Відокремлений структурний підрозділ

БЕРЕЖАНСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ

Національного університету біоресурсів і природокористування України

  вул. Академічна 20, м. Бережани, Тернопільська обл., Україна, 47501
A
A
A

Екологія

Освітньо-професійна програма визначає передумови доступу до навчання, орієнтацію та основний фокус програми, обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти, перелік загальних та спеціальних (фахових) компетентностей, нормативний і варіативний зміст підготовки фахівця, сформульований у термінах результатів навчання та вимоги до контролю якості вищої освіти.

ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» розробляє освітньо-професійну програму програму за спеціальністю Е2 Екологія для підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти за обраною спеціальністю згідно Стандарту Затверджено наказом МОН №624 від 12.07. 2022 року.

Розроблено робочою групою ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» у складі:

СОКОЛОВСЬКА Ірина Ярославівна – голова робочої групи, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії природничих дисциплін;

ПАНЬКІВ Галина Володимирівна – член робочої групи, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії природничих дисциплін;

ЧОРНА Наталія Зіновіївна – член робочої групи, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії природничих дисциплін.

Опис освітньо-професійної програми

ЕКОЛОГІЯ

1 – Загальна інформація

Повна назва закладу фахової передвищої освіти освіти - Відокремлений структурний підрозділ «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів та природокористування України», відділення управління, соціальних наук та екології

Освітньо-професійний ступінь - Фаховий молодший бакалавр

Освітня кваліфікація - Фаховий молодший бакалавр з екології

Професійна кваліфікація -

Кваліфікація в дипломі

Освітньо-професійний ступінь − Фаховий молодший бакалавр

Спеціальність – Е2 Екологія

Освітньо-професійна програма - Екологія

Рівень кваліфікації згідно з Національною рамкою кваліфікацій - Освітньо‐професійний ступінь фахового молодшого бакалавра відповідає п’ятому рівню Національної рамки кваліфікацій України

Офіційна назва освітньо-професійної програми - Екологія

Обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття ступеня фахового молодшого бакалавра - 180 кредитів ЄКТС

Термін навчання за денною формою здобуття освіти:

  • на основі базової середньої освіти – 3 роки 10 місяців;
  • на основі повної загальної середньої освіти (профільна середня освіта) – 2 роки 10 місяців;
  • на основі диплому кваліфікованого робітника – 2 роки 10 місяців.

Наявність акредитації - ОПП акредитована. Акредитація ОПП передбачено у 2029-2030 навчальному році

Термін дії освітньо-професійної програми  - до 01.07.2029 р.

Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою

  • – базова середня освіта (з одночасним виконанням освітньої програми профільної середньої освіти, тривалість здобуття якої становить два роки);
  • – повна загальна середня освіта (профільна середня освіта);
  • – професійна (професійно-технічна) освіта;
  • – фахова передвища освіта;
  • – вища освіта.

Мова(и) викладання - Українська

Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньо-професійної програмиhttp://www.batk.nubip.edu.ua

2 – Мета освітньо-професійної програми

Надання теоретичних знань та набуття практичних компетентностей, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків та вирішення практичних завдань у сфері охорони навколишнього природного середовища.

3 – Характеристика освітньо-професійної програми

Предметна область

Об’єкт вивчення та/або діяльності:

  • структура та функціональні компоненти екосистем різного рівня та походження;
  • антропогенний вплив на довкілля та оптимізація природокористування.

Цілі навчання: формування у здобувачів фахової передвищої освіти професійних компетентностей у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування.

Теоретичний зміст предметної області: базові поняття, концепції й принципи природничих наук, сучасної екології та їх використання для охорони навколишнього середовища, збалансованого природокористування та сталого розвитку.

Методи, методики та технології:

  • методи збирання, обробка та інтерпретація результатів екологічних досліджень;
  • загальнонаукові й спеціальні методи, статистичні методи аналізу даних, професійні методики, вирішення типових спеціалізованих задач та практичних проблем в екології.

Інструменти та обладнання: обладнання, устаткування та програмне забезпечення для лабораторних, лабораторно-польових, польових і дистанційних досліджень будови та властивостей екологічних систем різного рівня та походження.

4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання

Придатність до працевлаштування

Фахівець у сфері фахової передвищої освіти з екології здатний виконувати такі професійні роботи (згідно ДК 003:2010) і займати первинні посади: технік-еколог, технік-лаборант.

