Освітньо-професійна програма визначає передумови доступу до навчання, орієнтацію та основний фокус програми, обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти, перелік загальних та спеціальних (фахових) компетентносте, нормативний і варіативний зміст підготовки фахівця, сформульований у термінах результатів навчання та вимоги до контролю якості вищої освіти.
ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» розробляє освітньо-професійну програму за спеціальністю D2 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок для підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти за обраною спеціальністю згідно Стандарту Затверджено наказом МОН №700 від 22.06. 2021 року (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України №434 від 02.04. 2024 року).
Розроблено робочою групою ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» у складі:
ГОЙ Олег Володимирович – голова робочої групи, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
ОЛЕКСИШИН Мирослава Михайлівна – член робочої групи, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
ГАХОВСЬКА Мирослава Михайлівна – член робочої групи, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
Опис освітньо-професійної програми
ФІНАНСИ, БАНКІВСЬКА СПРАВА, СТРАХУВАННЯ ТА ФОНДОВИЙ РИНОК
1 – Загальна інформація
Повна назва закладу фахової передвищої освіти освіти - Відокремлений структурний підрозділ «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів та природокористування України», відділення управління, соціальних наук та екології
Освітньо-професійний ступінь - Фаховий молодший бакалавр
Освітня кваліфікація - Фаховий молодший бакалавр з фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку
Професійна кваліфікація -
Кваліфікація в дипломі - Освітньо-професійний ступінь − Фаховий молодший бакалавр
Спеціальність – D2 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок
Освітньо-професійна програма - Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок
Рівень кваліфікації згідно з Національною рамкою кваліфікацій - Освітньо‐професійний ступінь фахового молодшого бакалавра відповідає п’ятому рівню Національної рамки кваліфікацій України
Офіційна назва освітньо-професійної програми - Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок
Обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття ступеня фахового молодшого бакалавра - 120 кредитів ЄКТС
Термін навчання за денною формою здобуття освіти:
- на основі базової середньої освіти – 2 роки 10 місяців;
- на основі повної загальної середньої освіти (профільна середня освіта) – 1 роки 10 місяців;
- на основі диплому кваліфікованого робітника – 1 роки 10 місяців.
Наявність акредитації - Акредитація ОПП передбачена у 2025-2026 навчальному році
Термін дії освітньо-професійної програми - до 01.07.2025 р.
Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою
- базова середня освіта (з одночасним виконанням освітньої програми профільної середньої освіти, тривалість здобуття якої становить два роки);
- повна загальна середня освіта (профільна середня освіта);
- професійна (професійно-технічна) освіта;
- фахова передвища освіта;
- вища освіта.
Мова(и) викладання - Українська
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньо-професійної програми - http://www.batk.nubip.edu.ua
2 – Мета освітньо-професійної програми
Надання теоретичних знань та набуття практичних компетентностей, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку, підготовка здобувачів освіти до подальшого навчання за обраною спеціалізацією.
3 – Характеристика освітньо-професійної програми
Предметна область
Об’єкт вивчення та/або діяльності: устрій, принципи, механізми функціонування та розвитку фінансових систем.
Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми в сфері фінансів, банківської справи та страхування або у процесі навчання.
Теоретичний зміст предметної області: поняття, категорії, теорії і концепції фінансової науки, які визначають тенденції і закономірності функціонування й розвитку фінансів, банківської справи та страхування.
Методи, методики та технології фінансової науки і практики на теоретичному і емпіричному рівнях.
Інструменти та обладнання: сучасні інформаційно-аналітичні системи та стандартні, спеціальні й галузеві програмні продукти.
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
Придатність до працевлаштування Фахівець підготовлений до роботи в галузі економіки за Національним класифікатором України: «Класифікатор видів економічної діяльності»
ДК 009:2010:
Секція К Фінансова та страхова діяльність
64 Надання фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення
64.1 Грошове посередництво
64.19 Інші види грошового посередництва
64.2 Діяльність холдингових компаній
64.3 Трасти, фонди та подібні фінансові суб’єкти
64.9 Надання фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення
64.91 Фінансовий лізинг
64.92 Інші види кредитування
64.99 Надання інших фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення
65 Страхування, перестрахування та недержавне пенсійне забезпечення, крім обов’язкового соціального страхування
65.1 Страхування
65.11 Страхування життя
65.12 Інші види страхування, крім страхування життя
65.2 Перестрахування
65.3 Недержавне пенсійне забезпечення
66 Допоміжна діяльність у сфері фінансових послуг і страхування
66.11 Управління фінансовими ринками
66.12 Посередництво за договорами по цінних паперах або товарах
66.19 Інша допоміжна діяльність у сфері фінансових послуг, крім страхування і пенсійного забезпечення.
