Для чого дотримуватися академічної доброчесності? Щоб довіряти професіоналам, до яких звертаємося. Це стосується будь-якої сфери нашого з Вами життя. Списана курсова чи контрольна робота це недотреновані мізки студента, який у майбутньому буде лікарем, вчителем, інженером. Це прагнення робити свою роботу чесно, як для викладача так і для студента.
Академічна доброчесність базується на чесності, довірі, мужності, повазі, відповідальності та справедливості. Мужність полягає у вмінні сказати собі “ні”, коли є можливість списати чи піти легшим шляхом. Це стосується не тільки студентів, а й викладачів.
Основні принципи академічної доброчесності:
- старанність, самостійність у навчанні;
- відповідальність за власні вчинки і чесне здобуття оцінок;
- толерування думок інших, взаємоповага та підтримка;
- гідна та моральна поведінка під час навчального процесу та поза ним.
До порушень академічної доброчесності належать:
- плагіат;
- списування;
- хабарництво;
- фальсифікація результатів досліджень;
- необ’єктивне оцінювання;
- здавання іспитів підставними особами.
Наслідки тривалих та системних порушень академічної доброчесності:
- знецінення університетських дипломів у країні, невизнання їх за кордоном;
- випускникам університетів важко влаштуватися на хорошу роботу, бо роботодавці не довіряють системі вищої освіти та закладам вищої освіти;
- зниження якості медичного обслуговування;
- стагнація науки, знецінення наукового потенціалу держави;
- гальмування розвитку економіки;
- країна втрачає авторитет у світі.
Чому академічна доброчесність важлива:
- забезпечує довіру до результатів навчання;
- передбачає здобуття власних знань і розвиток власних здібностей;
- забезпечує якісне навчання, а потім – гарну роботу
Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти спільно із Unicheck Україна організували та провели онлайн-форум академічної доброчесності.
На цьому форумі піднято серію тем про те, як підтримувати академічну доброчесність у часи кризи та які методи можуть вплинути на її розвиток.
Основна тема події – проблема академічної доброчесності у вищій освіті, яка стала філософією освітньої політики держави.
Кращі спікери від Національного агентства, МОН України, ENAI, Unicheck, провідних університетів України обговорили кращі кейси не лише дотримання, а й розвитку академічної доброчесності під час ускладнених умов.
В онлайн форумі взяли участь понад 1000 учасників в тому числі студенти 4 курсу спеціальності Комп’ютерна інженерія нашого коледжу.