Освітньо-професійна програма Менеджмент для підготовки здобувачів фахової передвищої освіти ОПС «Фаховий молодший бакалавр» із спеціальності 073/D3 Менеджмент розроблено відповідно до:
Закону України «Про фахову передвищу освіту» від 06.06.2019 року № 2745-VIII;
Стандарту фахової передвищої освіти затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 22.06.2021 № 697 «Про затвердження стандарту фахової передвищої освіти зі спеціальності 073 Менеджмент освітньо-професійного ступеню «Фаховий молодший бакалавр», введеного в дію з 2021-2022 навчального року;
Постанов Кабінету Міністрів України: № 1341 від 23.11.2011 «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій» (в редакції Постанови КМ України № 519 від 26.06.2020); № 266 від 29.04.2015 «Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти» (в редакції Постанови КМ України № 1392 від 16.12.2022); № 1187 від 30.12.2015 «Про затвердження ліцензійних умов освітньої діяльності закладів освіти» (в редакції Постанови КМ України No 365 від 24.03.2021);
«Положення про акредитацію освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти» від 01.07.2021 року № 749.
Національного класифікатора України «Класифікація видів економічної діяльності ДК009:2010», прийнятого та надано чинності наказом Держспоживстандарту України № 457 від 11.10.2010 (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки України № 47 відж 04.01.2023)
Методичних рекомендацій «Розроблення освітньо-професійної програми та навчального плану підготовки здобувачів фахової передвищої освіти», виданих Державною службою якості освіти України та ДУ «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти», 2022;
https://mon.gov.ua/npa/ro-zatverdzhennya-standartu-fahovoyi-peredvishoyi-osviti-zi-specialnosti-073-menedzhment-osvitno-pro
Розроблено робочою групою ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» у складі:
ГАЛАЙКО Ірина Романівна – голова робочої групи, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
ПАЛІНСЬКА Ірина Зорянівна – член робочої групи, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін;
ПРОЦИК ОЛЬГА Анатоліївна – член робочої групи, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін.
Опис освітньо-професійної програми
Менеджмент
1 – Загальна інформація
Повна назва закладу фахової передвищої освіти освіти - Відокремлений структурний підрозділ «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів та природокористування України», відділення управління, соціальних наук та екології
Освітньо-професійний ступінь - Фаховий молодший бакалавр
Освітня кваліфікація - Фаховий молодший бакалавр з менеджменту
Професійна кваліфікація -
Кваліфікація в дипломі - Освітньо-професійний ступінь − Фаховий молодший бакалавр
Спеціальність – D3 Менеджмент
Освітньо-професійна програма - Менеджмент
Рівень кваліфікації згідно з Національною рамкою кваліфікацій - Освітньо‐професійний ступінь фахового молодшого бакалавра відповідає п’ятому рівню Національної рамки кваліфікацій України
Офіційна назва освітньо-професійної програми - Менеджмент
Обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття ступеня фахового молодшого бакалавра - 150 кредитів ЄКТС
Термін навчання за денною формою здобуття освіти:
- на основі базової середньої освіти – 3 роки 5 місяців;
- на основі повної загальної середньої освіти (профільна середня освіта) – 2 роки 5 місяців;
- на основі диплому кваліфікованого робітника – 2 роки 5 місяців.
Наявність акредитації - ОПП не акредитована. Акредитацію ОПП передбачено у 2028-2029 навчальному році
Термін дії освітньо-професійної програми - до 01.02.2028 р.
Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою
- базова середня освіта (з одночасним виконанням освітньої програми профільної середньої освіти, тривалість здобуття якої становить два роки);
- повна загальна середня освіта (профільна середня освіта);
- професійна (професійно-технічна) освіта;
- фахова передвища освіта;
- вища освіта.
Мова(и) викладання - Українська
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньо-професійної програми - http://www.batk.nubip.edu.ua
2 – Мета освітньо-професійної програми
Підготовка фахівців з менеджменту, здатних здійснювати професійну діяльність на основі засвоєння базових управлінських понять та принципів, виконувати дослідження та аналіз процесів формування та ефективного функціонування системи менеджменту та процесів, що її забезпечують, з метою прийняття ефективних управлінських рішень.
