У рамках тижня циклової комісії спеціальних економічних дисциплін студенти поринули у світ фінансів та дізналися чимало цікавих фактів про українські гроші. 9 жовтня 2025 року викладачки Надія КІНДРАЦЬКА і Ольга ПРОЦИК провели для них пізнавальний захід — «Фінансова мандрівка: Наша гривня — історія та сучасність», який допоміг зрозуміти, що історія гривні — це відображення історії самої України. Від срібного злитка Київської Русі до цифрової епохи XXI століття — гривня пройшла довгий шлях, залишаючись символом незалежності, єдності та державної гідності.
Блог циклової комісії спеціальних економічних дисциплін
Тиждень циклової комісії у нашому коледжі — це завжди час насичених подій, що виходять за рамки звичних лекцій та семінарів. Це період, коли теорія зустрічається з практикою, а навчання перетворюється на захопливий процес. Яскравим підтвердженням цього стала ділова гра «Фінансова перевірка: місія можлива», яка відбулася 08 жовтня 2025 року для студентів, що вивчають дисципліну «Контроль і ревізія», яку провів викладач спеціальних економічних дисциплін Назар УХМАН.
8 жовтня 2025 року для здобувачів освіти економічних спеціальностей відбувся практичний захід Workshop «Лабораторія страхових інновацій» із дисципліни «Страхові послуги». Захід провела викладачка спеціальних економічних дисциплін Ірина ПАЛІНСЬКА у межах тижня циклової комісії спеціальних економічних дисциплін.
07 жовтня 2025 року, у межах тижня циклової комісії спеціальних економічних дисциплін, викладачка Уляна БУРДАШ спільно з працівниками Бережанського управління Тернопільської філії Тернопільського ОЦЗ провела для здобувачів освіти груп ЕкП-21 та ОФ-21 практичне заняття з дисципліни «Технології» на тему: «Молодіжний бізнес-старт із грантом Є-робота».
7 жовтня 2025 року для студентів групи ОФ-31 відбувся тематичний захід з основ статистики «Статистика в бізнесі: цифри, що приймають рішення», який провела викладачка спеціальних економічних дисциплін Ольга ПРОЦИК у межах тижня циклової комісії спеціальних економічних дисциплін.
06 жовтня 2025 року в Бережанському фаховому коледжі у рамках тижня циклової комісії спеціальних економічних дисциплін відбувся круглий стіл на тему «Модель – Ризик – Рішення», який став платформою для відкритої дискусії щодо прийняття рішень у складних життєвих, освітніх та професійних ситуаціях. Основна ідея заходу полягає у вивченні процесів моделювання, оцінювання ризиків і прийняття управлінських рішень із використанням сучасних економічних підходів та інформаційних технологій.
6 жовтня 2025 року для студентів груп ЕкП-31, ОФ-31 та ОФ-21 відбулося практичне заняття – бізнес-кемп «Майстерня підприємця: формула захисту». Цей захід, проведений у рамках тижня циклової комісії спеціальних економічних дисциплін, став вагомим доповненням до теоретичного курсу «Страхові послуги». Заняття провела викладачка спеціальних економічних дисциплін Ірина ПАЛІНСЬКА.
План заходів тижня циклової комісії спеціальних економічних дисциплін
ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА
Рівень освіти - Фахова передвища освіта
Освітньо-професійний ступінь - фаховий молодший бакалавр
Галузь знань – 07 Управління та адміністрування
Спеціальність – 076 Підприємництво та торгівля
Освітня кваліфікація - Фаховий молодший бакалавр з підприємництва та торгівлі
І. ПЕРЕДМОВА
1 Розроблено робочою групою ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України»
2 Ухвалено Педагогічною радою ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» протокол № 9 від «19» квітня 2023 р.
Розробники:
Рудник Валентина Іванівна – голова робочої групи, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
ПАЛІНСЬКА Ірина Зорянівна – член робочої групи, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
Дудка Уляна Теодозіївна – член робочої групи, кандидатка педагогічних наук, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін.
