Освітньо-професійну програму Агроінженерія розроблено на основі стандарту фахової передвищої освіти затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 11.01.2022 р. за № 15 «Про затвердження стандарту фахової передвищої освіти зі спеціальності 208 Агроінженерія галузі знань 20 Аграрні науки та продовольство освітньо-професійного ступеню «фаховий молодший бакалавр», введеного в дію з 2021-2022 навчального року.
Розроблено робочою групою ВСП "Бережанський фаховий коледж НУБіП України»
ФУРДЕЙ Василь Володимирович – викладач вищої категорії, викладач-методист, викладач циклової комісії інженерних та аграрних дисциплін, керівник освітньої програми
ЮРЧИШИН Наталія Іванівна – викладачка вищої категорії, викладачка-методистка інженерних та аграрних дисциплін, голова циклової комісії інженерних та аграрних дисциплін
ЯЦИКІВ Мирослав Михайлович - викладач вищої категорії, викладач циклової комісії інженерних та аграрних дисциплін
ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА
АГРОІНЖЕНЕРІЯ
1 – Загальна інформація
Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу – Відокремлений структурний підрозділ «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів і природокористування України», агромеханічне відділення
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу – фахова передвища освіта, Агроінженерія, фаховий молодший бакалавр з агроінженерії
Офіційна назва освітньої програми – Агроінженерія
Тип диплому та обсяг освітньої програми - диплом фахівця у сфері фахової передвищої освіти, одиничний, 180 кредитів ЄКТС, термін навчання 3 роки 10 місяців
Цикл/рівень - НРК України - 5 рівень, ЕQF LLL - 6 рівень
Передумови – свідоцтво про базову загальну середню освіту, Вступні іспити, інші вимоги визначаються правилами прийому на освітню програму фахівця у сфері фахової перед вищої освіти
Мова викладання – українська
Термін дії освітньої програми – до 2027 року
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми http://www.batk.nubip.edu.ua
2. Мета освітньої програми - формування та розвиток загальних і професійних компетентностей в галузі освіти та агропромислового виробництва.
3 – Характеристика освітньої програми
Предметна область, галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності) 20 Аграрні науки та продовольство, 208 Агроінженерія
Орієнтація освітньої програми - Освітньо-професійна
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації – фахова передвища освіта у сфері агропромислового виробництва
Особливості програми - виробнича та педагогічна практики забезпечують підготовку фахівців у реальному середовищі майбутньої професійної діяльності. В освітньому процесі використовуються найновіші науково-практичні досягнення, реалізується системний підхід у формуванні змісту профільно-орієнтованих навчальних дисциплін. Програма може викладатися англійською мовою.
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
Придатність до працевлаштування - випускники отримують можливість працевлаштування у двох сферах: педагогічній та виробничо-технічній на підприємствах різних форм власності. Завідувач машинного двору, керуючий дільницею, завідувач майстерні, механік гаража, механік дільниці , інспектор з охорони праці, технік механізації трудомістких процесів, майстер з експлуатації та ремонту машин і обладнання
Подальше навчання - можливість продовження навчання за програмами другого циклу вищої освіти (НРК України – 6 рівень, FQ-ЕНЕА – другий цикл, ЕQFLLL – 6 рівень)
5 – Викладання та оцінювання
Викладання танавчання - загальний стиль навчання – проблемно-орієнтований. Лекції, лабораторні роботи, семінари, практичні заняття в малих групах, самостійна робота на основі підручників та конспектів, консультації із викладачами, навчальні та технологічні практики,розробка дипломного проекту.
Оцінювання - письмові та усні екзамени, лабораторні звіти, усні презентації, поточний контроль, захист дипломного проекту, визначення рейтингу студента у кредитній системі освітнього процесу.
6 – Програмні компетентності
Інтегральна компетентність - здатність розв’язувати типові спеціалізовані задачі в галузі агропромислового, лісогосподарського виробництва та гідромеліоративного будівництва або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і методів відповідних наук та може характеризуватися певною невизначеністю умов; нести відповідальність за результати своєї діяльності; здійснювати контроль за іншими особами у визначених ситуаціях.
