З листопада 2022 року ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» долучився до міжнародного проєкту «Digitalization of Ukrainian Higher Education Institutions (DAAD Project)», який реалізується за підтримки Німецької служби академічних обмінів (DAAD) та організований Університетом прикладних наук Вайнштефан-Тріздорф (University of Applied Sciences Weihenstephan-Triesdorf, Germany).
Основна мета проєкту «Digitalization of Ukrainian Higher Education Institutions (DAAD Project)» полягає у сприянні цифровій трансформації закладів освіти України шляхом впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, підвищення цифрової компетентності викладачів і здобувачів освіти, удосконалення системи електронного навчання та розвитку інноваційних форм управління освітнім процесом відповідно до європейських стандартів якості освіти.
Керівник проєкту - професор, доктор Ральф ШЛАУДЕРЕР, проректор Університету прикладних наук Вайнштефан-Тріздорф, який має значний досвід реалізації міжнародних освітніх ініціатив та підтримки партнерських зв’язків з українськими закладами освіти.
Участь у цьому проєкті відкрила для коледжу нові можливості міжнародної співпраці, обміну досвідом, впровадження сучасних цифрових технологій в освітній процес і вдосконалення професійної підготовки здобувачів освіти.
2023 рік
Впродовж 2023 року викладачі циклової комісії спеціальних економічних дисциплін спільно із здобувачами освіти економічних спеціальностей активно долучилися до реалізації міжнародного проєкту «Digitalization of Ukrainian Higher Education Institution (DAAD Project)», який спрямований на розвиток цифрових компетентностей та впровадження сучасних підходів до аналізу економічних процесів.
У межах співпраці викладачі та студенти брали участь у зборі даних для дослідження Ірини ТРЬОСТЕР «Домашні господарства України». Було проведено опитування низки домашніх господарств Тернопільської області, у ході якого збиралася детальна інформація про кількість членів сім’ї, їхній вік, зайнятість, рівень доходів та структуру витрат. Особливу увагу приділено аналізу сільськогосподарської продукції, яку виробляють домашні господарства: її види, кількість, обсяги власного споживання та частку реалізації на ринку. Додатково фіксувалися дані про наявність техніки, транспортних засобів і земельних ділянок, що дозволило сформувати комплексну картину економічної активності сільських домогосподарств.
Також, викладачами здійснювався збір і аналіз економічних показників сільськогосподарських підприємств з метою розрахунку маржинального доходу зернових культур. Отримані результати стали базою для створення цифрових аналітичних моделей, які використовуються в освітньому процесі при викладанні дисциплін економічного спрямування.
Важливим етапом реалізації проєкту став навчальний візит викладачів з 23 по 30 листопада 2023 року до Університету прикладних наук Вайнштефан-Тріздорф (HSWT, Німеччина), під час якого викладачі брали участь у семінарах, тренінгах і практичних заняттях, присвячених цифровізації аграрного сектору, інноваційним технологіям у навчанні та методам збору й обробки даних. Відбулися візити на аграрні, переробні підприємства Баварії, де викладачі ознайомилися з передовими системами управління, моніторингу ефективності виробництва та принципами сталого розвитку.
Окрім цього, делегація відвідала урядові установи і науково-дослідні центри, зокрема, Bavarian State Ministry of Food, Agriculture and Forestry (StMELF) - центрального органу виконавчої влади Баварії, відповідального за політику у сферах сільського господарства, продовольства, лісового та природокористування та Bayerische Landesanstalt für Landwirtschaft (LfL) - державний науково-дослідний центр на базі кампусу Freising-Weihenstephan, який займається прикладними дослідженнями в галузі рослинництва, екологічного землеробства, аграрної економіки, сільськогосподарської техніки, практик управління сільськогосподарськими підприємствами.
Отримані знання, досвід і результати польових досліджень стали підґрунтям для подальшого вдосконалення освітнього процесу, розроблення цифрових навчальних матеріалів та формування у здобувачів освіти практичних навичок аналізу, економічного мислення й ухвалення управлінських рішень на основі реальних даних.
За результатами участі у проєкті опубліковано статтю "Особливості маржинального аналізу для прийняття управлінських рішень": Проблеми та перспективи розвитку освіти, науки та технологій в Україні та світі: зб. матеріалів ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Бережани, 15 листопада 2023р.). Бережани: ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України», 2023. с. 120-127.
2024 рік
Стартував третій проєкт DAAD project no. 57649162 «Digit 3: Data collection and digitalisation with a focus on University Colleges in 2024» Університету прикладних наук Вайнштефан Тріздорф (HWST).
