ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА
Рівень освіти - Фахова передвища освіта
Освітньо-професійний ступінь - фаховий молодший бакалавр
Галузь знань – 07 Управління та адміністрування
Спеціальність – 076 Підприємництво та торгівля
Освітня кваліфікація - Фаховий молодший бакалавр з підприємництва та торгівлі
І. ПЕРЕДМОВА
1 Розроблено робочою групою ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України»
2 Ухвалено Педагогічною радою ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» протокол № 9 від «19» квітня 2023 р.
Розробники:
Рудник Валентина Іванівна – голова робочої групи, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
ПАЛІНСЬКА Ірина Зорянівна – член робочої групи, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
Дудка Уляна Теодозіївна – член робочої групи, кандидатка педагогічних наук, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін.
Освітньо-професійна програма визначає передумови доступу до навчання, орієнтацію та основний фокус програми, обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття освітньо-професійної програми підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти, перелік загальних та спеціальних (фахових) компетентностей, нормативний і варіативний зміст підготовки фахівця, сформульований у термінах результатів навчання та вимоги до контролю якості вищої освіти.
ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» розробляє освітньо-професійну програму за спеціальністю 076 Підприємництво та торгівля для підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти за обраною спеціальністю згідно Стандарту Затверджено наказом МОН №704 від 22.06. 2021 року.
1. Профіль освітньо-професійної програми фахової передвищої освіти зі спеціальності
076 «Підприємництво та торгівля»
1 – Загальна інформація
Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу- Відокремлений структурний підрозділ «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів та природокористування України», відділення економіки та прикладної екології
Освітньо-професійний ступінь - Фахова передвища освіта
Офіційна назва освітньо-професійної програми - Підприємництво та торгівля
Освітня кваліфікація - Фаховий молодший бакалавр з підприємництва та торгівлі
Кваліфікація в дипломі та обсяг освітньо-професійної програми - Освітньо-професійний ступінь – Фаховий молодший бакалавр
Спеціальність – Підприємництво та торгівля 120 кредитів ЄКТС, термін навчання 2 роки 10 місяців
Наявність акредитації
Цикл/рівень - НРК України - 5 рівень, FQ-ЕНЕА – початковий, ЕQF LLL - 5 рівень
Передумови - Свідоцтво про базову загальну середню освіту
Вступні іспити
Решта вимог визначаються правилами прийому на освітньо-професійно програму фахівця у сфері фахової передвищої освіти
Мова(и) викладання - Українська
Термін дії освітньо-професійної програми - згідно Державного стандарту
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньо-професійної програми - http://www.batk.nubip.edu.ua
2 – Мета освітньо-професійної програми
Надання теоретичних знань та набуття практичних компетентностей, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків у сфері підприємництва та торгівлі, підготовка здобувачів в освіти до подальшого навчання за обраною спеціалізацією
3 – Характеристика освітньо-професійної програми
Предметна область, галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності)
07 Управління та адміністрування
076 Підприємництво та торгівля
Орієнтація освітньо-професійної програми - Освітньо-професійна програма
Основний фокус освітньо-професійної програми та спеціалізації - Фахова передвища освіта в області підприємництва та торгівлі
Ключові слова: підприємництво, торгівля.
Особливості програми - Виробнича та навчальна практики забезпечують підготовку фахівців у реальному середовищі майбутньої професійної діяльності. В освітньому процесі використовуються найновіші науково-практичні досягнення, реалізується системний підхід у формуванні змісту профільно-орієнтованих навчальних дисциплін.
