14 січня у ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБІП України» розпочався семінар-практикум «Фахові коледжі України в умовах війни: освіта, робота, безпека». Мета семінару – розробити практичні рішення для вирішення проблем, пов'язаних з організацією освітнього процесу, забезпеченням безпеки студентів та персоналу, співпрацею з роботодавцями, сформувати рекомендації для подальшого розвитку фахової передвищої освіти в Україні з урахуванням нових реалій.
Перший день семінару зібрав більше 90 учасників – педагогів, освітян із різних регіонів Тернопільщини, адже проходив у змішаному форматі.
Розпочала урочисте засідання завідувачка навчально-методичного кабінету Оксана ЛЕЩИШИН. Вона зазначила: «Сьогодні ми розпочинаємо наш триденний семінар, присвячений актуальним питанням освіти в умовах війни. Перший день обєднав учасників навколо теми «Якісна організація освітнього процесу. Легкий старт: лайфхаки для навчання». Перед початком роботи семінару присутні вшанували хвилиною мовчання пам'ять усіх, хто загинув у цій страшній війні, особливо в день скорботи 14 січня.
З вітальних словом до учасників семінару звернулася директорка ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» Світлана ПИЛИПИШИН, яка зазначила, що даний захід – це не просто зустріч, а свідчення нашої незламності та прагнення до розвитку. Попри всі виклики, ми об'єдналися, щоб обмінятися досвідом, знайти нові рішення та підтримати один одного. Адже саме в єдності наша сила. Переконана, що результатом нашої спільної роботи стануть нові ідеї та проєкти, які допоможуть нам зберегти і розвивати українську освіту.
Привернула увагу доповідь Надії СИМІВ, головного спеціаліста відділу інституційного аудиту управління Державної служби якості освіти у Тернопільській області, Акредитація освітньо - професійних програм у сфері фахової передвищої освіти. Зміни до переліку питань у критеріях 2024. Кейси проблемних питань під час проведення акредитації ОПП.
Оксана ЛЕЩИШИН підготувала доповідь на тему: «Академічна доброчесність: як створити культуру чесного викладання та навчання», в якій висвітлила проблемні питання з академічної доброчесності, продемонструвала лайфаки з уникнення плагіату в письмових роботах.
Відбувся обмін досвідом викладачів з роботи у міжнародних проєктах. Валентина РУДНИК, викладачка спеціальних економічних дисциплін розповіла про Впровадження практичних методик проєкту DAAD HSWT «Digit 3: Збір даних. Розрахунок маржинального доходу» у навчальний процес», а викладач спеціальних електротехнічних дисциплін Петро ЖОВНИЧ доповів про досвід роботи в рамках виконання проєкту ERASMUS+ «VET partnership For Green and Smart Electricity in Building» (Партнерство професійно-технічної освіти для екологічної та розумної електроенергії в будівлях).
Вразили своїми доповідями «Методичні рекомендації зі створення мультимедійної презентації» Володимир ЦІПЛІЦЬКИЙ, викладач інформатики та «Сервіс Gemini в освітній діяльності» Сергій ШТОГРИН, викладач спеціальних комп’ютерних дисциплін.
Цікавою виявилась доповідь «Інноваційні технології в умовах модернізації сучасної освіти» Олександри БОЙКО, завідувачки навчально-методичної лабораторії.
Змістовно роз’яснювальною виявилась доповідь на тему: «Рекомендації щодо атестації педагогічних працівників у 2024-2025 н.р. (згідно з листом МОН від 10.12.2024 р.)» Ірини ДМИТРІВ, методистки навчально-методичного кабінету.
Семінар проходив у двох форматах: наживо та онлайн, що дозволило віддалено приєднатися до її роботи багатьом зацікавленим учасникам, зокрема директорам коледжів, завідувачам відділень та головам циклових комісій. Таким чином, ми отримали можливість поєднати інноваційний досвід з раціональними здобутками педагогів для ефективного подолання надскладних викликів сучасного суспільства.
Проте семінар ще не завершився, попереду ще два дні насиченої роботи.