23 жовтня викладачі циклової комісії гуманітарних дисциплін Ольга МАКУХ та Ірина КОСТІВ організували виїзне інтегроване практичне заняття на тему «Методологічні першооснови соціальної роботи у сфері зайнятості» з двох дисциплін – «Соціологія» та «Загальна та соціальна психологія». Заняття-практикум відбулося в Бережанському управлінні Тернопільської філії Тернопільського обласного центру зайнятості.
Практичним досвідом соціальної роботи поділилися фахівці управління зі здобувачами освіти груп Ср-21 та ЕоСр-11, котрі опановують професійні компетентності спеціальності 274 Соціальна робота.
Тематику інтегрованого навчання обрали з метою теоретично-практичного використання соціально-психологічних методів у сфері зайнятості. Адже сучасний спеціаліст соціальної сфери взаємодіє з великою кількістю джерел інформації з різних галузей, володіє фаховими знаннями з психології, соціології, знає правові аспекти самозахисту, теорії та методи соціальної роботи, вміє спілкуватися, оцінювати потреби соціально незахищених верст населення.
Начальник служби у справах дітей Нараївської сільської ради Світлана ЗВІРИШИН розповіла здобувачам освіти про соціальні потреби громади, про методи їх вирішення, про соціально незахищені категорії населення, про психологічну підтримку військовослужбовців, які потребують соціальної допомоги і психологічної реабілітації.
Важливим аспектом дискусійного обговорення соціальних питань у громаді стали форми реалізації Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?», для ефективної реалізації якої громада потребує кваліфікованих фахівців. У складних адаптаційних процесах перебувають внутрішньо переміщені особи, та особливої підтримки потребують військові, які отримали складні поранення і повертаються до соціального життя в громаді.
Дискусійна форма спілкування дозволила студентам отримати відповіді на соціальні питання, зрозуміти особливості майбутньої професії. Фахівці Бережанського управління Тернопільської філії Тернопільського обласного центру зайнятості розпочали і завершили діалог зі здобувачами освіти з мотиваційного спрямування у професію, в якій важливо любити людей, бути готовими допомогти, де надважливою компетенцією є вміння спілкуватися, вміння вислухати потреби соціально незахищених людей.
Усвідомлення соціальних проблем суспільства і важливості роботи із громадянами твоєї країни як особиста потреба кожного майбутнього фахівця соціальної сфери, залученого до виїзного заняття – однозначно правильний висновок для закінчення дискусії.