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
Придатність до працевлаштування
Фахівець підготовлений до роботи в галузі економіки за Національним класифікатором України: «Класифікатор видів економічної діяльності» ДК 009:2010:
Секція С Переробна промисловість
Розділ 10 - Виробництво харчових продуктів
Розділ 11 - Виробництво напоїв
Розділ 12 - Виробництво тютюнових виробів
Розділ 13 - Текстильне виробництво
Розділ 14 - Виробництво одягу
Розділ 15 - Виробництво шкіри, виробів зі шкіри та інших матеріалів
Розділ 16 - Оброблення деревини та виготовлення виробів з деревини та корка, крім меблів; виготовлення виробів із соломки та рослинних матеріалів для плетіння
Розділ 17 - Виробництво паперу та паперових виробів
Розділ 18 - Поліграфічна діяльність, тиражування записаної інформації
Розділ 22 - Виробництво гумових і пластмасових виробів
Розділ 25 - Виробництво готових металевих виробів, крім машин і устаткування
Розділ 31 - Виробництво меблів
Розділ 32 - Виробництво іншої продукції
Секція в Оптова та роздрібна торгівля автотранспортних засобів і мотоциклів
Розділ 45 - Оптова та роздрібна торгівля автотранспортними засобами та мотоциклами, їх ремонт 14
Розділ 46 — Оптова торгівля, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами
Розділ 47 — Роздрібна торгівля, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами
Секція Н - Транспорт, складське господарство, поштова та кур’єрська діяльність
Розділ 52 - Складське господарство та допоміжна діяльність у сфері транспорту
Фахівець здатен виконувати зазначені професійні роботи за Національним класифікатором України: «Класифікатор професій» ДК 003:2010 та Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 65. «Торгівля і громадське харчування»:
1224 Завідувач секції
1224 Керівники виробничих підрозділів в оптовій та роздрібній торгівлі
1229.1 Завідувач відділу (самостійного)
3415 Агент комерційний
3415 Агент торговельний
3415 Комівояжер
3419 Товарознавець
3419 Організатор з постачання
3419 Організатор зі збуту
3421 Торговельний брокер (маклер)
3422 Експедитор транспортний
3439 Фахівець.
Перелік посад, які може обіймати випускник, не є вичерпним
Подальше навчання - Можливість продовження навчання за програмами першого циклу вищої освіти (НРК України - 6 рівень, FQ-ЕНЕА - другий цикл, ЕQFLLL - 6 рівень)
5 – Викладання та оцінювання
Викладання та навчання
Загальний стиль навчання – проблемно-орієнтований. Лекційні курси поєднуються з семінарами, диспутами, «мозковими штурмами» та робочими зустрічами. Широко використовується алгоритмізація навчання. Самостійна робота на основі підручників та конспектів, електронних освітніх ресурсів, розміщених в «Віртуальному навчальному середовищі Moodle», «Хмарному середовищі GOOGLE» консультації із викладачами визначається як особистісно-орієнтована педагогічна взаємодія суб’єктів навчання у закладах освіти, метою і мірою ефективності якої є формування професійної компетентності майбутнього фахівця.
Оцінювання
Тестування, опитування, дискусії, презентації, письмові есе, психолого-педагогічні характеристики, самоконтроль та самооцінка, контрольні роботи, звіти про практику, захист курсових робіт, усні та письмові екзамени, кваліфікаційний іспит, визначення рейтингу студента у кредитній системі освітнього процесу.
6 – Програмні компетентності
Інтегральна компетентність
Здатність вирішувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми в галузі підприємницької, торговельної та біржової діяльності або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і методів системи наук, які формують концепції організації і функціонування підприємницьких, торговельних структур та може характеризуватися певною невизначеністю умов; нести відповідальність за результати своєї діяльності; здійснювати контроль інших осіб у визначених ситуаціях.
Загальні компетентності (ЗК)
ЗК 1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та в розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК 3. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 5. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК 6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК 7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
Спеціальні компетентності
СК 1. Здатність враховувати основні закономірності та сучасні досягнення у підприємницькій та торговельній діяльності.
СК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо діяльності підприємства.
СК 3. Здатність застосовувати інноваційні підходи у діяльності підприємницьких та торговельних структур.
СК 4. Здатність визначати характеристики товарів і послуг у підприємницькій та торговельній діяльності.
СК 5. Здатність здійснювати діяльність із дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницькій та торговельній діяльності.
СК 6. Здатність виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких та торговельних структур.
СК 7. Здатність застосовувати основи обліку, оподаткування і страхування у підприємницькій та торговельній діяльності.