Освітньо-професійна програма визначає передумови доступу до навчання, орієнтацію та основний фокус програми, обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття освітньо-професійної програми підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти, перелік загальних та спеціальних (фахових) компетентностей, нормативний і варіативний зміст підготовки фахівця, сформульований у термінах результатів навчання та вимоги до контролю якості вищої освіти.
ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» розробляє освітньо-професійну програму за спеціальністю 076 Підприємництво та торгівля для підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти за обраною спеціальністю згідно Стандарту Затверджено наказом МОН №704 від 22.06. 2021 року.
1. Профіль освітньо-професійної програми фахової передвищої освіти зі спеціальності
076 «Підприємництво та торгівля»
1 – Загальна інформація
Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу- Відокремлений структурний підрозділ «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів та природокористування України», відділення економіки та прикладної екології
Освітньо-професійний ступінь - Фахова передвища освіта
Офіційна назва освітньо-професійної програми - Підприємництво та торгівля
Освітня кваліфікація - Фаховий молодший бакалавр з підприємництва та торгівлі
Кваліфікація в дипломі та обсяг освітньо-професійної програми - Освітньо-професійний ступінь – Фаховий молодший бакалавр
Спеціальність – Підприємництво та торгівля 120 кредитів ЄКТС, термін навчання 2 роки 10 місяців
Наявність акредитації
Цикл/рівень - НРК України - 5 рівень, FQ-ЕНЕА – початковий, ЕQF LLL - 5 рівень
Передумови - Свідоцтво про базову загальну середню освіту
Вступні іспити
Решта вимог визначаються правилами прийому на освітньо-професійно програму фахівця у сфері фахової передвищої освіти
Мова(и) викладання - Українська
Термін дії освітньо-професійної програми - згідно Державного стандарту
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньо-професійної програми - http://www.batk.nubip.edu.ua
2 – Мета освітньо-професійної програми
Надання теоретичних знань та набуття практичних компетентностей, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків у сфері підприємництва та торгівлі, підготовка здобувачів в освіти до подальшого навчання за обраною спеціалізацією
3 – Характеристика освітньо-професійної програми
Предметна область, галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності)
07 Управління та адміністрування
076 Підприємництво та торгівля
Орієнтація освітньо-професійної програми - Освітньо-професійна програма
Основний фокус освітньо-професійної програми та спеціалізації - Фахова передвища освіта в області підприємництва та торгівлі
Ключові слова: підприємництво, торгівля.
Особливості програми - Виробнича та навчальна практики забезпечують підготовку фахівців у реальному середовищі майбутньої професійної діяльності. В освітньому процесі використовуються найновіші науково-практичні досягнення, реалізується системний підхід у формуванні змісту профільно-орієнтованих навчальних дисциплін.
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
Придатність до працевлаштування
Фахівець підготовлений до роботи в галузі економіки за Національним класифікатором України: «Класифікатор видів економічної діяльності» ДК 009:2010:
Секція С Переробна промисловість
Розділ 10 - Виробництво харчових продуктів
Розділ 11 - Виробництво напоїв
Розділ 12 - Виробництво тютюнових виробів
Розділ 13 - Текстильне виробництво
Розділ 14 - Виробництво одягу
Розділ 15 - Виробництво шкіри, виробів зі шкіри та інших матеріалів
Розділ 16 - Оброблення деревини та виготовлення виробів з деревини та корка, крім меблів; виготовлення виробів із соломки та рослинних матеріалів для плетіння
Розділ 17 - Виробництво паперу та паперових виробів
Розділ 18 - Поліграфічна діяльність, тиражування записаної інформації
Розділ 22 - Виробництво гумових і пластмасових виробів
Розділ 25 - Виробництво готових металевих виробів, крім машин і устаткування
Розділ 31 - Виробництво меблів
Розділ 32 - Виробництво іншої продукції
Секція в Оптова та роздрібна торгівля автотранспортних засобів і мотоциклів
Розділ 45 - Оптова та роздрібна торгівля автотранспортними засобами та мотоциклами, їх ремонт 14
Розділ 46 — Оптова торгівля, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами
Розділ 47 — Роздрібна торгівля, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами
Секція Н - Транспорт, складське господарство, поштова та кур’єрська діяльність
Розділ 52 - Складське господарство та допоміжна діяльність у сфері транспорту
Фахівець здатен виконувати зазначені професійні роботи за Національним класифікатором України: «Класифікатор професій» ДК 003:2010 та Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 65. «Торгівля і громадське харчування»:
1224 Завідувач секції
1224 Керівники виробничих підрозділів в оптовій та роздрібній торгівлі
1229.1 Завідувач відділу (самостійного)
3415 Агент комерційний
3415 Агент торговельний
3415 Комівояжер
3419 Товарознавець
3419 Організатор з постачання
3419 Організатор зі збуту
3421 Торговельний брокер (маклер)
3422 Експедитор транспортний
3439 Фахівець.