Перелік посад, які може обіймати випускник, не є вичерпним.

Академічні права випускників

Продовження  освіти за:

  • початковим рівнем (короткий цикл) вищої освіти;
  • першим (бакалаврський) рівнем вищої освіти.

Набуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих, у тому числі післядипломної освіти.

5 – Викладання та оцінювання

Викладання та навчання

Загальний стиль навчання – проблемно-орієнтований. Лекційні курси поєднуються з семінарами, диспутами, «мозковими штурмами» та робочими зустрічами. Широко використовується алгоритмізація навчання. Самостійна робота на основі підручників та конспектів, електронних освітніх ресурсів, розміщених в «Віртуальному навчальному середовищі Moodle», «Хмарному середовищі GOOGLE» консультації із викладачами визначається як особистісно-орієнтована педагогічна взаємодія суб’єктів навчання у закладах освіти, метою і мірою ефективності якої є формування професійної компетентності майбутнього фахівця.

Оцінювання

Тестування, опитування, дискусії, презентації, письмові есе, психолого-педагогічні характеристики, самоконтроль та самооцінка, контрольні роботи, звіти про практику, захист курсових робіт, усні та письмові екзамени, кваліфікаційний іспит, визначення рейтингу студента у кредитній системі освітнього процесу.

6 –  Перелік компетентностей випускника

Інтегральна компетентність

Здатність вирішувати типові спеціалізовані задачі в галузі екології або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і методів природничих наук та може характеризуватися певною невизначеністю умов; відповідальність за результати своєї діяльності; здійснення контролю інших осіб у визначених ситуаціях.

Загальні компетентності

ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК5. Здатність спілкування іноземною мовою.

ЗК6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.

ЗК7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК8. Прагнення до охорони та збереження навколишнього природного середовища.

Спеціальні компетентності

СК1. Здатність до використання положень та методів фундаментальних наук для вирішення професійних задач.

СК2. Здатність обґрунтовувати власну точку зору та висновки, використовуючи основні теорії та концепції наук про навколишнє середовище.

СК3. Здатність організовувати та здійснювати лабораторні й польові дослідження об’єктів/складових навколишнього природного середовища, зокрема із використанням інформаційних технологій.

СК4. Здатність описувати результати лабораторних і польових досліджень та складати відповідні звіти.

СК5. Здатність проводити моніторинг природних складових довкілля та оцінювати поточний стан його природних складових.

СК6. Здатність до участі в розробці заходів, спрямованих на збереження ландшафтно-біологічного різноманіття та формування екологічної мережі.

СК7. Здатність до участі в розробці заходів щодо поводження з відходами виробництва та споживання.

СК8. Здатність оцінювати основні джерела техногенного впливу на стан навколишнього природного середовища.

СК9. Здатність до використання сучасних інформаційних ресурсів для екологічних досліджень.

СК10. Здатність інформувати громадськість про стан навколишнього середовища та екологічної безпеки.

СК11. Здатність до участі в реалізації природоохоронних заходів або екологічних проєктів.

СК12. Здатність до вивчення міжнародного та вітчизняного досвіду регіональних і транскордонних екологічних проблем з метою впровадження ресурсозберігаючих, природоохоронних технологій та альтернативних джерел енергії

7 – Зміст підготовки здобувачів фахової передвищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання

РН1. Спілкуватись усно та письмово з професійних питань українською та іноземною мовами.

РН2. Здійснювати пошук, відбирати інформацію з різних джерел у сфері професійної діяльності.

РН3. Визначати та описувати основні джерела техногенного пливу на навколишнє природне середовище та оцінювати міру екологічної небезпеки.

РН4. Використовувати положення, принципи, методи та поняття фундаментальних і прикладних наук у навчанні та професійній діяльності.

РН5. Використовувати лабораторне устаткування і обладнання.

РН6. Проводити польові та лабораторні дослідження, забір та оцінювання досліджуваних матеріалів і зразків, проведення аналізів, їх узагальнення та складання звітів.

РН7. Використовувати технологічні стандарти, нормативні документи, довідкові матеріали та технічні засоби для практичного виконання робіт і проведення обробки даних.

РН8. Використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології для пошуку й обробки інформації у сфері екології.

РН9. Аналізувати склад, будову, розвиток екосистем у різних просторовочасових масштабах.