3 – Характеристика освітньо-професійної програми
Предметна область
Об’єкт вивчення та/або діяльності: управління організаціями та їх підрозділами.
Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері управління організаціями та їх підрозділами або у процесі навчання.
Теоретичний зміст предметної області: парадигми, закони, закономірності, принципи, історичні передумови розвитку менеджменту; концепції системного, ситуаційного, адаптивного, процесно-структурованого, інноваційного менеджменту тощо; функції, методи, технології та управлінські рішення у менеджменті.
Методи, методики та технології: загальнонаукові та специфічні методи дослідження (розрахунково-аналітичні, економіко-статистичні, економіко-математичні, фактологічні, соціологічні, документальні, балансові тощо); методи реалізації функцій менеджменту (методи маркетингових досліджень; методи економічної діагностики; методи прогнозування і планування; методи мотивування; методи контролювання; методи оцінювання соціальної, організаційної та економічної ефективності в менеджменті тощо); методи менеджменту (адміністративні, економічні, соціально-психологічні, технологічні); технології обґрунтування управлінських рішень (економічний аналіз, техніко-економічне обґрунтування, інваріантний пошук оптимального рішення тощо).
Інструменти та обладнання: сучасне інформаційно- комунікаційне обладнання, інформаційні системи та програмні продукти, що застосовуються в менеджменті.
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
Придатність до працевлаштування
Фахівець підготовлений до роботи у різних галузях економіки України. Фахівець здатен виконувати зазначені професійні роботи за Національним класифікатором України: «Класифікатор професій» ДК 003:2010:
1229.7 Завідувач відділу
3436 Помічники керівників
3436.1 Помічник керівника підприємства (установи, організації)
3436.2 Помічник керівника виробничого підрозділу
3436.2 Помічник керівника іншого основного підрозділу
3436.3 Помічник керівника малого підприємства без апарату управління
3436 Референт з основної діяльності
3439 Фахівець.
Перелік посад, які може обіймати випускник, не є вичерпним.
Академічні права випускників
Продовження освіти за:
- початковим рівнем (короткий цикл) вищої освіти;
- першим (бакалаврський) рівнем вищої освіти.
Набуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих, у тому числі післядипломної освіти.
5 – Викладання та оцінювання
Викладання та навчання
Загальний стиль навчання – проблемно-орієнтований. Лекційні курси поєднуються з семінарами, диспутами, «мозковими штурмами» та робочими зустрічами. Широко використовується алгоритмізація навчання. Самостійна робота на основі підручників та конспектів, електронних освітніх ресурсів, розміщених в «Віртуальному навчальному середовищі Moodle», «Хмарному середовищі GOOGLE» консультації із викладачами визначається як особистісно-орієнтована педагогічна взаємодія суб’єктів навчання у закладах освіти, метою і мірою ефективності якої є формування професійної компетентності майбутнього фахівця.
Оцінювання
Тестування, опитування, дискусії, презентації, письмові есе, психолого-педагогічні характеристики, самоконтроль та самооцінка, контрольні роботи, звіти про практику, захист курсових робіт, усні та письмові екзамени, кваліфікаційний іспит, визначення рейтингу студента у кредитній системі освітнього процесу.
6 – Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність
Здатність вирішувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і методів соціальних та поведінкових наук, та може характеризуватися певною невизначеністю умов; нести відповідальність за результати своєї діяльності; здійснювати контроль інших осіб у визначених ситуаціях
Загальні компетентності
ЗК 1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідом¬лювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку пред¬метної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, викорис¬товувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК 3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 4. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК 5. Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях.
ЗК 6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК 7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
Спеціальні компетентності
СК 1. Розуміння принципів і норм права та використання їх у професійній діяльності.
СК 2. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо.
СК 3. Здатність застосовувати знання теорії і практики менеджменту для вирішення типових спеціалізованих задач професійної діяльності.
СК 4. Здатність управляти підрозділом і налагоджувати необхідні комунікації в процесі управління.
СК 5. Здатність формувати і демонструвати лідерські якості та поведінкові навички.
СК 6. Здатність планувати, аналізувати, контролювати та оцінювати власну роботу і роботу інших працівників.
СК 7. Здатність планувати час та керувати ним (тайм-менеджмент).
СК 8. Здатність працювати в команді та налагоджувати міжособистісну взаємодію під час розв’язання професійних завдань.