Перелік посад, які може обіймати випускник, не є вичерпним
Подальше навчання - Можливість продовження навчання за програмами першого циклу вищої освіти (НРК України - 6 рівень, FQ-ЕНЕА - другий цикл, ЕQFLLL - 6 рівень)
5 – Викладання та оцінювання
Викладання та навчання
Загальний стиль навчання – проблемно-орієнтований. Лекційні курси поєднуються з семінарами, диспутами, «мозковими штурмами» та робочими зустрічами. Широко використовується алгоритмізація навчання. Самостійна робота на основі підручників та конспектів, електронних освітніх ресурсів, розміщених в «Віртуальному навчальному середовищі Moodle», «Хмарному середовищі GOOGLE» консультації із викладачами визначається як особистісно-орієнтована педагогічна взаємодія суб’єктів навчання у закладах освіти, метою і мірою ефективності якої є формування професійної компетентності майбутнього фахівця.
Оцінювання
Тестування, опитування, дискусії, презентації, письмові есе, психолого-педагогічні характеристики, самоконтроль та самооцінка, контрольні роботи, звіти про практику, захист курсових робіт, усні та письмові екзамени, кваліфікаційний іспит, визначення рейтингу студента у кредитній системі освітнього процесу.
6 – Програмні компетентності
Інтегральна компетентність
Здатність вирішувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми в галузі підприємницької, торговельної та біржової діяльності або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і методів системи наук, які формують концепції організації і функціонування підприємницьких, торговельних структур та може характеризуватися певною невизначеністю умов; нести відповідальність за результати своєї діяльності; здійснювати контроль інших осіб у визначених ситуаціях.
Загальні компетентності (ЗК)
ЗК 1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та в розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК 3. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 5. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК 6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК 7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
Спеціальні компетентності
СК 1. Здатність враховувати основні закономірності та сучасні досягнення у підприємницькій та торговельній діяльності.
СК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо діяльності підприємства.
СК 3. Здатність застосовувати інноваційні підходи у діяльності підприємницьких та торговельних структур.
СК 4. Здатність визначати характеристики товарів і послуг у підприємницькій та торговельній діяльності.
СК 5. Здатність здійснювати діяльність із дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницькій та торговельній діяльності.
СК 6. Здатність виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких та торговельних структур.
СК 7. Здатність застосовувати основи обліку, оподаткування і страхування у підприємницькій та торговельній діяльності.
СК 8. Здатність визначати і задовольняти потреби споживачів як пріоритетних суб’єктів ринку.
СК 9. Здатність застосовувати моделі електронної комерції у сфері підприємницької та торговельної діяльності.
СК 10. Здатність використовувати логістичні системи у підприємницькій та торговельній діяльності
7 – Результати навчання
РН 1. Знати свої права, як члена суспільства, цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина України.
РН 2. Застосовувати знання, розуміння закономірностей та сучасних досягнень у підприємницькій та торговельній діяльності із професійною метою.
РН 3. Володіти державною та іноземною мовами у професійній діяльності.
