13 лютого на запрошення директорки комунальної установи Тернопільської обласної ради «Центр аналітично-методичного та матеріально-технічного забезпечення розвитку освітніх закладів області» Тетяни ЧЕТВЕРТАК взяла участь у круглому столі «Професійна орієнтація та психологічна підтримка учнів: виклики часу, тенденції, підходи», мета якого – забезпечення ефективної підготовки старшокласників до професійного самовизначення, налагодження співпраці та обміну досвідом між науковцями і працівниками психологічної служби Тернопільської області. Захід відбувався за участі депутатів Тернопільської обласної ради, керівників місцевих органів управління освітою, керівників закладів освіти області, науковців, практичних психологів.
Спілкувалися про актуальні питання професійного самовизначення учнівської молоді (Тетяна ЧЕТВЕРТАК, директорка комунальної установи), профорієнтацію дітей та молоді в області: виклики та необхідні кроки до успіху (Ірина ШУМАДА, депутатка Тернопільської обласної ради), обговорили розвиток соціального партнерства та міжвідомчої взаємодії в організації профорієнтаційної роботи у громаді (Оксана АЛЄКСЄЄВА, начальниця відділу освіти, культури, молоді та спорту Підгороднянської сільської ради Тернопільської області), побачили досвід побудови профорієнтаційної роботи у школі (Оксана ДОБРОВОЛЬСЬКА, директорка Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 14 імені Богдана Лепкого), репрезентували особливості організації та проведення психологічної школи (Марина ОРАП, д. психол. н., професорка, завідувачка кафедри психології Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка), розглянули ключові напрямки профконсультаційної роботи психолога (Марія ПРОЦИК, заступниця директора з виховної роботи, практичний психолог комунального закладу НВК «Лозівська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. – дошкільний навчальний заклад»).
У своїй доповіді «Основні аспекти підготовки мотивованого учня – вступника з метою формування і розвитку майбутнього конкурентоспроможного фахівця» репрезентувала досвід планування та організації профорієнтаційної роботи нашого фахового коледжу, яка не обмежується лише популяризацією закладу освіти з метою залучення більшої кількості вступників під час вступної кампанії. Вона продовжується і зі студентами фахового коледжу, адже мотивований здобувач освіти, добре обізнаний з особливостями обраної професії, вимогами до прийому на роботу – в майбутньому успішний працівник.
Дякую шановній пані Тетяні за запрошення, можливість долучитися до обговорення таких важливих на сьогодні для української освіти питань, представити досвід роботи Бережанського фахового коледжу НУБіП України в організації профорієнтаційної роботи та підготовці мотивованого здобувача освіти, конкурентоспроможного фахівця.
Такі панельні зустрічі сьогодні вкрай важливі! Прикро, але 75 % учнів мають прогалини у знаннях, а чверть песимістично дивляться на майбутнє України і хочуть виїхати за кордон, – за даними SavED, благодійного фонду, який відновлює доступ до освіти в громадах, що постраждали від війни.
Попри те, що учні не заперечують наявність у себе прогалин у знаннях, вони не схильні звинувачувати у своїх освітніх неуспіхах учителів, критикувати якість викладання чи зауважувати технічні проблеми. Незадоволеність власними успіхами в навчанні діти пояснюють проблемами із мотивацією та лінощами.
Вчителі, батьки та діти вважають, що особисті зусилля та сила волі – ключові фактори для навчання.
Чверть школярів має песимістичні погляди щодо майбутнього України, ще 25% – ані оптимістичні, ані песимістичні. І кожен четвертий учень після школи хоче виїхати за кордон.
Отож, для освітян роботи непочатий край, аби не втратити остаточно те, що маємо.
Все буде українська освіта!