02 жовтня відбулося розширене засідання колегії управління Державної служби якості освіти у Тернопільській області за участі керівників органів місцевого самоврядування, керівників місцевих органів управління освітою, керівників закладів фахової передвищої та позашкільної освіти Тернопільської області. У заході взяли участь директор Бережанського фахового коледжу Світлана ПИЛИПИШИН, заступник директора з навчальної роботи Уляна ДУДКА, завідувачі відділень управління, соціальної роботи та екології Ірина ТЕРНОВА й аграрних технологій і транспорту Мирослав ЯЦИКІВ.
До присутніх звернулась Наталя МОРАВСЬКА, начальниця управління Державної служби якості освіти у Тернопільській області: «Маємо об'єднувати зусилля спільного пошуку рішень та ресурсів задля забезпечення якісної освіти, адже у цілісному освітньому просторі усі складники освіти: дошкільна освіта, повна загальна середня освіта, позашкільна освіта, спеціалізована освіта, професійна (професійно-технічна) освіта, фахова передвища і вища освіта є рівноправними гравцями і кожен з них відіграє свою особливу роль».
З вітальним словом до учасників зустрічі звернулись Володимир МИСИК, голова постійної комісії з питань освіти, науки, молодіжної політики, фізичної культури і спорту Тернопільської обласної ради та Микола МИТНИК, ректор Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя, у стінах якого проходив захід.
У рамках роботи розширеного засідання колегії управління ДСЯО розглядалося питання про проведення акредитаційної експертизи та постакредитаційного моніторингу освітньо-професійних програм у закладах фахової передвищої освіти Тернопільської області у 2023, 2024 роках.
Проаналізувала стан справ Наталія ВОЛОЩУК, заступник начальника управління – начальник відділу інституційного аудиту. Так, у своєму виступі доповідачка наголосила, що Державна служба якості освіти України заохочує заклади фахової передвищої освіти, які перебувають в безпечних умовах, проходити акредитацію за «мирним сценарієм», адже на сьогодні повноцінно працює система для проведення акредитаційної експертизи, за кожною галуззю та спеціальностями є представники експертної спільноти. Також проведення самооцінювання відповідно до розроблених ДСЯО України рекомендацій є важливим етапом у підготовці до акредитації освітньо-професійних програм закладів фахової передвищої освіти і частково вирішує проблему формування стратегічних напрямків розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
Доповідачка ознайомила із новими напрацюваннями внесених змін до переліку питань до критеріїв оцінювання якості освітньо-професійної програми у сфері фахової передвищої освіти, форми проведення самооцінювання ОПП фахової передвищої освіти та форму звіту про результати акредитаційної експертизи, які дозволять наблизити оцінки змісту ОПП до вимог ринку праці та розуміння випускником його місця на ринку праці, а також для деталізації співпраці з роботодавцями на всіх етапах підготовки фахівця у сфері фахової передвищої освіти (йдеться про наказ Державної служби якості освіти України № 58 від 24 вересня 2024 року).
Щодо виявлених під час проведення акредитації/постакредитаційного моніторингу «слабких» сторін діяльності, то це є приводом для подальшого вдосконалення ОПП та освітньої діяльності за цією програмою.
Про стан підготовки закладів освіти Тернопільської області до роботи у 2024/2025 навчальному році, створення в них безпечних умов та забезпечення державних гарантій учасникам освітнього процесу під час воєнного стану (за результатами моніторингових досліджень) доповів спікер Леонід БОНДАР, головний спеціаліст відділу моніторингу, сертифікації та контролю управління Державної служби якості освіти у Тернопільській області.
У підсумках розширеного засідання колегії присутні обмінялися думками щодо заслуханих питань та обговорили плани щодо їх покращення і реалізації.