22 жовтня 2020 року у Науково-методичному центрі вищої та фахової передвищої освіти відбулась міжнародна науково-практична конференція «Дуальна форма здобуття освіти: успіхи та проблеми першого року запровадження пілотного проєкту у закладах фахової передвищої освіти України», у якій взяли участь викладачі циклової комісії спеціальних економічних дисциплін БУРДАШ Уляна, ТЕРНОВА Ірина, ПЕТРІВ Оксана, ДУДКА Уляна та ПРОЦИК Ольга.
Від рівня професійної підготовки кадрів залежить конкурентноспроможність будь-якої держави на світовому ринку та якість життя її населення напряму. Одним із провідних світових лідерів у сфері підготовки кваліфікованих кадрів на сьогодні виступає Європейський Союз, який завдячує цьому дуальній системі професійної освіти і навчання.
Основне завдання упровадження елементів дуальної форми навчання – усунути основні недоліки традиційних форм і методів навчання майбутніх фахівців, подолати розрив між теорією і практикою, освітою й виробництвом, та підвищити якість підготовки кваліфікованих кадрів із урахуванням вимог роботодавців у рамках нових організаційно-відмінних форм навчання.
Під час конференції обговорювались проблеми, які виникали при впровадження підготовки фахівців за дуальною формою в закладах освіти (ДФЗО) – учасників пілотного проєкту; механізм упровадження підготовки фахівців у закладах вищої та фахової передвищої освіти України за ДФЗО; нормативно-правове забезпечення впровадження ДФЗО та його розбудова; яким бути навчально-методичному забезпеченню дуальної форми здобуття освіти; місце викладача і наставника у системі підготовки фахівців за ДФЗО; вимоги до здобувачів освіти, підприємств, залучених до підготовки фахівців; міжнародний досвід підготовки фахівців за дуальною формою тощо.
Розв’язання вище перелічених проблеми передбачається шляхом реалізації комплексу заходів з напрацювання моделей взаємовигідних відносин закладів вищої, передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти та роботодавців, спрямованих на практичну підготовку здобувачів освіти до самостійної професійної діяльності та їх соціальну адаптацію у виробничих колективах, її нормативно-правове та організаційне забезпечення, проведення апробації, досліджень, доопрацювання моделей та її рекомендацій до широкого використання.