14 травня викладачка Уляна ДУДКА взяла участь у воркшопі на базі Вінницького національного аграрного університету, під час якого професор Ральф ШЛАУДЕРЕР визначив основні завдання та очікувані результати реалізації проєкту DAAD-3 та відзначив, що спільне бачення проблем аграрної освіти та сільськогосподарського сектору економіки створює умови для нового рівня співпраці.
12 вересня здобувачі освіти економічних спеціальностей ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» долучилися до міжнародного проєкту DAAD «Digit 3: Data Collection and Digitalisation with a Focus on University Colleges in 2024».
У межах реалізації цього проєкту студенти під керівництвом викладачки спеціальних економічних дисциплін Уляни ДУДКИ здійснили навчально-практичний візит на ТОВ «БачівАгро». Основною метою поїздки було збирання, систематизація та аналіз реальних даних господарської діяльності підприємства з подальшим визначенням маржинальних результатів його функціонування.
Основні завдання візиту полягали у:
- зборі достовірних економічних, фінансових та виробничих показників діяльності агропідприємства;
- проведенні аналізу цих даних для розрахунку маржинального доходу та виявлення ключових факторів ефективності;
- формуванні у студентів практичних умінь роботи з бізнес-інформацією;
- розвитку цифрових компетентностей, навичок роботи з аналітичними інструментами та вміння інтерпретувати результати дослідження.
Під час візиту здобувачі освіти ознайомилися з технологічними процесами виробництва сільськогосподарської продукції, провели інтерв’ю з керівництвом і працівниками підприємства, зібрали фінансово-економічну інформацію за попередні періоди, а також вивчили документацію, що стосується витрат, доходів і результатів господарської діяльності.
Особливу увагу студенти приділили збору таких видів даних, як:
- виробничі показники (урожайність, обсяги виробництва, структура посівних площ);
- фінансові показники(дохід, витрати, прибуток, рентабельність);
- ринкові параметри (ціни реалізації продукції, конкуренція, попит і пропозиція);
- операційні дані (використання ресурсів, ефективність управлінських процесів, рівень автоматизації).
Результати аналізу зібраних даних дали змогу студентам розрахувати маржинальний дохід підприємства, визначити найбільш прибуткові напрями діяльності, а також запропонувати шляхи оптимізації витрат та підвищення ефективності виробництва.
Участь у проєкті DAAD «Digit 3» стала важливим кроком для підготовки здобувачів освіти до майбутньої професійної діяльності. Поїздка до ТОВ «БачівАгро» дозволила поєднати теоретичні знання з практичним досвідом, розвинути аналітичне мислення, ознайомитися з сучасними підходами до цифровізації аграрного бізнесу та поглибити співпрацю між освітнім закладом і підприємством реального сектору економіки.
Отримані матеріали будуть використані для подальших досліджень у межах проєкту, а також стануть основою для підготовки звітів і навчально-методичних матеріалів із цифровізації процесів управління аграрними підприємствами.
19 вересня 2024 року на базі Національного університету водного господарства та природокористування (м. Рівне) відбувся тренінг для викладачів аграрних фахових коледжів України.
Організаторами тренінгу виступили Національний університет водного господарства та природокористування, Національний університет біоресурсів і природокористування України, Миколаївський національний аграрний університет та Університет прикладних наук Вайнштефан-Тріздорф (HSWT, Німеччина).
У межах тренінгу «Навчання та професійне використання збору даних» свої доповіді представили досвідчені науковці університетів-партнерів проєкту та представники 16 фахових коледжів з різних регіонів України. Учасники поділилися результатами практичного впровадження методик збору даних в освітній процес, обговорили питання цифровізації освітнього середовища та підвищення ефективності професійної підготовки здобувачів освіти.
Представниця ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» Уляна ДУДКА виступила з доповіддю на тему «Збір, аналіз та оцифрування даних для розрахунку маржинальних доходів», у якій представила практичний досвід коледжу щодо впровадження цифрових інструментів у процес аналізу економічних показників діяльності підприємств.
Захід засвідчив високий рівень міжнародної співпраці у сфері освіти, сприяв налагодженню професійних контактів між викладачами коледжів та науковцями, а також створив платформу для поширення інноваційних підходів до викладання та управління освітнім процесом в аграрних коледжах України.
З 8 по 13 грудня 2024 року в Університеті прикладних наук Вайенштефана-Трісдорфа (HSWT, Німеччина) відбувся семінар у межах проєкту DAAD HSWT № 57649162 «Digit 3: Data collection and digitalisation with a focus on University Colleges in 2024», у якому взяла участь викладачка спеціальних економічних дисциплін Валентина РУДНИК. У заході взяли участь представники 14 українських коледжів. Метою семінару було підвищення компетентностей у цифровізації та зборі даних для потреб аграрного сектору.
