Фізика є однією з найважливіших наук. Вона справила настільки серйозний вплив на життя людства, що цього просто неможливо не помітити. Заслуги фізики важко переоцінити.
Так що ж вона дала людству? Щоб відповісти на це питання, досить озирнутися навколо. Завдяки відкриттю та вивченню електрики люди користуються штучним освітленням, їх життя полегшують незліченні електричні пристрої. Дослідження фізиками електричних розрядів привело до відкриття радіозв’язку. Саме завдяки фізичним дослідженням у всьому світі користуються інтернетом і мобільними телефонами.
Непросте завдання стоїть і перед педагогами в рамках такої науково-технічної революції. Адже, найголовнішим завданням педагога на кожному занятті є активізація пізнавальної діяльності студентів. Саме з такою метою, викладач циклової комісії фізико-математичних дисциплін, інформатики та обчислювальної техніки Ломницька Роксолана Ярославівна провела відкрите заняття з фізики на тему «Розв’язування задач на застосування законів збереження та руху рідин і газів», де застосувала елементи інтерактивних технологій, творчі проблемні завдання, які забезпечують розвиток тих здібностей і якостей, які перебувають у стадії формування кожного студента.
Адже, в інтерактивних методиках акцент переноситься з програми навчання на особу учня, розвиток його компетенцій. Учні є активними здобувачами знань шляхом власних пошуків, експериментів та помилок. Роль вчителя при цьому – допомогти, порадити, створити передумови для активного експериментування і пошуків. На даному відкритому занятті використовувалися також і інноваційні технології. Особливо хочеться відзначити, що моделювання різних явищ ні в якому разі не замінює “живих” дослідів (що власне і було доказано на даній парі), та в поєднанні з ними дозволяє на більш високому рівні пояснити зміст того чи іншого матеріалу. Такі заняття викликають в учнів справжній інтерес, примушують працювати всіх і якість знань при цьому помітно зростає.
Інтерактивні методи навчання пов’язані з роботою учнів у групах (парах). Так групу К-11М було поділено на дві підгрупи, які ціле відкрите заняття проводили змагання. Це, в свою чергу, полегшує процес навчання, урізноманітнює його, робить приємнішим, оживляє атмосферу в групі, Учні, які здобувають знання і вміння активно, є більш самостійними, критичними, легше формулюють і висловлюють свою думку, охоче і відвертіше беруть участь у виступах.
За результатами даної відкритої пари можемо зробити висновок, що методика використання таких нестандартних, поки що, мультимедійних уроків значно підвищує зацікавлення учнів предметом фізика. Сучасні технічні можливості дозволяють нам відобразити ті процеси, які до цього ми могли лише уявити в своїй голові. Все це дозволяє вивести сучасне заняття на якісно новий рівень: підвищувати статус вчителя; впроваджувати в навчальний процес інформаційні технології; розширювати можливості ілюстративного супроводу уроку; використовувати різні форми навчання та види діяльності в межах одного уроку; ефективно організовувати контроль знань, вмінь та навичок учнів; полегшувати та вдосконалювати розробку творчих робіт.
Системне запровадження цих технологій в повсякденне життя сприятиме тому, що студенти поступово опановують її не лише як навчальну технологію, вміння самостійно вчитися, критично мислити, але й використовувати свої знання у повсякденному житті. Бо саме початкова ланка є фундаментом формування критичного мислення як пріоритетного напрямку виховання особистості сучасної молодої людини.