Відокремлений структурний підрозділ

БЕРЕЖАНСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ

Національного університету біоресурсів і природокористування України

  вул. Академічна 20, м. Бережани, Тернопільська обл., Україна, 47501
A
A
A
Про ще один прожитий рік ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» у звіті очільниці Світлани ПИЛИПИШИН і про плани на рік прийдешній
Featured

Про ще один прожитий рік ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» у звіті очільниці Світлани ПИЛИПИШИН і про плани на рік прийдешній

ЧАСТИНА 1. Освіта в дії

Розділ І. «Свої люди» – студенти

11 грудня 2025 року на зборах трудового колективу директорка Світлана ПИЛИПИШИН репрезентувала присутнім звіт про роботу Бережанського фахового коледжу у 2025 році.

Життя будь-якого колективу, звичайно, – це поєднання усіх кольорів та почуттів і відчуттів: яскравих і не дуже, зі знаком «плюс» чи «мінус».

2

53

Головне ж як для очільниці закладу освіти, так і для колективу працівників (викладачів, секретарів, методичної служби, господарського та фінансового підрозділів та інших), – знайти «золоту» середину, відчувати себе особистістю в колективі.

Саме про такі моменти говорила у своїй доповіді пані Світлана, аргументувавши, що першим етапом в роботі коледжу є якісно проведена профорієнтаційна робота, наслідком якої є вступна кампанія, коли «вливається» свіжа кров, вступають молоді люди, готові опанувати професії, які відповідно до своїх ліцензій пропонує коледж. Очільниця підсумувала, що вже кілька років поспіль коледж гідно справляється із цим завданням, про що свідчить збільшення контингенту студентів. Та, водночас, має коледж тут ложку дьогтю в бочці меду – існує проблема вступу випускників коледжу до НУБіП України. І над цим треба ще багато працювати, щоб переконати випускників у необхідності продовження ступеневої освіти. Війна, виїзд молоді за кордон, здорожчання здобуття вищої освіти – це ті причини, які найчастіше називають випускники, щоб виправдати своє небажання продовжувати навчання на освітніх програмах бакалавра.

6

Розділ ІІ. «Свої люди» – викладацький колектив

Безперечним доказом якісної вступної кампанії є ті, хто надає освітні послуги, хто вводить молодь в ази професії, навчає і виховує – педагогічні й науково-педагогічні працівники. Із виступу директорки та презентації поважні гості, які були присутніми на звіті, зрозуміли, що ця складова життєдіяльності коледжу є в повному порядку, тому що педагоги дбають про підвищення свого професійного розвитку, беруть участь у різних формах підвищення кваліфікації і через атестацію отримують вищу за попередню категорії чи педагогічні звання.

Разом з тим «Школа молодого педагога», яка активно працює в коледжі, допомагає молодим викладачам під наставництвом досвідчених педагогів швидше адаптуватися в колективі і знайти шляхи і методи покращення своєї професійної діяльності.

Викладачі проводять цікаві відкриті заняття, виїзні заняття та гостьові лекції, співпрацюючи тут із стейкходдерами та радою роботодавців.

926

Розділ ІІІ. Платформи успіху

В умовах війни важливою складовою успішної роботи коледжу є цифрове освітнє середовище, яке забезпечує як освітній процес, так і допомагає викладачам знайти «контакт», бути на одній хвилі зі здобувачами освіти. І в цьому плані коледж не пасе задніх, створюючи для усіх учасників освітнього процесу належні умови для співпраці.

Розділ ІV. Навчаємо, навчаємось, вдосконалюємося

Ще одним компонентом діяльності коледжу є видавнича діяльність, наукові дослідження, участь у семінарах та конференціях. Методичні розробки (54), посібники (19), патенти (2), монографії (1), опубліковані тези доповідей (155) та статті (34), залучення студентів до участі в конференціях (298), проведення в коледжі вже вп’яте студентської науково-практичної конференції «Проблеми та перспективи розвитку науки, освіти та технологій в умовах воєнного стану», триденний семінар-практикум «Фахові коледжі України в умовах війни: освіта, робота, безпека», методичне об’єднання викладачів математики закладів фахової передвищої освіти Тернопільської області, семінар «Бібліотеки у добу змін: європейський досвід, цифрові сервіси, академічна доброчесність» та багато інших цікавинок – все це є доказовою базою на позитивний висновок про цю сторону роботи в коледжі.

