Як відомо, стан організму людини залежить від способу життя, чистоти повітря, якості продуктів харчування, а також питної води.
Основною функцією санітарно-епідеміологічної лабораторії є проведення мікробіологічного контролю за об’єктами навколишнього середовища, продуктами харчування, водою, повітрям на показники біологічної безпеки.
Саме тому, студенти коледжу під керівництвом викладачів Ірини Соколовської та Оксани Олійник відвідали одну із санітарно-епідеміологічних лабораторій Тернопільського району і провели виїзне практичне заняття на тему: “Визначення бактеріологічних та хімічних показників якості продуктів харчування, води та допустимого ступеня забруднення об'єктів навколишнього середовища”.
Перед початком заняття студенти, ознайомилися із правилами техніки безпеки й пройшли інструктаж у санітарно-епідеміологічній лабораторії.
Здобувачі освіти, під керівництвом лікаря-бактеріолога, ознайомились з правилами відбору і пересилки до бактеріологічної лабораторії проб досліджуваного матеріалу та практично опрацювали методи санітарно-бактеріологічного дослідження води, продуктів харчування, повітря, грунту, оскільки для об’єктивної оцінки якості необхідний не тільки хімічний, а й бактеріологічний аналіз. Користуючись відповідними методиками, проводили посіви для визначення загальної кількості бактерій, показників колі-титру, колі-індексу у воді, ґрунті. Окрім цього, визначали забрудненість повітря за допомогою седиментаційного та аспіраційного методів.
Здобувачі освіти брали безпосередню практичну участь у проведенні заняття, мали можливість ставити актуальні запитання до лікаря-бактеріолога, на які отримали вичерпні та змістовні відповіді. На завершення заняття, студенти отримали свої результати досліджень визначення бактеріологічного складу продуктів, які були відображені у чашках Петрі та провели їх ідентифікацію, звіт оформили у робочомих зошитах та отримали завдання для самостійного опрацювання життєвого циклу різних колоній бактерій.
Мету й завдання практичного заняття розкрито повністю. Одержані компетентності щодо проведення санітарно-мікробіологічного дослідження повітря, води і і продуктів харчування є на сьогоднішній день дуже важливими в контексті практичної спрямованості підготовки майбутніх екологів.
Такий формат проведення занять є значно ефективнішим для здобувачів освіти за формою та змістом на противагу традиційним заняттям. Викладений інформаційний матеріал за темою заняття передбачав використання новітніх інноваційних підходів до проведення практичних досліджень й викликав жвавий інтерес у студентів.