30 листопада відбулось останнє у цьому календарному році засідання педагогічної ради коледжу.
Відповідно до порядку денного директорка Світлана ПИЛИПИШИН розпочала засідання з аналізу виконаної роботи протягом місяця.
23 листопада відбулось засідання вченої ради НУБіП України. Світлана ПИЛИПИШИН особливу увагу акцентувала на основних питаннях, що розглядалися. Також доповідачка наголосила на участі студентів коледжу у Днях відкритих дверей НУБіП 08 та 10 грудня.
Листопад став найпродуктивнішим місяцем цього семестру. Відбулась низка різних подій, а саме: волонтерська діяльність та допомога Збройним силам України; конкурс-реванш з математики та інформатики «Великі перегони»; засідання Школи молодого педагога; бінарне практичне заняття з дисциплін «Економіка підприємства» та «Інформатика та комп’ютерна техніка»; літературно-пізнавальна година «Богдан Лепкий: дорогами життя і творчості»; семінар на тему: «Дослідницька робота юного науковця», слухачами якого стали не лише здобувачі освіти секції «Мовознавство», але і секції «Робототехніка»; відбулося засідання атестаційної комісії І рівня; відбулися батьківські збори студентів всіх курсів; участь у панельній дискусії «Пріоритетні завдання розвитку освітньої галузі: синергія держави та бізнесу»; проведено урок-конференцію «Вимір сучасної війни: гуманітарний аспект»; духовна бесіда «Дивись на світ очима серця й віри»; участь у заході UGEN Non Academy Audit; стартував І етап ХХІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика; виховна година «Спочатку було слово…»; написання радіодиктанту національної єдності; відбувся День відкритих дверей»; екскурсія містом з Миколою ПРОЦІВИМ; заняття-подорож «Шляхами філософа Сковороди»; відкрите практичне заняття з дисципліни «Соціологія» на тему: «Особистість в системі соціальних зв’язків»; конкурс професійної майстерності студентів спеціальності «Агроінженерія» з професії «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва»; інтелектуальна гра «Брейн-ринг» з дисципліни «ВСТВ»; участь у воркшоп-презентації результатів міжнародного проєкту Erasmus+ dComFra «Рамкова структура цифрових компетентностей для українських вчителів та інших громадян; відкрите практичне заняття на тему «Регулювання паливних насосів високого тиску»; проведено майстер-клас із дисципліни «Топіарне мистецтво»; виїзні заняття на виробництві («МХП Захід-агро» та ТзОВ «Жива земля-Потутори»); святкування з нагоди Міжнародного дня студента, а також Дня працівника сільського господарства; відбулось засідання обласного методичного об’єднання викладачів основ економічної теорії ЗФПО Тернопільської області на тему: «Актуальні питання викладання основ економічної теорії в умовах дистанційного навчання» в режимі відеоконференції; відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Проблеми та перспективи розвитку науки, освіти та технологій в Україні та світі»; тематична година «Народ мій є, народ мій завжди буде, ніхто не переможе мій народ», присвячена дев’ятій річниці початку Революції Гідності; виїзне заняття у фермерському господарстві «Фльонц»; засідання гуртка технічної творчості «Технічне моделювання»; урок-реквієм «Жнива скорботи»; підготовка до І етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України; відбулися історичні читання «Ніл Хасевич – художник і воїн УПА» та ін.
Далі Світлана ПИЛИПИШИН наголосила на проведенні інструктажу з техніки безпеки поводження здобувачів освіти у період зимових канікул. Також доповідачка закликала не забувати, що в нашій державі триває війна, а тому допомога, постійні донати, найменше волонтерство – це невеличкий крок до нашої перемоги!
Наступною виступила завідувачка навчально-методичного кабінету Оксана ЛЕЩИШИН, яка окреслила виконану роботу згідно із планом «Голосіївська ініціатива – 2025» на поточний рік, а також доповіла про реалізацію плану на 2023 рік.
Доповідачка запропонувала взяти за основу і затвердити План реалізації програми «Голосіївська ініціатива – 2025» на 2023 рік ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України». Шляхом відкритого голосування рішення прийнято одноголосно «за».
Відповідно до порядку денного наступним виступив Сергій ШТОГРИН, який розповів про моделі реалізації неформальної освіти. Визначальна характеристика неформальної освіти - те, що вона є доповненням та/або альтернативою формальної освітив навчанні протягом усього життя індивідуума. Навчання в рамках таких програм часто ведеться для забезпечення загального права доступу до освіти. Неформальна освіта доступна людині будь-якого віку, але вона не обов'язково має спрямовану структуру; вона може бути короткою за тривалістю та/або низькою за інтенсивністю; й вона, як правило, організовується у вигляді короткострокових курсів, майстер-класів або семінарів. Неформальна освіта найчастіше веде до отримання кваліфікацій, які не визнаються кваліфікаціями формальної освіти або еквівалентами формальної освіти відповідними національними або субнаціональними органами освіти, або кваліфікації зовсім не присвоюються. Неформальна освіта може охоплювати програми з ліквідації неписьменності дорослих і молоді та програми для дітей, які не відвідують школу, а також програми з розвитку життєвих і трудових навичок, програми, що спрямовані на соціальний і культурний розвиток.
Згодом Олег АНДРУСЯК розповів, як демографія впливає на розвиток країни. Першим проблему взаємозалежності демографічної й економічної ситуації ґрунтовно дослідив відомий англійський економіст Т. Мальтус. В роботі «Дослід про закон народонаселення» вчений обґрунтував, що за сприятливих умов (якщо будуть викоренені війни, хвороби та бідність) населення, збільшуючись за принципом геометричної прогресії, буде подвоюватися кожні 20–25 років, а виробництво їжі та інших необхідних предметів існування, збільшуючись в арифметичній прогресії, не зможе примножуватися такими темпами. І тоді через перенаселення бідність може стати неминучою долею всього людства». Узагальнюючи результати огляду теоретичних поглядів вчених щодо впливу демографічної ситуації на економічний розвиток країн, потрібно відзначити, що негативні явища спричиняють як неконтрольоване зростання населення (приклад Китаю, Індії, Пакистану, інших країн Азії та Африки), так і його депопуляцію (досвід європейських країн, в тому числі України в останні десятиліття). При цьому, якщо стрімке збільшення населення на азіатському і африканському континентах, яке випереджає продуктивність суспільного виробництва, породжує бідність, недоїдання і передчасну смерть, то його зменшення в Європі спричиняє нестачу робочої сили, для компенсації якої країни змушені відкривати кордони та вдаватися до послуг іммігрантів.
У різному Тетяна ФЕДУНЯК запропонувала кандидатів до нагородження Подяками МОН України з нагоди 125-річчя НУБіП України, а саме:
- Білика Богдана Ярославовича;
- Дудку Уляну Теодозіївну;
- Нестеренка Олексія Вікторовича.
Шляхом поіменного голосування (окрім висунутих кандидатур) рішення прийнято одноголосно «за».
Далі у різному виступила Галина ПАНЬКІВ, яка доповіла про реалізацію плану профорієнтаційної роботи. Потім доповідачка запропонувала розглянути і затвердити педагогічною радою курси підвищення кваліфікації із вказаною кількістю годин та кредитів таким викладачам:
- Ірині ДМИТРІВ;
- Ірині КОСТІВ;
- Ірині ТЕПЛИЦЬКІЙ.
Шляхом голосування рішення прийнято одноголосно.
Насамкінець Світлана ПИЛИПИШИН побажала усім тихих відпусток, міцного здоров'я, спокійного і мирного неба над головою.