Освіта ніколи не стояла на місці, розвивалася в силу появи нових технічних засобів у сфері інформаційних технологій (ІТ).
Усі ці починання (дистанційне навчання (ДН), змішане навчання (ЗН), освіта дорослих (ОД)) розглядались лише як освітні новації, але більшість педагогів дотримувались класичної методики навчання, інколи використовуючи ІТ для проведення відкритих занять, семінарів та методоб'єднань.
Більшість ЗВО не намагалися пристосуватися до нових умов життя в інформаційному суспільстві, показали свою неспроможність впоратися з новими складними викликами життя. У таких ситуаціях головне не залишатись наодинці зі своїми проблемами, мати можливість обміну досвідом і знаннями.
Під час карантину навчально-науковий інститут неперервної освіти і туризму (директор Марія Кулаєць) спільно з факультетом інформаційних технологій (декан Олена Глазунова) організували та провели курси підвищення кваліфікації, щоб поділитися з колегами власним досвідом використання новітніх ІТ-ресурсів для проведення дистанційного навчання.
Директорка коледжу Світлана Пилипишин та викладач-методист циклової комісії фізико-математичних дисциплін та інформаційних технологій Сергій Штогрин стали слухачами курсів підвищення кваліфікації.
У перший день навчання з вітальним словом до учасників звернувся проректор з навчальної та виховної роботи НУБіП України Сергій Кваша. Сергій Миколайович детально зупинився на тих викликах часу, які постали перед закладами освіти у зв'язку з уведенням карантину. Університет неухильно виконує усі розпорядження Уряду України та Міністерства освіти і науки. Портал дистанційного навчання в НУБіП успішно функціонує вже не перший рік. Сьогодні на ньому розміщено понад 2000 електронних навчальних курсів, більша частина з яких атестована. Важливу роль відіграє самоорганізація викладачів та студентів в освітньому процесі дистанційно.
Програма курсів розрахована на 2 тижні навчання, проводиться в зручний для більшості слухачів час. Спеціально для всіх учасників на навчальному порталі НУБіП України (https://elearn.nubip.edu.ua/my/) розміщено курс “Інструменти дистанційної освіти”, який структуровано по днях та повністю відповідає методиці дистанційного навчання. До програми навчання включено вивчення різноманітних інформаційних ресурсів, в основному хмарних, які сприяють кращій колоборації та максимальній візуалізації спілкування викладачів і студентів.
Багато корпорацій світу, які працюють в галузі програмного забезпечення та комп'ютерних технологій, у зв'язку з пандемією, пішли на зустріч сфері освіти і дали безкоштовний доступ до своїх комерційних проєктів. Це компанії Cisco, Google, Microsoft, Kahoot та інші. Так, усім зацікавленим стали доступні або розширені можливості таких програмних продуктів, як CiscoWebex, ZOOM, Skype, Microsoft 365, Google Meet, Hangout. Більшість закладів освіти України відкрили доступ до власних електронних бібліотек та репозитаріїв наукових робіт. Також свої ресурси відкрили освітні платформи Prometheus, Coursera, Освіторія, Академія Cisco.
Як правильно застосовувати у своїй роботі усі ці інформаційні і програмні продукти, навчались учасники курсів.
Відрадно, що викладачі і студенти коледжу для організації дистанційного навчання використовують платформи Moodle, Classroom, Zoom, CiscoWebex, Skype, Microsoft 365, Google Meet, Hangout, Prometheus, Освіторія.
На курсах підвищення кваліфікації отримали багато нових знань про організацію навчання з використанням дистанційних технологій. Кожна із запропонованих платформ має величезні можливості і ресурси. Тепер точно знаю, що необхідно виділяти хоча б 1-2 години в день для роботи зі своїм електронним курсом, щоб можна було його повноцінно застосовувати в освітньому процесі. Для себе визначила, що для цього буду використовувати платформу Moodle. У роботі керівника для організації онлайн зустрічей, нарад з колегами надаю перевагу Webex Meetings та Google Meetings. Завдяки цим платформам ти можеш організовувати роботу навіть перебуваючи у відрядженні. А Google-календар допоможе всюди встигати, нічого не забувати й ефективно планувати свій день.
Дякуємо ректорату університету, декану факультету інформаційних технологій Олені Глазуновій, директору ННІ неперервної освіти і туризму Марії Кулаєць, усім лекторам за надану можливість підвищити кваліфікацію з організації дистанційної освіти!