«Внутрішньоособистісний конфлікт як вагомий чинник соціалізації особистості» — тема лекції, що відбулася онлайн 30 травня. У рамках академічної співпраці між ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» та Тернопільським національним педагогічним університетом імені Володимира Гнатюка здобувачі освіти спеціальності І10 Соціальна робота і консультування отримали можливість відвідати лекцію доктора педагогічних наук, професора кафедри соціальної роботи та менеджменту соціокультурної діяльності Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка Світлани КАЛАУР.
Слухачами були здобувачі освіти спеціальності I10 Соціальна робота (Ср-11, Ср-21) та педагогічні працівники (голова циклової комісії гуманітарних дисциплін Світлана КУЦА, практичний психолог і викладач коледжу Василь ЛЕЩУК, викладач суспільних дисциплін Ірина КОСТІВ). Модератором гостьової лекції для налагодження міждисциплінарної взаємодії з навчального курсу «Соціалізація особистості» стала викладач суспільних дисциплін, к.психол.н, доцент Ольга МАКУХ.



Лектор вибудовувала діалог зі здобувачами освіти про розуміння теоретичної суті внутрішньоособистісного конфлікту і концептуальних підходів щодо виникнення та розвитку даного виду конфлікту, їх різновидів та причин виникнення, у результаті якого студенти обгрунтовували понятійні категорії теми, а саме: соціалізація, основні особливості внутрішньоособистісних конфліктів, причини виникнення.


У процесі аналізу концептуальних підходів З. Фройда, теорій комплексу неповноцінності А. Адлера, вчення про екстраверсію та інтроверсію К. Юнга, теорії потреб А. Маслоу (її обговорення внесло особливого емоційного пожвавлення) здобувачі освіти актуалізували свої знання з психологічного циклу дисциплін (загальна та соціальна психологія), обгрунтовуючи фізіологічні потреби, потреби в безпеці, потреби в коханні, потреби в повазі, потреби в самоактуалізації. До уваги здобувачів освіти були представлені класифікації потреб за М. Робером та Ф. Тильманом, а типологія конфліктів обговорювали згідно з класифікацію А. Анцупова та А. Шипилова.

Наступним етапом відповідно до плану заняття відбулося дискусійне обговорення зовнішніх причин внутрішньоособистісного конфлікту та комплексу негативних та позитивних наслідків. Презентація з яскравим ілюстративним матеріалом соціалізації реальних людей із поясненням глибинного змісту понять, виражених в афоризмах, підтримувала активність студентів упровж всієї зустрічі.
А на етапі завершення гостьової лекції Світлана Миколаївна запропонувала апробувати можливі варіанти і способи розв’язання внутрішньоособистісних конфліктів: витіснення, сублімація, регресія, раціоналізм, проєкція, ейфорія, компроміс, заміщення, ідеалізація, уникнення, ідентифікація, корекція тощо. Гостьова лекція в формі інтерактивної дискусії сприяла інтересу студентів до обраної спеціальності.

Отож, робота вдалася, формат гостьових лекцій сподобався студентам, а зустріч стала важливим досвідом взаємодії для лекторки та викладачів коледжу. Такий формат сприяє інтеграції коледжу в єдиний освітній простір з вищими навчальними закладами, дозволяє ознайомити студентів із сучасними науковими підходами та університетським рівнем викладання й мотивує до подальшого навчання, а головне, налагоджує професійні зв’язки між викладачами обох закладів освіти.

Особлива вдячність директорці коледжу Світлані ПИЛИПИШИН за підтримку ініціативи міжвузівської і міждисциплінарної взаємодії, а також за важливі та потрібні слова вітання та мотивуючого супровіду.