Програма семінару включала презентації та практичні сесії від провідних експертів HSWT:
- Вадим ПЕТРЕНКО, викладач Міжнародної школи HSWT, представив Робочий зошит збору та обрахунку даних сільськогосподарських підприємств (УФМД), який допомагає систематизувати та аналізувати фінансові результати агропідприємств.
- Катаріна КРОН, представниця Опікунської ради з техніки та будівництва у сільському господарстві (Kuratorium for Technology and Construction in Agriculture e.V (KTBL) розповіла про діяльність німецької асоціації з передачі знань у сільському господарстві та значення технологій збору даних для підвищення ефективності виробництва.
- Міхаель ТРЬОСТЕР, професор, провів практичну сесію з розрахунку рентабельності біогазових проєктів.
- Ірина СМЕТАНСЬКА, керівниця лабораторії харчової промисловості, професор, доктор, представила інноваційні методи переробки продукції рослинництва та співпрацю лабораторії з підприємствами харчової галузі.
- Вольфрам ШПРЕЄР, професор, доктор, висвітлив сучасні підходи до використання водних ресурсів у сільському господарстві.
- Франциска ВЕСПЕЛ, професор, доктор, експертка із селекції рослин, ознайомила учасників із новими сортами рослин та методами боротьби з грибковими захворюваннями, наголосивши на ролі селекційних досліджень у забезпеченні продовольчої безпеки.
- Олена СОБКО, кандидат сільськогосподарських наук, представила освітні програми кампусу Меркендорф та діяльність Центру компетенції цифрового агробізнесу (KoDA).
У межах семінару учасники відвідали Технічну школу молочних лабораторних наук, сільськогосподарський навчальний інститут LLA, а також соціально-екологічну ферму Müßighof, де ознайомилися з органічним і соціальним землеробством.
Семінар став ефективною платформою для обміну досвідом між українськими та німецькими викладачами, ознайомлення з новітніми технологіями цифровізації та агротехнологій, а також обговорення перспектив впровадження інновацій у діяльність українських коледжів. Отриманий досвід сприятиме підвищенню якості освіти, розвитку науково-дослідницької бази та міжнародної співпраці у сфері АПК.
За результатами участі у проєкті опубліковано статтю "Маржинальний аналіз як ефективний інструмент управління витратами": Трансформація освіти, науки та технологій: виклики та перспективи: зб. матеріалів Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції педагогічних та науково-педагогічних працівників, аспірантів, молодих учених (м. Ніжин, 23 квітня 2024р.). Ніжин: ВСП «Ніжинський фаховий коледж НУБіП України», 2024. с. 357-363.
2025 рік
09-15 листопада 2025 року викладачки ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» Валентина РУДНИК та Уляна БУРДАШ здійснили навчальний візит до Німеччини в рамках міжнародної академічної мобільності. Візит відбувся в межах нового проєкту DAAD № 57808327 «German-Ukrainian Agricultural University Network 2025–2029» (DUAHN).
Програму розпочали з відвідування Управління сільського господарства міста Ансбах (Середня Франконія). Зустріч із представниками установи Євою РАЙТЦЛЯЙН та Габріелою ЗІХЛЬЄР-ШТАДЛЕР, дозволила ознайомитися з особливостями розвитку сільського, лісового та харчового господарства регіону.
Делегація відвідала Управління розвитку сільських районів Верхньої Баварії, де учасники ознайомилися з напрямами діяльності установи та програмами підтримки сільських територій. Особливу увагу привернула зустріч із Томасом МІРШЕМ з Академії підвищення кваліфікації, який розповів про систему дуальної освіти Німеччини, що поєднує теоретичне навчання з практичними курсами для фермерів, консультантів та управлінців.
Відбулася робоча зустріч із Вадимом ПЕТРЕНКОМ, викладачем Міжнародної школи HSWT, присвячена оновленню навчальних матеріалів економічних дисциплін у коледжах. Обговорювалися:
- викладання економічних дисциплін у різних спеціальностях;
- модернізація навчальних програм та оптимальне академічне навантаження;
- інтеграція практичного навчання через збір і аналіз даних, відвідування підприємств та співпрацю з бізнесом.
Важливою частиною програми стало відвідування виставки AGRITECHNICA 2025 у Ганновері (Нижня Саксонія), найбільшої у світі експозиції сільськогосподарської техніки, де понад 2700 компаній із понад 50 країн представили інноваційні рішення.







