Цифрова компетентність дає змогу випускнику оперативно орієнтуватися в швидкозмінному інформаційному просторі, систематизувати інформацію та робити логічні висновки.
Творча технічна діяльність, як невід'ємний компонент освітнього процесу, покликана розширити можливості для формування необхідних компетенцій сучасному випускнику.
Розвиток професійних компетентностей у великій мірі забезпечує такий розділ інформаційних технологій, як «Основи робототехніки», так як в процесі його вивчення вирішується одне з найважливіших завдань технологічної освіти: навчити застосовувати отримані знання.
Міністерство освіти і науки України, Дніпровська академія неперервної освіти, Дніпропетровський обласний центр науково–технічної творчості та інформаційних технологій учнівської молоді, Федерація організацій роботодавців Дніпропетровщини, Центр компетенцій Федерації організацій роботодавців Дніпропетровщини в цей складний для країни час організували і провели II-у Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Освітня робототехніка», яка відбулася он-лайн 14 квітня 2022 року.
Мета конференції: переосмислити актуальні моделі впровадження STEM-освіти у часи високої турбулентності, визначити завдання освітньої робототехніки та її перспективні напрямки розвитку в умовах воєнного, післявоєнного стану в Україні, об’єднати інтелектуальні зусилля представників науки, освіти, влади, роботодавців у розвитку науково-технічної творчості дітей та молоді, впровадженні інновацій та високих технологій заради миру та безпеки.
Підвищений інтерес до робототехніки породжує високий попит на фахівців в даній області. Тому в даний час організація занять з робототехніки набуває все більшої значущості й актуальності. Ще одним стимулом є яскраво виражена тенденція до впровадження роботів в різних сферах людської діяльності – у повсякденному житті, в освітніх процесах, в наукових проектах, охороні здоров'я, військовій сфері та промисловості.
Робототехніка допомагає на практиці глибше вивчити деякі теми з інших предметів, дозволяючи розкрити потенціал студента і допомогти йому в подальшій професійній трудовій діяльності. Головним завданням дисципліни є успішна реалізація творчих проектів студентами. Розробка проектів, створення роботів, проведення наукових і дослідницьких експериментів, виконання спільних або групових завдань сприяє розвитку майбутніх фахівців, що дає їм змогу набагато ефективніше справлятися з постановкою завдань, контролем їх розв’язання, ведення статистики і звітів, оформлення робіт і презентацій.
Працюючи над завданням спільно, студенти роблять аналіз проблеми, складають чіткий план її вирішення, визначаючи кожному роль для виконання підзадач, що на початковому етапі полягають у пошуку ресурсів від інформаційних до матеріальних.
Конференція, вже вдруге, стала місцем перетину та поєднання в одному тематичному просторі різних дисциплінарних підходів, платформою для обміну досвідом науковців, педагогів-практиків, поштовхом до критичного аналізу проблем, перспектив, тенденцій розвитку освітньої робототехніки у світовій та національній освітянській практиці.