РН 4. Використовувати сучасні комп’ютерні й телекомунікаційні технології обміну та поширення професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва та торгівлі.
РН 5. Здійснювати пошук, самостійний відбір інформації з різних джерел у сфері підприємницької та торговельної діяльності.
РН 6. Проявляти ініціативу та підприємливість, володіти навичками міжособистісної взаємодії для досягнення професійної мети.
РН 7. Застосовувати всебічні спеціалізовані емпіричні й теоретичні знання у сфері підприємництва та торгівлі для подальшого використання у практичній діяльності.
РН 8. Володіти методами й інструментарієм для підготовки проєктів управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких та торговельних структур.
РН 9. Застосовувати інноваційні підходи у підприємницькій та торговельній діяльності.
РН 10. Визначати характеристику товарів і послуг у підприємницькій та торговельній діяльності за допомогою сучасних методів.
РН 11. Знати основи нормативно-правового забезпечення діяльності підприємницьких та торговельних структур і застосовувати їх на практиці.
РН 12. Виконувати професійні завдання з організації̈ діяльності підприємницьких та торговельних структур.
РН 13. Застосовувати отримані навички з основ обліку, оподаткування і страхування у підприємницькій та торговельній діяльності.
РН 14. Визначати потреби споживачів для формування асортименту товарів у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
РН 15. Застосовувати моделі електронної комерції в діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
РН 16. Використовувати логістичні системи у підприємницькій та торговельній діяльності.
РН 17. Визначати основні показники діяльності підприємницьких та торговельних структур для забезпечення їх ефективності
8 – Ресурсне забезпечення реалізації програми
Кадрове забезпечення
Розробники програми:
2 спеціалістки вищої категорії, викладачі-методисти, 1 к. пед. н,
Всі розробники є штатним співробітниками Бережанського фахового коледжу
Голова робочої групи освітньо-професійної програми: Рудник В.І. – викладач циклової комісії спеціальних економічних дисциплін, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії.
До реалізації програми залучаються висококваліфіковані педагогічні працівники.
З метою підвищення фахового рівня всі педагогічні працівники один раз на п’ять років проходять стажування, в т.ч. закордонні.
Матеріальне-технічне забезпечення
- навчальні корпуси;
- гуртожитки;
- тематичні кабінети;
- спеціалізовані лабораторії;
- комп’ютерні класи;
- пункти харчування;
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- мультимедійне обладнання;
- спортивний зал, спортивні майданчики.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення
- офіційний сайт закладу: http://www.batk.nubip.edu.ua;
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- необмежений доступ до мережі Інтернет;
- наукова бібліотека, читальні зали;
- віртуальне навчальне середовище Moodle;
- хмарні середовища Google-Apps;
- пакет MS Office 365;
- корпоративна пошта;
- навчальні і робочі плани;
- графіки навчального процесу
- навчально-методичні комплекси дисциплін;
- навчальні та робочі програми дисциплін;
- дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисциплін;
- програми практик;
- методичні вказівки щодо виконання курсових проектів(робіт), дипломних проектів (робіт);
- критерії оцінювання рівня підготовки;
- пакети комплексних контрольних робіт.
9 – Академічна мобільність
Національна кредитна мобільність
Підвищення кваліфікації (стажування) педагогічних працівників у закладах освіти.
Міжнародна кредитна мобільність
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти не проводиться.
Освітньо-професійна програма визначає передумови доступу до навчання, орієнтацію та основний фокус програми, обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти, перелік загальних та спеціальних (фахових) компетентносте, нормативний і варіативний зміст підготовки фахівця, сформульований у термінах результатів навчання та вимоги до контролю якості вищої освіти.
ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» розробляє освітньо-професійну програму за спеціальністю D2 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок для підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти за обраною спеціальністю згідно Стандарту Затверджено наказом МОН №700 від 22.06. 2021 року (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України №434 від 02.04. 2024 року).