910

Розділ V. Студенти як підтвердження успішної роботи коледжу

Якщо на підприємстві є професіонали, то вони забезпечують стабільний дохід. Якщо ж у закладі освіти є педагоги, які дають ґрунтовні знання, то їхні старання «відбиваються» успіхами студентів на різних конкурсах та олімпіадах. І у 2025 році 156 студентів стали переможцями різних олімпіад, конкурсів, хакатонів. Найбільші наші успіхи – перемоги студента Олександра КОЗОВСЬКОГО та студентки Олександри ВЕРЕМЕЄНКО на всеукраїнських конкурсах та у Малій академії наук; переможці (20 осіб) та призери в І етапі Всеукраїнських олімпіад з різних загальноосвітніх предметів.

11

ЧАСТИНА 2. Освіта в практичній та міжнародній діяльності

7

Розділ 1. Як вдосконалюватись?

Професійна підготовка студентів – важлива компонента входження їх в самостійне доросле життя. І коледж подбав, щоб це входження було різностороннім – є 14 робітничих професій, фаховими азами яких можуть оволодіти студенти; введено в дію біостаціонар з вирощування декоративних рослин. На сьогодні на території біостаціонару проводяться роботи зі встановлення ще однієї теплиці для вирощування мікрозелені (за кошти, отримані в рамках грантової програми «Партнерство заради відновлення»).

Розділ ІІ. Що пропонує міжнародна спільнота?

Коледж разом із іноземними партнерами (закладами освіти Польщі) співпрацює щодо навчальної та наукової роботи, а також щодо практичної підготовки студентів. Крім Польщі, налагоджено співпрацю з німецькими та швейцарськими партнерами. Робота з іноземними партнерами проводиться за такими напрямами:

співпраця щодо навчальної та наукової роботи:

  • Жешувський Університет (Польща);
  • Вища школа ім. Вітольда Пілецького м. Освенцим (Польща);
  • Вища економічна школа м. Зелена Гура (Польща).

співпраця щодо практичної підготовки студентів:

  • ТзОВ «Плантація над Танвією» (Польща);
  • Фірма Stangl GmbH & Gemuse KG (Німеччина);
  • Швейцарська спілка Agrimpuls.

Викладачі Валентина РУДНИК та Уляна БУРДАШ здійснили навчальний візит до Німеччини в рамках проєкту DAAD № 57808327 «German-Ukrainian Agricultural University Network 2025–2029» (DUAHN), який реалізується спільно з НУБІП України та Університетом прикладних наук Вайнштефан-Трісдорф (HSWT).

Участь викладачів у серії тренінгів з підготовки проектних заявок для програми Еразмус+ в межах ініціативи GIZ – Skills4Recovery за проєктом «Підтримка мобільності провайдерів професійної освіти в Україні».

8

ЧАСТИНА 3. Гармонія освіти й виховання

Розділ І. Як живе(ш) куратор?

Дотримуючись основних завдань, виписаних у нормативних документах, куратори академічних груп з керівником методичного об'єднання кураторів академічних груп (38 кураторів) Іриною КОСТІВ роблять все можливе, щоб студенти відчували себе потрібними для коледжу, України, щоб не відчували дискомфорту під час студентських буднів, щоб їхнє навчання та дозвілля було якісним та колоритним. Так, молоді куратори спільно зі «Школою молодого педагога» поставили виставу «У неділю рано зілля копала», під час якої організували збір коштів на потреби ЗСУ; куратори спільно зі студентами та іншими працівниками провели благодійний ярмарок, де також зібрали кошти для ЗСУ.

Значний внесок у виховну роботу роблять працівники бібліотеки, які самі проводять різноманітні заходи й долучаються до заходів, організованих кураторами академічних груп.

Важливою в цій роботі є постійна підтримка студентів адміністрацією коледжу, зустрічі зі студентським активом та зі студентами з числа внутрішньо переміщених осіб.

Звичайно, виховна робота кураторів, адміністрації, а також вихователя та соціального педагога в гуртожитку враховує й сучасний стан речей: кібербезпеку, булінг й інші сучасні небезпечні тенденції.

Розділ ІІ. Спорт, спорт, спорт…

Не менш важливою ланкою виховання є залучення студентів до занять фізичною культурою та спортом, до відвідування секцій.

Важкий та насичений тренувальний процес протягом року у секціях настільного тенісу, волейболу, мініфутболу, шахів дає хороші результати у різних турнірах та змаганнях: серед студентів ВСП НУБіП України, на Спортивних іграх України серед студентів ЗФПО (бронзові призери з волейболу та футзалу).

Викладачі циклової комісії фізичної та військової підготовки разом з керівником фізичного виховання започаткували турнір пам'яті Воїна ЗСУ, викладача фізичного виховання коледжу Миколи КОСЮКА «Миколине триборство» (вперше проведено 9 грудня, стане щорічним із розширенням географії учасників).