66.2 Допоміжна діяльність у сфері страхування та пенсійного забезпечення
66.21 Оцінювання ризиків та завданої шкоди
66.22 Діяльність страхових агентів та брокерів
66.3 Управління фондами
Секція L Операції з нерухомим майном
68 Операції з нерухомим майном
68.1 Купівлі та продаж власного нерухомого майна
68.2 Надання в оренду й експлуатація власного чи орендованого нерухомого майна
68.3 Операції з нерухомим майном за винагороду або на основі контракту
Фахівець здатен виконувати зазначені професійні роботи за Національним класифікатором України: «Класифікатор професій» ДК 003:2010:
341 Фахівці в галузі фінансів та торгівлі
3411 Дилери (біржові торгівці за свій рахунок) та брокери (посередники) із заставних та фінансових операцій
3412 Агент страховий
3419 Інші фахівці в галузі фінансів і торгівлі
3419 Інспектор з організації інкасації та перевезення цінностей
3419 Інспектор кредитний
3419 Інспектор обмінного пункту
3439 Інші технічні фахівці в галузі управління
3439 Інспектор-ревізор
3439 Ревізор
3439 Інспектор з інвентаризації
3442 Інспектори податкової служби
3442 Інспектор з контролю за цінами
3442 Ревізор-інспектор податковий
Перелік посад, які може обіймати випускник, не є вичерпним.
Академічні права випускників - Продовження освіти за:
- початковим рівнем (короткий цикл) вищої освіти;
- першим (бакалаврський) рівнем вищої освіти.
Набуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих, у тому числі післядипломної освіти.
5 – Викладання та оцінювання
Викладання та навчання - Загальний стиль навчання – проблемно-орієнтований. Лекційні курси поєднуються з семінарами, диспутами, «мозковими штурмами» та робочими зустрічами. Широко використовується алгоритмізація навчання. Самостійна робота на основі підручників та конспектів, електронних освітніх ресурсів, розміщених в «Віртуальному навчальному середовищі Moodle», «Хмарному середовищі GOOGLE» консультації із викладачами визначається як особистісно-орієнтована педагогічна взаємодія суб’єктів навчання у закладах освіти, метою і мірою ефективності якої є формування професійної компетентності майбутнього фахівця.
Оцінювання - Тестування, опитування, дискусії, презентації, психолого-педагогічні характеристики, самоконтроль та самооцінка, контрольні роботи, звіти про практику, захист курсових робіт, усні та письмові екзамени, кваліфікаційний іспит, визначення рейтингу студента у кредитній системі освітнього процесу.
6 – Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність
Здатність вирішувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі фінансів, банківської̈ справи, страхування та фондового ринку або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і методів фінансової науки, та може характеризуватися певною невизначеністю умов; нести відповідальність за результати своєї діяльності; здійснювати контроль інших осіб у визначених ситуаціях
Загальні компетентності
ЗК 1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК 3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 4. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК 5. Знання і розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК 6. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 7. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК 8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Спеціальні компетентності
СК 1. Здатність використовувати теоретичний і методичний інструментарій фінансової, економічної, математичної, статистичної, правової та інших наук для розв’язання складних завдань у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
СК 2. Здатність здійснювати професійну діяльність, згідно з вимогами законодавства.
СК 3. Розуміння особливостей функціонування сучасної національної і світової фінансових систем та їх структури.
СК 4. Розуміння принципів організації фінансових відносин.
СК 5. Здатність застосовувати принципи, методи і процедури бухгалтерського обліку.
СК 6. Здатність складати й аналізувати фінансову звітність.
