Сучасні тенденції становлення системи навчання і виховання дітей вимагають не тільки створення умов реалізації психолого-педагогічного процесу, а й розробку і впровадження нових методів і технологій. Однією з таких технологій є едьютейнмент — це освіта в розважальному форматі, навчайся розважаючись, розважайся у процесі навчання. Ця нова освітня технологія поєднує в собі розважальні прийоми, методи інтерактивного й активного навчання, мотивацію до пізнання та взаємодії.
Проект «Наукові пікніки», як один із прикладів едьютейнменту - це щорічний науково-популярний фестиваль для усіх зацікавлених у бажанні підвищувати свій освітній та науковий рівень.
Вперше наукові пікніки на Тернопіллі відбулися у 2013 році.
Метою проекту є показати відвідувачам, що наука може бути цікавою. Команди експериментаторів - це молоді, а деколи зовсім юні спеціалісти, науковці, ентузіасти, які діляться своїми знаннями з публікою. На пікніках ми не подаємо теорію, а захоплюємо, розкриваємо таємниці фізики, хімії, біології та інших сфер науки за допомогою інтерактивніх експериментів. Показують, що наука буквально усюди навколо нас. Окрім технологічно складних, частина експериментів базуються на зовсім буденних предметах.
Реалії сьогодення, мабуть не найкращий час для проведення масових яскравих заходів. Тому в Рогачинській загальноосвітній школі вирішили трішки зменшити масштаби дійства але таки провести фестиваль науки в форматі «Наукові посиденьки». Ідейними натхненниками та модераторами заходу були директор школи Роман ПЕРУНОВ та вчитель Ярослав СТЕФАНЮК.
До заходу, який охоплював декілька наукових напрямів, були запрошені викладачі та студенти ВСП «Бережанський фаховий коледж».
Викладач фізики коледжу Ростислав УХМАН розповів учням про можливості використання цифрової лабораторії Nova 5000 для дослідження різноманітних явищ природи. Використовуючи різноманітні датчики, присутні мали змогу вивчити різні види коливань та хвиль – від механічних до електромагнітних. Слухачів, особливо зацікавили, експерименти з котушкою Тесла.
Викладачка фізики та астрономії Роксолана ЛОМНИЦЬКА провела учням екскурсію зоряним небом під час якої присутні змогу ознайомитись із найбільш пізнаваними сузір’ями нашого неба та почули цікаві легенди, пов’язані з їх назвами. Також учасники заходу мали можливість спостерігати планети Юпітер та Сатурн у телескоп.
Студенти, учасники МАН України (Сергій БОЛЦАРІВСЬКИЙ та Дмитрій УРБАН) разом з керівником Сергієм ШТОГРИНОМ продемонстрували, що робототехніка - це наука, яка може бути цікавою, пізнавальною і корисною. Після перших спроб опанувати керування роботом від учнів «посипалась» ціла купа цікавих ідей застосування його в різних сферах життя.
Сучасній дитині необхідно не стільки багато знати, скільки послідовно і доказово мислити, проявляти розумову активність. Зміст і методи навчання здобувачів освіти спрямовані на розвиток уваги, пам'яті, творчої уяви, на вироблення вміння порівнювати, виділяти характерні властивості предметів, узагальнювати їх за певною ознакою, отримувати задоволення від знайденого рішення. Коли дитина сама діє з об'єктами, вона краще пізнає навколишній світ, тому пріоритет в роботі з дітьми слід віддавати практичним методам навчання. Адже сильнішими за Українців можуть бути лише освічені Українці!