Відокремлений структурний підрозділ

БЕРЕЖАНСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ

Національного університету біоресурсів і природокористування України

  вул. Академічна 20, м. Бережани, Тернопільська обл., Україна, 47501
A
A
A

231 Соціальна робота/І10 Соціальна робота та консультування

Освітньо-професійна програма визначає передумови доступу до навчання, орієнтацію та основний фокус програми, обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти, перелік загальних та спеціальних (фахових) компетентностей, нормативний і варіативний зміст підготовки фахівця, сформульований у термінах результатів навчання та вимоги до контролю якості вищої освіти.

ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» розробляє освітньо-професійну програму за спеціальністю 231 Соціальна робота/І10 Соціальна робота та консультування для підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти за обраною спеціальністю згідно Стандарту Затверджено наказом МОН №1004 від 21.09. 2021 року.

Розроблено робочою групою ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» у складі:

Гунчак Ірина Романівна – голова робочої групи, спеціаліст вищої категорії циклової комісії гуманітарних дисциплін;

Рудик Юлія Ігорівна – член робочої групи, спеціаліст вищої категорії циклової комісії гуманітарних дисциплін;

Підлужна Софія Михайлівна - член робочої групи, спеціаліст вищої категорії циклової комісії гуманітарних дисциплін.

 Опис освітньо-професійної програми

СОЦІАЛЬНА РОБОТА /СОЦІАЛЬНА РОБОТА ТА КОНСУЛЬТУВАННЯ

1 – Загальна інформація

Повна назва закладу фахової передвищої освіти освіти - Відокремлений структурний підрозділ «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів та природокористування України», відділення управління, соціальних наук та екології

Освітньо-професійний ступінь - Фаховий молодший бакалавр

Освітня кваліфікація - Фаховий молодший бакалавр з соціальної роботи та консультування

Професійна кваліфікація -

Кваліфікація в дипломі - Освітньо-професійний ступінь − Фаховий молодший бакалавр

Спеціальність – 231 Соціальна робота/І10 Соціальна робота та консультування

Освітньо-професійна програма - Соціальна робота /Соціальна робота та консультування

Рівень кваліфікації згідно з Національною рамкою кваліфікацій - Освітньо‐професійний ступінь фахового молодшого бакалавра відповідає п’ятому рівню Національної рамки кваліфікацій України

Офіційна назва освітньо-професійної програми - Соціальна робота та консультування

Обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття ступеня фахового молодшого бакалавра - 120 кредитів ЄКТС

Термін навчання за денною формою здобуття освіти:

  • на основі базової середньої освіти – 2 роки 10 місяців;
  • на основі повної загальної середньої освіти (профільна середня освіта) – 1 рік 10 місяців;
  • на основі диплому кваліфікованого робітника – 1 рік 10 місяців.

Наявність акредитації - Акредитується вперше

Термін дії освітньо-професійної програми - до 2026 р.

Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою - базова середня освіта (з одночасним виконанням освітньої програми профільної середньої освіти, тривалість здобуття якої становить два роки);

  • повна загальна середня освіта (профільна середня освіта);
  • професійна (професійно-технічна) освіта;
  • фахова передвища освіта;
  • вища освіта.

Мова(и) викладання - Українська

Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньо-професійної програми - http://www.batk.nubip.edu.ua

2 – Мета освітньо-професійної програми

Формування компетентного конкурентоспроможного фахівця в галузі соціальної роботи та консультування, який володіє спеціальними знаннями, навичками і вміннями, адекватних сучасним соціокультурним умовам.

3 – Характеристика освітньо-професійної програми

Предметна область

Об’єкт вивчення та/або діяльності: особи, родини, соціальні групи та громади, які потребують підтримки для покращення здоров'я, соціального функціонування та загального благополуччя.

Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми соціальної̈ сфери або у процесі навчання.

Теоретичний зміст предметної області: поняття, концепції̈ та методи підтримання і надання кваліфікованої допомоги особам, групам людей, громадам з метою розширення або відновлення їхньої здатності до соціального функціонування, реалізації громадянських прав, запобігання соціальної ексклюзії.

Методи, методики та технології: загальнонаукові і спеціальні методи пізнання соціальних явищ; методики оцінки поведінки чи діяльності індивідів і соціальних груп; педагогічні, економічні, психологічні, соціологічні, інформаційно-комунікаційні технології.

