Над питанням: «Як готувати фахівців майбутнього, здатних креативно мислити і створювати інновації?» замислюються не лише в Україні. У розвинутих країнах світу одним з інструментів вважають STEM-освіту, яку підтримують на найвищому державному рівні.
STEM-освіта – абревіатура з англійської – Science, Technology, Engineering, Math, що в перекладі означає науку, технології, інженерію та математику як дисципліни вивчення - це послідовність курсів або програм навчання, яка готує молодь до успішного працевлаштування, до освіти після школи, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять. Це програма, заснована на ідеї навчання дітей за чотирма профільними дисциплінами у міждисциплінарному та прикладному спрямуваннях.
Проте, єдиного повного розуміння цього поняття немає, кожний освітній простір (певної країни) визначає його для себе самостійно. Загальним розумінням у світі є те, що така система освіти, починаючи з раннього дитинства, вчить дитину жити у реальному світі, який надзвичайно швидко змінюється, вміти реагувати на ці зміни, критично мислити, бути загально розвиненою творчою особистістю. Діти, що виховуються за такою системою, беззаперечно стають лідерами соціуму, легко адаптуються та знаходять своє місце в житті.
Сьогодні STEM-підходи реалізуються в багатьох навчальних закладах. Є досить багато цікавих оригінальних підходів, напрацювань у цій сфері. Всі вони різні, але йдуть до однієї мети – розвитку творчого мислення.
13 грудня 2018 р. на базі ВП НУБіП України “Бережанський агротехнічний коледж” відбувся семінар-практикум: "STEМ-освіта упровадження та перспективи розвитку."
Метою даного заходу є активізація наукових досліджень та розробки інноваційних технологій, форм і методів удосконалення освіти на грунті концепції “STEM-освіти”.
Основні напрямки роботи семінару присвячені розкриттю:
- сутності STEM-освіти та її співвіднесення з навчальними дисциплінами.
- змісту та напрямкам теоретичної частини STEM-освіти.
- практичному впровадженню STEM-освіти у навчальних закладах освіти.
В урочистій атмосфері було надано вітальне слово директору ВП НУБіП України “Бережанський агротехнічний коледж” Пилипишин С.І., котра щиро привітала гостей семінару та побажала плідної, успішної та результативної праці.
Також з вітальним словом до учасників семінару звернулись представники міської влади Олег Захарків та Галина Михальчук. Усі підтримали думку, що STEM-навчання дозволить зміцнити та вирішити найбільш актуальні проблеми майбутнього. Замість того щоб вивчати окремо кожну дисципліну, STEM інтегрує їх в єдину схему навчання.
Елементи STEM-освіти в нашому коледжі впроваджуються в останні роки особливо активно. Про це свідчить кількість доповідачів викладачів коледжу, які взяли участь в семінарі.
Напрямок робототехніка та 3D-моделювання представляв викладач-методист Штогрин С.С., який поділився з учасниками семінару досвідом впровадження елементів робототехніки в навчальний процес коледжу.
Досвідом використання STEM-навчання при вивченні хімії поділилась у своїй доповіді викладач вищої категорії Сновида М. П. Представивши відеоролик проведення хімічних дослідів зайвий раз доказала, що заняття з хімії можуть бути цікавими, яскравими і навіть веселими. У цьому їй допомагали студенти групи Ео-21М Величко Віта та Медловська Людмила – учасники хімічного гуртка.
Ухман Р. В. – викладач фізики представляв технічні досягнення коледжу при вивченні фізики під час практичної частини семінару. Студент 3-го курсу спеціальності «Комп’ютерна інженерія» Святослав Луців продемонстрував учасникам свою розробку робота-маніпулятора на базі конструктора Makeblock.
На думку організаторів захід вдався, що спонукає зробити його регулярним і тим самим залучати все більшу аудиторію учасників.
Комп’ютерна