Розроблено робочою групою ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» у складі:
ГОЙ Олег Володимирович – голова робочої групи, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
ОЛЕКСИШИН Мирослава Михайлівна – член робочої групи, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
ГАХОВСЬКА Мирослава Михайлівна – член робочої групи, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
Опис освітньо-професійної програми
ФІНАНСИ, БАНКІВСЬКА СПРАВА, СТРАХУВАННЯ ТА ФОНДОВИЙ РИНОК
1 – Загальна інформація
Повна назва закладу фахової передвищої освіти освіти - Відокремлений структурний підрозділ «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів та природокористування України», відділення управління, соціальних наук та екології
Освітньо-професійний ступінь - Фаховий молодший бакалавр
Освітня кваліфікація - Фаховий молодший бакалавр з фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку
Професійна кваліфікація -
Кваліфікація в дипломі - Освітньо-професійний ступінь − Фаховий молодший бакалавр
Спеціальність – D2 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок
Освітньо-професійна програма - Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок
Рівень кваліфікації згідно з Національною рамкою кваліфікацій - Освітньо‐професійний ступінь фахового молодшого бакалавра відповідає п’ятому рівню Національної рамки кваліфікацій України
Офіційна назва освітньо-професійної програми - Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок
Обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття ступеня фахового молодшого бакалавра - 120 кредитів ЄКТС
Термін навчання за денною формою здобуття освіти:
- на основі базової середньої освіти – 2 роки 10 місяців;
- на основі повної загальної середньої освіти (профільна середня освіта) – 1 роки 10 місяців;
- на основі диплому кваліфікованого робітника – 1 роки 10 місяців.
Наявність акредитації - Акредитація ОПП передбачена у 2025-2026 навчальному році
Термін дії освітньо-професійної програми - до 01.07.2025 р.
Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою
- базова середня освіта (з одночасним виконанням освітньої програми профільної середньої освіти, тривалість здобуття якої становить два роки);
- повна загальна середня освіта (профільна середня освіта);
- професійна (професійно-технічна) освіта;
- фахова передвища освіта;
- вища освіта.
Мова(и) викладання - Українська
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньо-професійної програми - http://www.batk.nubip.edu.ua
2 – Мета освітньо-професійної програми
Надання теоретичних знань та набуття практичних компетентностей, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку, підготовка здобувачів освіти до подальшого навчання за обраною спеціалізацією.
3 – Характеристика освітньо-професійної програми
Предметна область
Об’єкт вивчення та/або діяльності: устрій, принципи, механізми функціонування та розвитку фінансових систем.
Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми в сфері фінансів, банківської справи та страхування або у процесі навчання.
Теоретичний зміст предметної області: поняття, категорії, теорії і концепції фінансової науки, які визначають тенденції і закономірності функціонування й розвитку фінансів, банківської справи та страхування.
Методи, методики та технології фінансової науки і практики на теоретичному і емпіричному рівнях.
Інструменти та обладнання: сучасні інформаційно-аналітичні системи та стандартні, спеціальні й галузеві програмні продукти.
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
Придатність до працевлаштування Фахівець підготовлений до роботи в галузі економіки за Національним класифікатором України: «Класифікатор видів економічної діяльності»
ДК 009:2010:
Секція К Фінансова та страхова діяльність
64 Надання фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення
64.1 Грошове посередництво
64.19 Інші види грошового посередництва
64.2 Діяльність холдингових компаній
64.3 Трасти, фонди та подібні фінансові суб’єкти
64.9 Надання фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення
64.91 Фінансовий лізинг
64.92 Інші види кредитування
64.99 Надання інших фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення
65 Страхування, перестрахування та недержавне пенсійне забезпечення, крім обов’язкового соціального страхування
65.1 Страхування
65.11 Страхування життя
65.12 Інші види страхування, крім страхування життя
65.2 Перестрахування
65.3 Недержавне пенсійне забезпечення
66 Допоміжна діяльність у сфері фінансових послуг і страхування
66.11 Управління фінансовими ринками
66.12 Посередництво за договорами по цінних паперах або товарах
66.19 Інша допоміжна діяльність у сфері фінансових послуг, крім страхування і пенсійного забезпечення.
