Відокремлений структурний підрозділ

БЕРЕЖАНСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ

Національного університету біоресурсів і природокористування України

  вул. Академічна 20, м. Бережани, Тернопільська обл., Україна, 47501
A
A
A
Впровадження STEM-освіти в навчальний процес
Featured

Впровадження STEM-освіти в навчальний процес

ЩО ТАКЕ STEM-ОСВІТА?

Абревіатура STEM – розшифровується як:
S – science (наука)
T – technology (технології)
Е – engineering (інженерія)
М – mathematics (математика) 

STEM-освіта – це спеціалізований освітній напрямок, головний акцент у якому зроблено на вивченні точних та природничих наук, із додаванням потужного інноваційного та технологічного компонентів.

Цілком справедливо казати, що STEM – це найкраще освітнє рішення для сучасних фахівців у галузі техніки та технологій.

Базою для STEM-освіти вступають наукові методи, математичне моделювання, інженерний дизайн та інноваційне мислення. З цього опису може здатися, що йдеться про освіту, призначену винятково для підготовки майбутніх IT-фахівців, і частково це буде правдою. Втім, STEM-освіта є ширшою, адже поєднує точні науки з креативним підходом і сприяє розвитку обох сторін в особистості учнів. 

Розвинені країни, як от Сінгапур, США, Ізраїль та Австралія, готують школярів за напрямами STEM-освіти вже десятки років. В Україні STEM-освіта почала офіційно запроваджуватися з 2015 року. 

НАПРЯМИ РОЗВИТКУ STEM-ОСВІТИ В УКРАЇНІ

STEM-освіта є невіддільною частиною концепції Нової української школи (НУШ), адже націлена не лише на здобуття знань, а й на одержання компетенцій.

Серед компетенцій НУШ, що перетинаються із цілями STEM:

  • Розвиток логічного та математичного мислення;
  • Розуміння природи та технологій із позиції точних наук;
  • Освіченість в інформаційно-комунікаційних технологіях, уміння їх використовувати;
  • Здатність креативно мислити та виражати творчі здібності.

Однією з засадничих задач STEM-освіти є навчити здобувачів освіти системного мислення. Поєднуючи різні науки та погляди на реальність, STEM-освіта вчить дітей жити у світі, що стрімко розвивається; легко і швидко адаптуватись до новітніх технологій і трендів.

Що STEM-освіта дає дітям?

Більш ефективне засвоєння навчального матеріалу;

  • Комплексне розуміння предметів та процесів;
  • Цікавий навчальний процес і мотивацію вчитися;
  • Оригінальність, мислення поза шаблоном;
  • Уміння формулювати дослідницьке питання та комплексно шукати рішення;
  • Широкі можливості здобути престижну вищу технічну освіту в найкращих вишах країни та за кордоном та знайти високооплачувану роботу в будь-якій країні світу.

Педагогам STEM-освіта дозволяє:

Наочно передавати знання й навички, сприяти самостійності;

  • Використовувати неординарні підходи в навчанні;
  • Навчати більш мотивованих та зацікавлених дітей;
  • Відходити від стандартних систем оцінювання за відтворені знання, натомість – сприяти креативності.

Впровадити методи STEM-освіти в загальний освітній процес не важко, потрібна лише мотивація педагога, творчий підхід до пояснення навчального матеріалу та вміння пояснювати здобувачам освіти зв’язки між предметами та дисциплінами у вивченні конкретних процесів.

Досліди, що їх часто проводять у лабораторіях, з легкістю можна віднести до методів STEM-освіти. Удосконалити їх або адаптувати до дистанційного формату навчання можна, віддавши дітям ініціативу та попросивши їх провести досліди самостійно.

З метою впровадження в навчальний процес методів STEM-освіти,  викладачі Бережанського фахового коледжу Марія Сновида та Олег Андрусяк, й вчитель хімії Бережанського ліцею №3 Наталя Палінська, провели цікавий урок-практикум для учнів 7 класу на тему “Визначення реакції середовища індикаторами”. Діти самостійно проводили досліди, готували розчини й вимірювали водневий показник рН, що беззаперечно викликало у них великий інтерес та захоплення хімією.

234567891011

Головна ціль STEM-освіти – виховати молодь, здатну самостійно опановувати великі масиви інформації, вміти користуватися новими технологіями та творчо підходити до пошуку рішень. На цьому шляху викладач може використовувати перевірені формати роботи, а може – покреативити та придумати власні. Слідкуючи за реакцією дітей та тримаючи зворотний зв’язок – разом ми можемо зробити навчальний процес цікавим та плідним.

Марія Сновида
викладач циклової комісії природничих дисциплін

Топові дописи за місяць

Оновлені статті

 

 

Відокремлений структурний підрозділ

БЕРЕЖАНСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ

НУБіП України

Адреса:

 вул. Академічна 20, м. Бережани,
Тернопільська обл., Україна, 47501

 (03548) 2-24-82   096 760 79 16

vp_batk@ukr.net   batcnubip@nubip.edu.ua

 

Національний університет біоресурсів

і природокористування України

Адреса:

 03041, Україна, м. Київ,
вул. Героїв Oборони, 15.

 (044) 527-82-42

 rectorat@nubip.edu.ua

© 2024 БФК НУБіП України.
 
 

Навігація