Інструменти та обладнання: сучасні інформаційно- комунікаційні технології, інформаційні ресурси та програмні продукти, що застосовуються в соціальній сфері.

4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання

Придатність до працевлаштування

Фахівець підготовлений до роботи в галузі економіки за Національним класифікатором України: «Класифікатор видів економічної діяльності» ДК 009:2010:

Секція Q Охорона здоров’я та надання соціальної допомоги:

88 Надання соціальної допомоги без забезпечення проживання:

88.1 Надання соціальної допомоги без забезпечення проживання для осіб 

88.10 Надання соціальної допомоги без забезпечення проживання для осіб похилого віку та інвалідів

88.9 Надання іншої соціальної допомоги без забезпечення проживання

88.91 Денний догляд за дітьми

88.99 Надання іншої соціальної допомоги без забезпечення проживання, н.в.і.у

84.30 Діяльність у сфері обов'язкового соціального страхування

84.2 Надання державних послуг суспільству в цілому

84.1 Державне управління загального характеру; соціально-економічне управління

Фахівець здатний виконувати зазначені професійні роботи за Національним класифікатором України: «Класифікатор професій» ДК 003:2010:

2442.2   Соціальний патолог

2446.2 Соціальний працівник

5133 Соціальний робітник

2419.3  Спеціаліст державної служби

2446.2 Соціальний аудитор

3460 Соціальний працівник (допоміжний персонал)

3443 Інспектор з соціальної допомоги

3330 Асистент викладача із соціальної педагогіки

3340 Асистент вихователя соціального по роботі з дітьми з інвалідністю.

Перелік посад, які може обіймати випускник, не є вичерпним.

Академічні права випускників

Продовження  освіти за:

  • початковим рівнем (короткий цикл) вищої освіти;
  • першим (бакалаврський) рівнем вищої освіти.

Набуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих, у тому числі післядипломної освіти.

5 – Викладання та оцінювання

Викладання та навчання

Загальний стиль навчання – проблемно-орієнтований. Лекційні курси поєднуються з семінарами, диспутами, «мозковими штурмами» та робочими зустрічами. Широко використовується алгоритмізація навчання. Самостійна робота на основі підручників та конспектів, електронних освітніх ресурсів, розміщених в «Віртуальному навчальному середовищі Moodle», «Хмарному середовищі GOOGLE» консультації із викладачами визначається як особистісно-орієнтована педагогічна взаємодія суб’єктів навчання у закладах освіти, метою і мірою ефективності якої є формування професійної компетентності майбутнього фахівця.

Оцінювання

Тестування, опитування, дискусії, презентації, письмові есе, психолого-педагогічні характеристики, самоконтроль та самооцінка, контрольні роботи, звіти про практику, захист курсових робіт, усні та письмові екзамени, кваліфікаційний іспит, визначення рейтингу студента у кредитній системі освітнього процесу.

6 –  Перелік компетентностей випускника

Інтегральна компетентність

Здатність вирішувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми у соціальній сфері або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і методів соціальної роботи, та може характеризуватися певною невизначеністю умов; нести відповідальність за результати своєї діяльності; здійснювати контроль інших осіб у визначених ситуаціях.

Загальні компетентності

ЗК 1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

ЗК 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ЗК 3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК 4. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК 5. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК 7. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.

ЗК 8. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.

Спеціальні  компетентності

СК 1. Здатність розуміти сутність, напрямки та види соціальної роботи.

СК 2. Здатність використовувати на практиці знання нормативно-правових актів соціальної роботи і соціального забезпечення.

СК 3. Здатність вести документацію під час виявлення потенційних отримувачів соціальних послуг.

СК 4. Здатність розуміти соціально-психологічні явища, процеси становлення, розвитку та соціалізації особистості.

СК 5. Здатність виявляти потреби населення у соціальних послугах.

СК 6. Здатність організовувати та контролювати надання соціальних послуг.

СК 7. Здатність визначати шляхи подолання соціальних проблем і знаходити ефективні методи їх вирішення.

СК 8. Здатність надавати допомогу і підтримку спеціальним групам клієнтів.

СК 9. Здатність застосовувати сучасні технології та методи професійної діяльності.

СК 10. Здатність до соціальної взаємодії у професійній сфері.

СК 11. Здатність аналізувати та оцінювати результати професійної діяльності.

СК 12. Здатність дотримуватися етики професійного спілкування і стандартів соціальної роботи.