СК 7. Здатність самостійно виконувати складні завдання у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
СК 8. Здатність застосовувати сучасне інформаційне та програмне забезпечення для отримання й обробки даних у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
СК 9. Здатність виконувати контрольні функції у фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
СК 10. Здатність здійснювати ефективні комунікації між фахівцями і користувачами послуг у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
СК 11. Здатність підтримувати належний рівень знань та постійно підвищувати рівень професійної підготовки у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
СК 12. Здатність використовувати новітні інструменти та технології у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку
7 – Зміст підготовки здобувачів фахової передвищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання
РН 1. Знати свої права як члена суспільства, розуміти цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина України.
РН 2. Володіти державною та іноземною мовами для складання ділових паперів і комунікації у професійній діяльності.
РН 3. Знати економічні категорії, закони, причинно-наслідкові та функціональні зв’язки, що існують між фінансовими процесами та економічними явищами.
РН 4. Знати і розуміти теоретичні основи та принципи фінансової науки, особливості функціонування фінансових систем.
РН 5. Дотримуватися вимог законодавства для забезпечення правомірності професійних рішень.
РН 6. Застосовувати набуті теоретичні знання у практичній діяльності для розв’язання професійних завдань.
РН 7. Застосовувати сучасне інформаційне та програмне забезпечення для отримання й обробки даних у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
РН 8. Здійснювати пошук, відбір та опрацювання інформації з різних джерел у процесі професійної діяльності.
РН 9. Вміти розв’язувати складні задачі у спеціалізованих сферах професійної діяльності.
РН 10. Застосовувати принципи, методи і процедури бухгалтерського обліку у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
РН 11. Формувати й аналізувати форми фінансової звітності та правильно інтерпретувати отриману інформацію.
РН 12. Володіти методичним інструментарієм здійснення базових контрольних функцій у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
РН 13. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації до фахівців і користувачів послуг у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку для досягнення спільної мети.
РН 14. Застосовувати інновації у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
РН 15. Виявляти навички самостійної роботи та роботи в команді, демонструвати гнучке мислення, відкритість до нових знань
8 – Ресурсне забезпечення реалізації освітньо-професійної програми
Кадрове забезпечення
Розробники програми:
3 спеціалісти вищої категорії, викладачі-методисти. Всі розробники є штатним співробітниками Бережанського фахового коледжу.Голова освітньо-професійної програми: ГОЙ Олег Володимирович – викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін.
До реалізації програми залучаються висококваліфіковані педагогічні працівники. З метою підвищення фахового рівня всі педагогічні працівники один раз на п’ять років проходять стажування, в т.ч. закордонні.
Матеріальне-технічне забезпечення
- навчальні корпуси;
- гуртожитки;
- тематичні кабінети;
- спеціалізовані лабораторії;
- комп’ютерні класи;
- пункти харчування;
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- мультимедійне обладнання;
- спортивний зал, спортивні майданчики;
- медпункт;
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення
- офіційний сайт закладу: http://www.batk.nubip.edu.ua
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- необмежений доступ до мережі Інтернет;
- наукова бібліотека, читальні зали;
- віртуальне навчальне середовище Moodle;
- хмарні середовища Google-Apps;
- пакет MS Office 365;
- корпоративна пошта;
- навчальні і робочі плани;
- графіки освітнього процесу
- навчально-методичні комплекси дисциплін;
- навчальні та робочі програми дисциплін;
- дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисциплін;
- програми практик;
- методичні вказівки щодо виконання курсових робіт;
- критерії оцінювання рівня підготовки;
- пакети комплексних контрольних робіт.
9 – Академічна мобільність
Національна кредитна мобільність
Право на академічну мобільність реалізується здобувачами фахової передвищої освіти відповідно до «Положення про академічну мобільність у Відокремленому структурному підрозділі «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів і природокористування України».
Підвищення кваліфікації (стажування) педагогічних працівників у закладах освіти.
Форми атестації здобувачів фахової передвищої освіти
Атестація зі спеціальності здійснюється у формі кваліфікаційного іспиту
Вимоги до кваліфікаційного іспиту
Кваліфікаційний іспит має передбачати оцінювання результатів навчання, визначених цим стандартом та відповідною освітньо-професійною програмою