66.2 Допоміжна діяльність у сфері страхування та пенсійного забезпечення
66.21 Оцінювання ризиків та завданої шкоди
66.22 Діяльність страхових агентів та брокерів
66.3 Управління фондами
Секція L Операції з нерухомим майном
68 Операції з нерухомим майном
68.1 Купівлі та продаж власного нерухомого майна
68.2 Надання в оренду й експлуатація власного чи орендованого нерухомого майна
68.3 Операції з нерухомим майном за винагороду або на основі контракту
Фахівець здатен виконувати зазначені професійні роботи за Національним класифікатором України: «Класифікатор професій» ДК 003:2010:
341 Фахівці в галузі фінансів та торгівлі
3411 Дилери (біржові торгівці за свій рахунок) та брокери (посередники) із заставних та фінансових операцій
3412 Агент страховий
3419 Інші фахівці в галузі фінансів і торгівлі
3419 Інспектор з організації інкасації та перевезення цінностей
3419 Інспектор кредитний
3419 Інспектор обмінного пункту
3439 Інші технічні фахівці в галузі управління
3439 Інспектор-ревізор
3439 Ревізор
3439 Інспектор з інвентаризації
3442 Інспектори податкової служби
3442 Інспектор з контролю за цінами
3442 Ревізор-інспектор податковий
Перелік посад, які може обіймати випускник, не є вичерпним.
Академічні права випускників - Продовження освіти за:
- початковим рівнем (короткий цикл) вищої освіти;
- першим (бакалаврський) рівнем вищої освіти.
Набуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих, у тому числі післядипломної освіти.
5 – Викладання та оцінювання
Викладання та навчання - Загальний стиль навчання – проблемно-орієнтований. Лекційні курси поєднуються з семінарами, диспутами, «мозковими штурмами» та робочими зустрічами. Широко використовується алгоритмізація навчання. Самостійна робота на основі підручників та конспектів, електронних освітніх ресурсів, розміщених в «Віртуальному навчальному середовищі Moodle», «Хмарному середовищі GOOGLE» консультації із викладачами визначається як особистісно-орієнтована педагогічна взаємодія суб’єктів навчання у закладах освіти, метою і мірою ефективності якої є формування професійної компетентності майбутнього фахівця.
Оцінювання - Тестування, опитування, дискусії, презентації, психолого-педагогічні характеристики, самоконтроль та самооцінка, контрольні роботи, звіти про практику, захист курсових робіт, усні та письмові екзамени, кваліфікаційний іспит, визначення рейтингу студента у кредитній системі освітнього процесу.
6 – Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність
Здатність вирішувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі фінансів, банківської̈ справи, страхування та фондового ринку або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і методів фінансової науки, та може характеризуватися певною невизначеністю умов; нести відповідальність за результати своєї діяльності; здійснювати контроль інших осіб у визначених ситуаціях
Загальні компетентності
ЗК 1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК 3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 4. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК 5. Знання і розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК 6. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 7. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК 8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Спеціальні компетентності
СК 1. Здатність використовувати теоретичний і методичний інструментарій фінансової, економічної, математичної, статистичної, правової та інших наук для розв’язання складних завдань у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
СК 2. Здатність здійснювати професійну діяльність, згідно з вимогами законодавства.
СК 3. Розуміння особливостей функціонування сучасної національної і світової фінансових систем та їх структури.
СК 4. Розуміння принципів організації фінансових відносин.
СК 5. Здатність застосовувати принципи, методи і процедури бухгалтерського обліку.
СК 6. Здатність складати й аналізувати фінансову звітність.