СК 9. Здатність проводити економічні розрахунки.
СК 10. Розуміння принципів психології та використання їх у професійній діяльності.
СК 11. Здатність застосовувати правила оформлення управлінських документів.
7 – Зміст підготовки здобувачів фахової передвищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання
РН 1. Знати свої права, як члена суспільства, цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина України.
РН2. Використовувати різні форми і методи рухової активності для ведення здорового способу життя.
РН 3. Володіти державною та іноземною мовами у професійній діяльності.
РН 4. Застосовувати правові норми, норми з охорони праці, безпеки життєдіяльності у професійній діяльності.
РН 5. Застосовувати сучасний інструментарій менеджменту під час розв’язання професійних завдань.
РН 6. Використовувати сучасні інформаційні і комунікаційні технології для розв’язання професійних завдань.
РН 7. Розв’язувати типові спеціалізовані задачі в професійній діяльності.
РН 8. Знаходити оптимальні, обґрунтовані, творчі рішення для розв'язування професійних завдань.
РН 9. Пропонувати ефективні методи мотивування персоналу підприємства (підрозділу) для підвищення продуктивності праці.
РН 10. Демонструвати навички самостійної роботи, критики і самокритики, відкритості до нових знань.
РН 11. Здійснювати пошук, збирання, оброблення й аналізування інформації у професійній діяльності.
РН 12. Демонструвати навички командної роботи, лідерства для налагодження комунікації у професійній діяльності.
РН 13. Планувати, аналізувати, контролювати й оцінювати власну роботу і роботу інших осіб у професійній діяльності.
РН 14. Визначати основні економічні показники підприємства (підрозділу) для підвищення ефективності діяльності.
РН 15. Проявляти ініціативу та підприємливість для розвитку підприємства (підрозділу).
РН 16. Застосовувати знання з психології для розв’язання професійних завдань.
РН 17. Складати організаційно-розпорядчі документи для забезпечення ефективної взаємодії у професійній діяльності.
8 – Ресурсне забезпечення реалізації освітньо-професійної програми
Кадрове забезпечення
Розробники програми:
3 спеціалісти вищої категорії, викладачі-методисти.
Всі розробники є штатним співробітниками Бережанського фахового коледжу
Голова освітньо-професійної програми: ГАЛАЙКО Ірина Романівна – викладач-методист, спеціаліст вищої категорії циклової комісії спеціальних економічних дисциплін
До реалізації програми залучаються висококваліфіковані педагогічні працівники.
З метою підвищення фахового рівня всі педагогічні працівники один раз на п’ять років проходять стажування, в т.ч. закордонні.
Матеріальне-технічне забезпечення
- навчальні корпуси;
- гуртожитки;
- тематичні кабінети;
- спеціалізовані лабораторії;
- комп’ютерні класи;
- пункти харчування;
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- мультимедійне обладнання;
- спортивний зал, спортивні майданчики;
- медпункт;
Інформаційне та навчально-методичнезабезпечення
- офіційний сайт закладу: http://www.batk.nubip.edu.ua
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- необмежений доступ до мережі Інтернет;
- наукова бібліотека, читальні зали;
- віртуальне навчальне середовище Moodle;
- хмарні середовища Google-Apps;
- пакет MS Office 365;
- корпоративна пошта;
- навчальні і робочі плани;
- графіки освітнього процесу
- навчально-методичні комплекси дисциплін;
- навчальні та робочі програми дисциплін;
- дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисциплін;
- програми практик;
- методичні вказівки щодо виконання курсових робіт;
- критерії оцінювання рівня підготовки;
- пакети комплексних контрольних робіт.
9 – Академічна мобільність
Національна кредитна мобільність
Право на академічну мобільність реалізується здобувачами фахової передвищої освіти відповідно до «Положення про академічну мобільність у Відокремленому структурному підрозділі «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів і природокористування України».
Підвищення кваліфікації (стажування) педагогічних працівників у закладах освіти.
Форми атестації здобувачів фахової передвищої освіти - Атестація зі спеціальності здійснюється у формі кваліфікаційного іспиту
Вимоги до кваліфікаційного іспиту - Кваліфікаційний іспит має передбачати оцінювання результатів навчання, визначених цим стандартом та відповідною освітньо-професійною програмою