РН10. Застосовувати знання щодо геологічного середовища, педосфери, гідросфери та атмосфери для дослідження небезпечних екологічних явищ і процесів з метою вибору шляхів запобігання та їх вирішення. РН11. Застосовувати знання з охорони навколишнього середовища, екологічного моніторингу, оцінки впливу на довкілля, геохімії довкілля для оцінки природно-ресурсного потенціалу та окремих видів природних ресурсів, оцінки впливу на навколишнє середовище, розрахунків збитків, заподіяних порушенням природоохоронного законодавства.

РН12. Застосовувати знання з біогеохімії, нормування антропогенного навантаження на навколишнє середовище та техноекології для виконання спостережень за станом довкілля, проведення польових і лабораторних досліджень,  визначення та реалізації методів очистки викидів у повітряний басейн та скидів зворотних вод у водні об’єкти.

РН13. Застосовувати знання з екології людини, соціоекології, екологічної безпеки для цілісного підходу до людини як до біоенергоінформаційної системи, яка може бути основою спрямованого управління процесами життєдіяльності, новими підходами до боротьби із хворобами, збереження та зміцнення здоров’я, духовної еволюції людини як безальтернативної стратегії виживання цивілізації в умовах загострення глобальної екологічної кризи.

РН14. Застосовувати знання з управління та поводження з відходами виробництва та споживання для обґрунтування підходів до мінімізації їх негативного впливу на стан і якість складових довкілля та екологічну безпеку населення.

РН15. Забезпечувати дотримання правил охорони праці, промислової, пожежної та екологічної безпеки.

8 – Ресурсне забезпечення реалізації освітньо-професійної програми

Кадрове забезпечення

Розробники програми:

3 спеціалісти вищої категорії, викладачі-методисти

Всі розробники є штатним співробітниками Бережанського фахового коледжу

Голова робочої групи освітньо-професійної програми: Соколовська І.Я. – викладач циклової комісії природничих дисциплін, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист

До реалізації програми залучаються висококваліфіковані педагогічні працівники.

З метою підвищення фахового рівня всі педагогічні працівники один раз на п’ять років проходять стажування, в т.ч. закордонні.

Матеріальне-технічне забезпечення

  • навчальні корпуси;
  • гуртожитки;
  • тематичні кабінети;
  • спеціалізовані лабораторії;
  • комп’ютерні класи;
  • пункти харчування;
  • точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
  • мультимедійне обладнання;
  • спортивний зал, спортивні майданчики;
  • медпункт;

Інформаційне та навчально-методичне забезпечення

  • офіційний сайт закладу: http://www.batk.nubip.edu.ua
  • точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
  • необмежений доступ до мережі Інтернет;
  • наукова бібліотека, читальні зали;
  • віртуальне навчальне середовище Moodle;
  • хмарні середовища Google-Apps;
  • пакет MS Office 365;
  • корпоративна пошта;
  • навчальні і робочі плани;
  • графіки освітнього процесу
  • навчально-методичні комплекси дисциплін;
  • навчальні та робочі програми дисциплін;
  • дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисциплін;
  • програми практик;
  • методичні вказівки щодо виконання курсових робіт;
  • критерії оцінювання рівня підготовки;
  • пакети комплексних контрольних робіт.

9 – Академічна мобільність

Національна кредитна мобільність

Право на академічну мобільність реалізується здобувачами фахової передвищої освіти відповідно до «Положення про академічну мобільність у Відокремленому структурному підрозділі «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів і природокористування України».

Підвищення кваліфікації (стажування) педагогічних працівників у закладах освіти.

Форми атестації здобувачів фахової передвищої освіти

Атестація зі спеціальності здійснюється у формі кваліфікаційного іспиту

Вимоги до кваліфікаційного іспиту

Кваліфікаційний іспит має передбачати оцінювання результатів навчання, визначених цим стандартом та відповідною освітньо-професійною програмою

 

Відокремлений структурний підрозділ

БЕРЕЖАНСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ

НУБіП України

Адреса:

 вул. Академічна 20, м. Бережани,
Тернопільська обл., Україна, 47501

 (03548) 2-24-82   096 760 79 16

vp_batk@ukr.net   batcnubip@nubip.edu.ua

 

Національний університет біоресурсів

і природокористування України

Адреса:

 03041, Україна, м. Київ,
вул. Героїв Oборони, 15.

 (044) 527-82-42

 rectorat@nubip.edu.ua

© 2025 БФК НУБіП України.
 
 

Навігація