24 жовтня, у другий день тижня циклової комісії гуманітарних дисциплін, викладачка Оксана ЗБОРІВСЬКА зі здобувачами освіти групи К-21 провела відкрите практичне заняття з української мови на тему «Синтаксична норма. Словосполучення з прийменниками».
Мова – показник ерудиції, інтелекту, внутрішньої культури людини. З раннього дитинства, засвоюючи українську мову, ми запам’ятовуємо правила використання прийменників. Ці навички стають автоматичними, але вони не гарантують нам уникання помилок. Як часто у Вашому житті виникали ситуації, коли ви не були впевнені в тому, що правильно вжили прийменник? Саме про роботу з такими помилками йшлося на відвіданому мною занятті.
Поглиблення знань другокурсників про синтаксичні норми літературної мови; а головне, формування практичних умінь та навичок редагування синтаксичних конструкцій; визначення характеру допущених помилок; підвищення мовленнєвої культури загалом – такі завдання ставили на початку заняття учасники освітнього процесу.
Під час пари використано різноманітні тренінги для формування навичок нормативного усного та письмового мовлення. Викладачка ефективно застосовувала комунікативний практикум, дослідження-редагування словосполучень, дослідження-трансформацію. Цікавою для студентів була компаративна вправа: до поданих безприйменникових конструкцій добирали варіантну конструкцію з прийменником. Мета практичного заняття досягнута, дякуючи професійності викладачки та активності здобувачів освіти.
Різні види роботи (робота з текстом, з підручником, з презентацією, складання пам’ятки, колективна робота, робота в парах біля дошки, тренувальні вправи самостійно, творча робота, виконання тестів усно, опитування і тести у форматі НМТ) і детальний аналіз із обґрунтуванням забезпечили студентам високий рівень теоретичним знань та практичних навичок, хороші оцінки.
Позитивно вплинуло на студентів використання прийомів індивідуального впливу: довіра, натяк, удавана недовіра, удавана заборона, схвалення і похвала тощо. Неодмінний успіх таких прийомів демонстрував нестандартний і комфортний хід пари.
Отож, практичне заняття проведене на високому рівні, відповідає методичним інтересам викладачки. Обраний стиль заняття імпонує студентам і систематизував їх знання про словосполучення з прийменниками, а педагогу допоміг удосконалювати наукові, методичні та організаційні компетентності, навички з використання сучасних технологій навчання.