7 – Зміст підготовки здобувачів фахової передвищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання

РН 1. Здійснювати пошук, аналіз та оброблення інформації для розв’язання професійних завдань.

РН 2. Володіти державною та іноземною мовами у професійній діяльності.

РН 3. Розв’язувати типові задачі в професійній діяльності.

РН 4. Застосовувати інформаційні ресурси та методики оцінки поведінки чи діяльності індивідів і соціальних груп.

РН 5. Застосовувати етичні принцип  і стандарти соціальної роботи у професійній діяльності.

РН 6. Використовувати технології соціальної діагностики, профілактики, корекції із застосуванням сучасних форм та методів професійної діяльності.

РН 7. Застосовувати на практиці нормативно-правові акти з питань надання соціальних послуг.

РН 8. Вести документацію з організації соціального обслуговування та допомоги, обліку та звітності.

РН 9. Здійснювати соціальне інспектування й оцінку потреб уразливих категорій громадян, у тому числі тих, хто опинився у складних життєвих обставинах.

РН 10. Організовувати  заходи з реабілітації, реінтеграції, соціальної адаптації отримувачів соціальних послуг.

РН 11. Аргументувати шляхи подолання проблем та обирати методи їх розв’язання.

РН 12. Знаходити рішення для покращення соціального добробуту і соціальної безпеки громадян.

РН 13. Визначати зміст і види співпраці з представниками різних професій, груп, громад у професійній діяльності.

РН 14. Планувати, аналізувати, контролювати й оцінювати власну роботу і роботу інших осіб у спеціалізованому контексті.

8 – Ресурсне забезпечення реалізації освітньо-професійної програми

Кадрове забезпечення

Розробники програми:

3 спеціалісти вищої категорії,

Всі розробники є штатним співробітниками Бережанського фахового коледжу

Голова робочої групи освітньо-професійної програми: Атаманчук С.В. – викладач циклової комісії гуманітарних дисциплін, спеціаліст вищої категорії.

До реалізації програми залучаються висококваліфіковані педагогічні працівники.

З метою підвищення фахового рівня всі педагогічні працівники один раз на п’ять років проходять стажування, в т.ч. закордонні.

Матеріальне-технічне забезпечення

  • навчальні корпуси;
  • гуртожитки;
  • тематичні кабінети;
  • спеціалізовані лабораторії;
  • комп’ютерні класи;
  • пункти харчування;
  • точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
  • мультимедійне обладнання;
  • спортивний зал, спортивні майданчики;
  • медпункт;

Інформаційне та навчально-методичне забезпечення

  • офіційний сайт закладу: http://www.batk.nubip.edu.ua
  • точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
  • необмежений доступ до мережі Інтернет;
  • наукова бібліотека, читальні зали;
  • віртуальне навчальне середовище Moodle;
  • хмарні середовища Google-Apps;
  • пакет MS Office 365;
  • корпоративна пошта;
  • навчальні і робочі плани;
  • графіки освітнього процесу
  • навчально-методичні комплекси дисциплін;
  • навчальні та робочі програми дисциплін;
  • дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисциплін;
  • програми практик;
  • методичні вказівки щодо виконання курсових робіт;
  • критерії оцінювання рівня підготовки;
  • пакети комплексних контрольних робіт.

9 – Академічна мобільність

Національна кредитна мобільність

Право на академічну мобільність реалізується здобувачами фахової передвищої освіти відповідно до «Положення про академічну мобільність у Відокремленому структурному підрозділі «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів і природокористування України».

Підвищення кваліфікації (стажування) педагогічних працівників у закладах освіти.

Форми атестації здобувачів фахової передвищої освіти

Атестація зі спеціальності здійснюється у формі кваліфікаційного іспиту

Вимоги до кваліфікаційного іспиту

Кваліфікаційний іспит має передбачати оцінювання результатів навчання, визначених цим стандартом та відповідною освітньо-професійною програмою

 

Відокремлений структурний підрозділ

БЕРЕЖАНСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ

НУБіП України

Адреса:

 вул. Академічна 20, м. Бережани,
Тернопільська обл., Україна, 47501

 (03548) 2-24-82   096 760 79 16

vp_batk@ukr.net   batcnubip@nubip.edu.ua

 

Національний університет біоресурсів

і природокористування України

Адреса:

 03041, Україна, м. Київ,
вул. Героїв Oборони, 15.

 (044) 527-82-42

 rectorat@nubip.edu.ua

© 2025 БФК НУБіП України.
 
 

Навігація