2 грудня 2020 року в режимі відеоконференції з використанням онлайн-платформи Google Meet відбулося засідання обласного методичного об’єднання викладачів української мови та літератури ЗФПО Тернопільської області на тему «Дистанційне навчання як нова освітня реальність: виклики, можливості, досягнення».
Модератор заходу - голова обласного методичного об’єднання Тетяна Бойчук, викладачка технічного коледжу ТНТУ ім.І.Пулюя.
У семінарі взяли участь викладачі української мови та літератури: Оксана Зборівська, Світлана Пилипишин, Галина Процик, Олександра Бойко, Степан Жеребецький, Ганна П’єнтак.
Учасників семінару привітала Ірина Лещик, методист Ради директорів ЗФПО Тернопільської області. Цікавими наробками з питань дистанційного навчання ділилися філологи, учасники семінару. Про організацію дистанційного навчання зі здобувачами освіти з низьким рівнем мотивації виступила Оксана Зборівська, викладачка нашого коледжу, яка наголосила, що дистанційне навчання – це насамперед навчання. Тому процес організації і теорії навчання нікуди не зникають, просто виникла потреба іншого способу зв’язку.
Навчання на відстані стало неабияким випробуванням для освітян.
Нова роль викладача як координатора і коректора, новий статус здобувача. Від студента вимагають, окрім необхідного початкового рівня освіти, особливої мотивованості, самоорганізації, працелюбності. Оксана Мирославівна звернула увагу на те, що причиною низької мотивації є невміння вчитися чи помилки виховного характеру. Якщо і в старшій школі підліток не сформував у себе навички навчальної діяльності, то важливо пройти знову весь шлях їх формування, тобто контролювати процес навчання і враховувати індивідуальні особливості здобувача освіти. Важливо створювати для нього зону розвитку.
Для досягнення максимального результату від дистанційного навчання, доповідачка прокоментувала, що важливо надавати здобувачам освіти постійну підтримку у навчанні та створювати ефективну культуру навчання.
Надайте студентам можливості соціальної взаємодії і більше власного контролю над процесом свого навчання. Навчання у співробітництві – це спільне дослідження, у результаті якого працюють разом, колективно конструюючи, продукуючи нові знання, а не споживаючи знання в уже готовому вигляді.
Отож, дистанційне навчання виявило: є група здобувачів освіти, яким потрібна підтримка, яким складно навчатися в таких умовах. Потрібно посилити мотиваційні моменти. Найкращий результат дає гібридне навчання – коли викладач зустрічається зі студентами в синхроні (наприклад, на відеоконфереції) і водночас застосовує асинхронне навчання (дає можливість студентам самостійно планувати своє навчання, виходячи з тих чи інших умов).
Головне, щоб здобувач освіти пройшов шлях від сприйняття інформації до її розуміння, запам’ятовування, відтворення, використання на різних рівнях. Завдання педагога – зуміти знайти «золоту середину», вибравши правильний підхід до кожного й оптимальні для своїх студентів інформаційні комп’ютерні технології.