СК 8. Здатність визначати і задовольняти потреби споживачів як пріоритетних суб’єктів ринку.
СК 9. Здатність застосовувати моделі електронної комерції у сфері підприємницької та торговельної діяльності.
СК 10. Здатність використовувати логістичні системи у підприємницькій та торговельній діяльності
7 – Результати навчання
РН 1. Знати свої права, як члена суспільства, цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина України.
РН 2. Застосовувати знання, розуміння закономірностей та сучасних досягнень у підприємницькій та торговельній діяльності із професійною метою.
РН 3. Володіти державною та іноземною мовами у професійній діяльності.
РН 4. Використовувати сучасні комп’ютерні й телекомунікаційні технології обміну та поширення професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва та торгівлі.
РН 5. Здійснювати пошук, самостійний відбір інформації з різних джерел у сфері підприємницької та торговельної діяльності.
РН 6. Проявляти ініціативу та підприємливість, володіти навичками міжособистісної взаємодії для досягнення професійної мети.
РН 7. Застосовувати всебічні спеціалізовані емпіричні й теоретичні знання у сфері підприємництва та торгівлі для подальшого використання у практичній діяльності.
РН 8. Володіти методами й інструментарієм для підготовки проєктів управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких та торговельних структур.
РН 9. Застосовувати інноваційні підходи у підприємницькій та торговельній діяльності.
РН 10. Визначати характеристику товарів і послуг у підприємницькій та торговельній діяльності за допомогою сучасних методів.
РН 11. Знати основи нормативно-правового забезпечення діяльності підприємницьких та торговельних структур і застосовувати їх на практиці.
РН 12. Виконувати професійні завдання з організації̈ діяльності підприємницьких та торговельних структур.
РН 13. Застосовувати отримані навички з основ обліку, оподаткування і страхування у підприємницькій та торговельній діяльності.
РН 14. Визначати потреби споживачів для формування асортименту товарів у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
РН 15. Застосовувати моделі електронної комерції в діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
РН 16. Використовувати логістичні системи у підприємницькій та торговельній діяльності.
РН 17. Визначати основні показники діяльності підприємницьких та торговельних структур для забезпечення їх ефективності
8 – Ресурсне забезпечення реалізації програми
Кадрове забезпечення
Розробники програми:
2 спеціалістки вищої категорії, викладачі-методисти, 1 к. пед. н,
Всі розробники є штатним співробітниками Бережанського фахового коледжу
Голова робочої групи освітньо-професійної програми: Рудник В.І. – викладач циклової комісії спеціальних економічних дисциплін, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії.
До реалізації програми залучаються висококваліфіковані педагогічні працівники.
З метою підвищення фахового рівня всі педагогічні працівники один раз на п’ять років проходять стажування, в т.ч. закордонні.
Матеріальне-технічне забезпечення
- навчальні корпуси;
- гуртожитки;
- тематичні кабінети;
- спеціалізовані лабораторії;
- комп’ютерні класи;
- пункти харчування;
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- мультимедійне обладнання;
- спортивний зал, спортивні майданчики.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення
- офіційний сайт закладу: http://www.batk.nubip.edu.ua;
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- необмежений доступ до мережі Інтернет;
- наукова бібліотека, читальні зали;
- віртуальне навчальне середовище Moodle;
- хмарні середовища Google-Apps;
- пакет MS Office 365;
- корпоративна пошта;
- навчальні і робочі плани;
- графіки навчального процесу
- навчально-методичні комплекси дисциплін;
- навчальні та робочі програми дисциплін;
- дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисциплін;
- програми практик;
- методичні вказівки щодо виконання курсових проектів(робіт), дипломних проектів (робіт);
- критерії оцінювання рівня підготовки;
- пакети комплексних контрольних робіт.
9 – Академічна мобільність
Національна кредитна мобільність
Підвищення кваліфікації (стажування) педагогічних працівників у закладах освіти.
Міжнародна кредитна мобільність
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти не проводиться.







