Відокремлений структурний підрозділ

БЕРЕЖАНСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ

Національного університету біоресурсів і природокористування України

  вул. Академічна 20, м. Бережани, Тернопільська обл., Україна, 47501
A
A
A
Впровадження STEM-освіти в навчальний процес
Featured

Впровадження STEM-освіти в навчальний процес

ЩО ТАКЕ STEM-ОСВІТА?

Абревіатура STEM – розшифровується як:
S – science (наука)
T – technology (технології)
Е – engineering (інженерія)
М – mathematics (математика) 

STEM-освіта – це спеціалізований освітній напрямок, головний акцент у якому зроблено на вивченні точних та природничих наук, із додаванням потужного інноваційного та технологічного компонентів.

Цілком справедливо казати, що STEM – це найкраще освітнє рішення для сучасних фахівців у галузі техніки та технологій.

Базою для STEM-освіти вступають наукові методи, математичне моделювання, інженерний дизайн та інноваційне мислення. З цього опису може здатися, що йдеться про освіту, призначену винятково для підготовки майбутніх IT-фахівців, і частково це буде правдою. Втім, STEM-освіта є ширшою, адже поєднує точні науки з креативним підходом і сприяє розвитку обох сторін в особистості учнів. 

Розвинені країни, як от Сінгапур, США, Ізраїль та Австралія, готують школярів за напрямами STEM-освіти вже десятки років. В Україні STEM-освіта почала офіційно запроваджуватися з 2015 року. 

НАПРЯМИ РОЗВИТКУ STEM-ОСВІТИ В УКРАЇНІ

STEM-освіта є невіддільною частиною концепції Нової української школи (НУШ), адже націлена не лише на здобуття знань, а й на одержання компетенцій.

Серед компетенцій НУШ, що перетинаються із цілями STEM:

  • Розвиток логічного та математичного мислення;
  • Розуміння природи та технологій із позиції точних наук;
  • Освіченість в інформаційно-комунікаційних технологіях, уміння їх використовувати;
  • Здатність креативно мислити та виражати творчі здібності.

Однією з засадничих задач STEM-освіти є навчити здобувачів освіти системного мислення. Поєднуючи різні науки та погляди на реальність, STEM-освіта вчить дітей жити у світі, що стрімко розвивається; легко і швидко адаптуватись до новітніх технологій і трендів.

Що STEM-освіта дає дітям?

Більш ефективне засвоєння навчального матеріалу;

  • Комплексне розуміння предметів та процесів;
  • Цікавий навчальний процес і мотивацію вчитися;
  • Оригінальність, мислення поза шаблоном;
  • Уміння формулювати дослідницьке питання та комплексно шукати рішення;
  • Широкі можливості здобути престижну вищу технічну освіту в найкращих вишах країни та за кордоном та знайти високооплачувану роботу в будь-якій країні світу.

Педагогам STEM-освіта дозволяє:

Наочно передавати знання й навички, сприяти самостійності;

  • Використовувати неординарні підходи в навчанні;
  • Навчати більш мотивованих та зацікавлених дітей;
  • Відходити від стандартних систем оцінювання за відтворені знання, натомість – сприяти креативності.

Впровадити методи STEM-освіти в загальний освітній процес не важко, потрібна лише мотивація педагога, творчий підхід до пояснення навчального матеріалу та вміння пояснювати здобувачам освіти зв’язки між предметами та дисциплінами у вивченні конкретних процесів.

Досліди, що їх часто проводять у лабораторіях, з легкістю можна віднести до методів STEM-освіти. Удосконалити їх або адаптувати до дистанційного формату навчання можна, віддавши дітям ініціативу та попросивши їх провести досліди самостійно.

З метою впровадження в навчальний процес методів STEM-освіти,  викладачі Бережанського фахового коледжу Марія Сновида та Олег Андрусяк, й вчитель хімії Бережанського ліцею №3 Наталя Палінська, провели цікавий урок-практикум для учнів 7 класу на тему “Визначення реакції середовища індикаторами”. Діти самостійно проводили досліди, готували розчини й вимірювали водневий показник рН, що беззаперечно викликало у них великий інтерес та захоплення хімією.

234567891011

Головна ціль STEM-освіти – виховати молодь, здатну самостійно опановувати великі масиви інформації, вміти користуватися новими технологіями та творчо підходити до пошуку рішень. На цьому шляху викладач може використовувати перевірені формати роботи, а може – покреативити та придумати власні. Слідкуючи за реакцією дітей та тримаючи зворотний зв’язок – разом ми можемо зробити навчальний процес цікавим та плідним.

Марія Сновида
викладач циклової комісії природничих дисциплін

Оновлені статті

 

 

Відокремлений структурний підрозділ

БЕРЕЖАНСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ

НУБіП України

Адреса:

 вул. Академічна 20, м. Бережани,
Тернопільська обл., Україна, 47501

 (03548) 2-24-82   096 760 79 16

vp_batk@ukr.net   batcnubip@nubip.edu.ua

 

Національний університет біоресурсів

і природокористування України

Адреса:

 03041, Україна, м. Київ,
вул. Героїв Oборони, 15.

 (044) 527-82-42

 rectorat@nubip.edu.ua

© 2024 БФК НУБіП України.
 
 

Навігація