисциплін; послідовність їх вивчення; конкретні форми проведення занять (лекції, семінари, лабораторні тощо) та їх обсяг; форми проведення підсумкового контролю (екзамен, залік, диференційований залік); порядок проведення практик, їх види; обсяг часу, відведеного на самостійну роботу студентів; кількість курсових робіт, які виконує студент за період навчання; зміст і форми державної атестації. Для конкретизації планування навчального процесу на кожний навчальний рік складається робочий навчальний план.
Освітній процес здійснюється в таких формах: навчальні заняття (лекція, лабораторне, практичне, семінарське, індивідуальне заняття, консультація), виконання індивідуальних завдань, самостійна робота студентів, практична підготовка, контрольні заходи.
Організація навчальних занять регулюється розкладом занять за семестрами та річним графіком освітнього процесу.
Самостійна робота студента (СРС) - це самостійна діяльність-учіння студента, яку педагогічний/науково-педагогічний працівник планує разом зі студентом, але виконує її студент за завданнями та під методичним керівництвом і контролем педагогічного/науково-педагогічного працівника без його прямої участі. Час, відведений для самостійної роботи студента, регламентується робочим навчальним планом і становить не менше 1/3 і не більше 2/3 загального обсягу навчального часу студента, відведеного для вивчення конкретної дисципліни.
Студентам першого курсу потрібно адаптуватися до самостійної навчальної роботи. Тому студенти-першокурсники мають пристосуватися до умов життя і діяльності у навчальному закладі. Для цього педагогічні/науково-педагогічні працівники ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБІП України» надають цілеспрямовану педагогічну допомогу, насамперед це уважне ставлення до студента, який відчуває психологічний дискомфорт, незручність, ніяковість, невпевненість.
Практична підготовка студентів – це обов’язковий компонент освітньої програми для здобуття спеціальності, що має на меті набуття студентом професійних навиків та вмінь. Вона здійснюється на передових сучасних підприємствах під організаційно-методичним керівництвом педагогічного/науково-педагогічного працівника та спеціаліста підприємства.
Екзамени проводяться з метою оцінки знань студентів з навчальних дисциплін, їхнього вміння творчо використовувати набуті знання для вирішення практичних завдань професійного спрямування. Екзамени складаються протягом екзаменаційних сесій відповідно до графіку навчального процесу.
Заліки є формою перевірки успішності виконання лабораторних і практичних робіт, засвоєння студентами навчального матеріалу з окремих частин навчальних дисциплін, виконання та захисту курсових проєктів (робіт), проходження навчальних і виробничих практик. Складання заліків з лабораторних робіт і практичних занять закінчується до початку екзаменаційної сесії. Диференційовані заліки з курсових проектів (робіт) виставляються на підставі оцінки їх якості та результатів захисту перед комісією у складі двох педагогічних/науково-педагогічних працівників, з обов’язковою участю безпосереднього керівника проєкту (роботи).
Навчальний час здобувача освіти визначається кількістю облікових одиниць часу, відведених для виконання програми підготовки. Обліковими одиницями навчального часу студента є академічна година, навчальний день, тиждень, семестр, курс і рік.