Розділ ІІІ. Волонтерство

У складні теперішні часи колектив коледжу працює як єдине ціле, допомагаючи в різний спосіб хлопцям та дівчатам, які захищають нашу землю від недокраїни. Тут і виготовлення окопних свічок, і адресна допомога медикаментами, і виготовлення і пічок, і багато іншого.

1619

Зрозуміло, що це крапля в морі, але колектив усвідомлює, що кожна краплина, зібрана докупи, створює потужний потік води, здатен як допомогти своїм, так і знищити супротивника. За звітний період зібрано 375 219 грн. Загалом з лютого 2022 року до грудня 2025 року волонтерські збори становлять 1 068 516 грн.

10

ЧАСТИНА 4. Допомога. Господарство. Фінанси

Розділ 1. Ненав'язливо допомагати

Працівникам завжди приємно, коли їхню працю відзначають, коли у не дуже радісні моменти – захищають та допомагають. Саме тут треба згадати про первинну профспілкову організацію, яка до Дня працівників освіти покращує настрій невеликою, та все ж фінансовою винагородою; не забуває напередодні різних свят про ветеранів праці, допомагає в організації відпочинку та дозвілля працівників. На такі потреби профспілкова організація витратила 151 458 грн, саме стільки надійшло на її рахунок упродовж 2025 року.

Розділ ІІ. Зміни видно неозброєним оком

Найбільш потрібним для розвитку коледжу є зміцнення матеріально-технічної бази, модернізація лабораторій, покращення різними засобами освітнього процесу. І тут адміністрація коледжу докладає максимум зусиль та вкладає кошти в ремонти авдиторій, купівлю необхідних технічних засобів для покращення освітнього процесу, утеплення приміщень, створення комфортних умов в укриттях та навчальних корпусах, проведено ремонт у спортивному залі та закуплено спортивний інвентар, створено освітній хаб банківських і фінансових операцій та кабінет дендрології, у травні на базі коледжу відкрито Центр підтримки ветеранів та їх сімей і кризовий кабінет ментального здоров'я.

1718

Розділ ІІІ. Фінанси мають значення

Що б там хто не говорив, але уся робота коледжу без належного фінансування, без власної спроможності заробляти кошти зійде нанівець. Тішить те, що ми гідно справляємося у цій царині з усіма викликами, й адміністрація коледжу розуміє, як і завдяки чому можна покращити роботу в цьому напрямку.

11

ЧАСТИНА 5. Працювати, вдосконалюватися, робити висновки

Розділ 1. Говорили співдоповідачі

12131415

Петро ЖОВНИЧ, заступник директора з адміністративно-господарської роботи, Маріанна МИХАЙЛИШИН, завідувач відділення комп’ютерної та електричної інженерії, Світлана КУЦА, голова циклової комісії гуманітарних дисциплін, Ірина КОСТІВ голова методичного об’єднання кураторів академічних груп та Тетяна КУЗЯК, голова студентської організації, як співдоповідачі доповнили виступ очільниці коледжу, закцентувавши увагу на своїх ділянках роботи, на успіхах та потребах, на досягненнях і необхідності постійно вдосконалюватись і бути в тренді тенденцій розвитку освіти.

16

Важливо, що голова студради Тетяна КУЗЯК розуміє, наскільки важливо, щоб студентський колектив також докладав значних зусиль для розвитку коледжу і своїми успіхами покращував його рейтинг серед інших фахових коледжів України.

Розділ ІІ. Критикують – значить є ще куди вдосконалюватись

18

В обговоренні доповіді Світлани ПИЛИПИШИН взяли участь:

17

Олена ГЛАЗУНОВА, проректор з науково-педагогічної роботи та цифрової трансформації НУБІП України, яка відзначила монолітність колективу, згадала успіхи в освітньому процесі і водночас закцентувала увагу на покращенні співпраці із НУБІП, модернізації освітнього цифрового простору; хотілося б більше чути, які проблеми найперше потребують вирішення;

19

Віктор КАПЛУН, директор ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження НУБіП України, голова наглядової ради коледжу, який відзначив самокритичність аналізу роботи коледжу його очільницею, вболівання її за долю закладу освіти. Разом із тим звернув увагу на вступ випускників коледжу до НУБіП України, на тіснішу співпрацю з базовим закладом освіти;

20

Ярослав ДРЮЧЕНКО, депутат Тернопільської обласної ради, член наглядової ради коледжу, який відзначив важливість відкриття у коледжі Центру підтримки ветеранів та їх сімей і кризового кабінету ментального здоров'я; створення позитивного іміджу коледжу на теренах Тернопілля; подякував голові Нараївської ОТГ за надану матеріальну допомогу (100 тис. грн) коледжу на придбання технічних засобів для Центру підтримки ветеранів та їх сімей.