СК 7. Здатність самостійно виконувати складні завдання у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
СК 8. Здатність застосовувати сучасне інформаційне та програмне забезпечення для отримання й обробки даних у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
СК 9. Здатність виконувати контрольні функції у фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
СК 10. Здатність здійснювати ефективні комунікації між фахівцями і користувачами послуг у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
СК 11. Здатність підтримувати належний рівень знань та постійно підвищувати рівень професійної підготовки у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
СК 12. Здатність використовувати новітні інструменти та технології у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку
7 – Зміст підготовки здобувачів фахової передвищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання
РН 1. Знати свої права як члена суспільства, розуміти цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина України.
РН 2. Володіти державною та іноземною мовами для складання ділових паперів і комунікації у професійній діяльності.
РН 3. Знати економічні категорії, закони, причинно-наслідкові та функціональні зв’язки, що існують між фінансовими процесами та економічними явищами.
РН 4. Знати і розуміти теоретичні основи та принципи фінансової науки, особливості функціонування фінансових систем.
РН 5. Дотримуватися вимог законодавства для забезпечення правомірності професійних рішень.
РН 6. Застосовувати набуті теоретичні знання у практичній діяльності для розв’язання професійних завдань.
РН 7. Застосовувати сучасне інформаційне та програмне забезпечення для отримання й обробки даних у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
РН 8. Здійснювати пошук, відбір та опрацювання інформації з різних джерел у процесі професійної діяльності.
РН 9. Вміти розв’язувати складні задачі у спеціалізованих сферах професійної діяльності.
РН 10. Застосовувати принципи, методи і процедури бухгалтерського обліку у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
РН 11. Формувати й аналізувати форми фінансової звітності та правильно інтерпретувати отриману інформацію.
РН 12. Володіти методичним інструментарієм здійснення базових контрольних функцій у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
РН 13. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації до фахівців і користувачів послуг у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку для досягнення спільної мети.
РН 14. Застосовувати інновації у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
РН 15. Виявляти навички самостійної роботи та роботи в команді, демонструвати гнучке мислення, відкритість до нових знань
8 – Ресурсне забезпечення реалізації освітньо-професійної програми
Кадрове забезпечення
Розробники програми:
3 спеціалісти вищої категорії, викладачі-методисти. Всі розробники є штатним співробітниками Бережанського фахового коледжу.Голова освітньо-професійної програми: ГОЙ Олег Володимирович – викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін.
До реалізації програми залучаються висококваліфіковані педагогічні працівники. З метою підвищення фахового рівня всі педагогічні працівники один раз на п’ять років проходять стажування, в т.ч. закордонні.
Матеріальне-технічне забезпечення
- навчальні корпуси;
- гуртожитки;
- тематичні кабінети;
- спеціалізовані лабораторії;
- комп’ютерні класи;
- пункти харчування;
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- мультимедійне обладнання;
- спортивний зал, спортивні майданчики;
- медпункт;
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення
- офіційний сайт закладу: http://www.batk.nubip.edu.ua
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- необмежений доступ до мережі Інтернет;
- наукова бібліотека, читальні зали;
- віртуальне навчальне середовище Moodle;
- хмарні середовища Google-Apps;
- пакет MS Office 365;
- корпоративна пошта;
- навчальні і робочі плани;
- графіки освітнього процесу
- навчально-методичні комплекси дисциплін;
- навчальні та робочі програми дисциплін;
- дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисциплін;
- програми практик;
- методичні вказівки щодо виконання курсових робіт;
- критерії оцінювання рівня підготовки;
- пакети комплексних контрольних робіт.
9 – Академічна мобільність
Національна кредитна мобільність
Право на академічну мобільність реалізується здобувачами фахової передвищої освіти відповідно до «Положення про академічну мобільність у Відокремленому структурному підрозділі «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів і природокористування України».
Підвищення кваліфікації (стажування) педагогічних працівників у закладах освіти.
Форми атестації здобувачів фахової передвищої освіти
Атестація зі спеціальності здійснюється у формі кваліфікаційного іспиту
Вимоги до кваліфікаційного іспиту
Кваліфікаційний іспит має передбачати оцінювання результатів навчання, визначених цим стандартом та відповідною освітньо-професійною програмою