21

Олег УДИЧ, помічник народного депутата України Івана Чайківського, який закликав колектив коледжу творити майбутнє своїми руками та вчинками, докладати зусиль для покращення життєдіяльності коледжу;

22

Володимир ЦЕПЛІЦЬКИЙ, заступник голови Ради роботодавців, керуючий Бережанського відділення ТВБВ ПАТ «Державний ощадний банк України», який відзначив професіоналізм керівника і колективу та їх щоденну працю для покращення навчання й виховання студентів;

23

Світлана ТИХА, член Ради роботодавців, Регіональний представник Тернопільської обласної мережі АТ "СГ "ТАС", яка відзначила постійну співпрацю з коледжем та відзначила бажання до об'єктивної самооцінки колективу.

Усі виступаючі бажали колективу зберегти єдність та, попри відсутність належної, достойної оплати праці, не збавляти обертів в теперішні часи реформ в освіті, щоб мати можливість й надалі працювати і надавати освітні послуги.

25

424

ЕПІЛОГ

Проаналізувавши роботу коледжу в усіх напрямках, заслухавши зауваження виступаючих, розуміючи важливість надання якісних освітніх послуг в часи трансформаційних процесів в освіті, маючи намір й надалі бути одним із кращих фахових коледжів Тернопільщини, колектив намітив ряд кроків із покращення та вдосконалення роботи відповідно до Програми розвитку університету «Голосіївська ініціатива – 2030»

Навчальна робота: забезпечення високої якості освітнього процесу, успішну підготовку до акредитації та оновлення освітньо-професійних програм відповідно до вимог МОН і ринку праці, розвиток матеріально-технічної бази, розширення можливостей практичного навчання, профорієнтаційній роботі та залучення стейкхолдерів.

Наукова діяльність: розвиток наукового потенціалу викладачів і студентів шляхом участі у конференціях, семінарах і наукових проектах, підтримка студентської науки та залучення молоді до МАН, оформлення патентів та розширення науково-дослідної діяльності.

Виховна робота: підтримка студентів у воєнних умовах, формування громадянської позиції та правової культури, залучення студентів до волонтерських ініціатив і взаємодія з правоохоронними органами.

Інноваційно-методична робота: вдосконалення методичного забезпечення освітнього процесу, формування академічної доброчесності та розвиток сучасних освітніх технологій, участь викладачів у підвищенні кваліфікації та діяльності фахових підкомісій.

Міжнародна діяльність: інтеграція в міжнародний освітній простір шляхом участі у проєктах, обмінах, стажуваннях та мовних інноваціях, залучення іноземних інвестицій та грантів.

Соціально-побутова та адміністративно-господарська діяльність: посилення психологічної, соціальної та матеріальної підтримки студентів і працівників у складних умовах воєнного часу, створення безпечного та комфортного освітнього середовища та оновлення матеріально-технічної бази, проведення ремонтних робіт і підвищення енергоефективності будівель.

Фінансово-економічна діяльність: забезпечення стабільних надходжень спеціального фонду та контроль за ефективним використанням коштів.

Життя – як калейдоскоп: з різними барвами, настроями, які можуть змінюватись за долю секунди; людина в сучасному світі має крутитися, як дзиґа, щоб встигати за змінами й не загубитися у каруселі змін.

Найголовніше ж – не загубити в собі Людину, посіяти в душах молодого покоління віру у краще майбутнє того самого покоління, у краще майбутнє неньки-України. Бо саме тоді ми будемо мати МАЙБУТНЄ!!!

2830

28

2731

Степан Жеребецький,
викладач циклової комісії гуманітарних дисциплін

Оновлені статті

 

 

Відокремлений структурний підрозділ

БЕРЕЖАНСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ

НУБіП України

Адреса:

 вул. Академічна 20, м. Бережани,
Тернопільська обл., Україна, 47501

 (03548) 2-24-82   096 760 79 16

vp_batk@ukr.net   batcnubip@nubip.edu.ua

 

Національний університет біоресурсів

і природокористування України

Адреса:

 03041, Україна, м. Київ,
вул. Героїв Oборони, 15.

 (044) 527-82-42

 rectorat@nubip.edu.ua

© 2025 БФК НУБіП України.
 
 

Навігація