Загальні компетентності (ЗК)
ЗК1. Здатність реалізовувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК3. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК5. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК6. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК8. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
Спеціальні компетентності (СК)
СК1. Здатність до застосування знань з технічних характеристик, будови, робочих процесів машин і обладнання для реалізації технологічних процесів виробництва.
СК2. Здатність виконувати механізовані технологічні процеси виробництва, використовуючи основи природничих наук.
СК3. Здатність до застосування загальнотехнічних знань для вирішення технічних завдань.
СК4. Здатність обирати і використовувати механізовані технології, управляти технологічними процесами переробки, зберігання, транспортування та забезпечення якості продукції відповідно до конкретних умов виробництва.
СК5. Здатність комплектувати оптимальні агрегати, технологічні лінії та комплекси машин і обладнання для виробництва.
СК6. Здатність до використання технічних засобів автоматики і систем автоматизації у виробництві.
СК7. Здатність застосовувати цифрові технології для вирішення технічних завдань у виробництві.
СК8. Здатність виконувати монтаж, налагодження, діагностування, пуск у роботу та експлуатацію техніки, технологічного обладнання із забезпеченням якості цих робіт.
СК9. Здатність до використання техніки і обладнання відповідно до вимог екології, принципів оптимального природокористування й охорони довкілля.
СК10. Здатність планувати, здійснювати технічне обслуговування та усувати відмови техніки та технологічного обладнання.
СК11. Здатність забезпечувати безпечну роботу машин і обладнання та організовувати роботу людей відповідно до вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності.
СК12. Здатність до економічного обґрунтування доцільності застосування технологій, технічних засобів та заходів з підтримання машин і обладнання в працездатному стані.
7 – Програмні результати навчання (РН)
РН1. Застосовувати у професійній діяльності знання із загальнотехнічних, гуманітарних та природничих наук.
РН2. Спілкуватись державною та іноземною мовами усно і письмово у професійній діяльності.
РН3. Розв’язувати типові технічні задачі, пов’язані з функціонуванням техніки та технологічними процесами виробництва, переробки, зберігання та транспортування продукції.
РН4. Виявляти проблеми, що виникають у професійній діяльності під час експлуатації машин і обладнання, та вирішувати їх.
РН5. Вибирати машини і обладнання та режими їх роботи у механізованих технологічних процесах, розробляти операційні карти для виконання технологічних процесів.
РН6. Читати креслення, виконувати ескізи, відтворювати деталі машин у графічному вигляді згідно з вимогами єдиної системи конструкторської та технічної документації, а також застосовувати принципи взаємозамінності, стандартизації і технічних вимірювань для визначення параметрів деталей машин.
РН7. Визначати показники якості технологічних процесів, роботи машин та обладнання.
РН8. Розуміти будову, принцип дії машин, систем та обладнання виробництва.
РН9. Забезпечувати функціонування електрообладнання та електроприводу машин і механізмів.
РН10. Використовувати цифрові технології, системи автоматизації та контролю технологічних процесів у виробництві.
РН11. Застосовувати технології діагностування, технічного обслуговування та ремонту машин і обладнання.
РН12. Оцінювати роботу машин і засобів механізації за критеріями екологічності та вживати заходів зі зниження негативного впливу техніки на екосистему.
РН13. Вибирати паливно-мастильні та інші експлуатаційні матеріали залежно від типу техніки та умов роботи.
РН14. Дотримуватися вимог з охорони праці та безпеки життєдіяльності.
РН15. Виконувати економічні розрахунки для ефективного здійснення господарської діяльності підприємства.
8 – Ресурсне забезпечення реалізації програми
Кадрове забезпечення - Розробники програми: 3 викладачі вищої категорії, з них 2 викладачі методисти.Всі розробники є штатним співробітниками Бережанського фахового коледжу. Гарант освітньої програми: Фурдей Василь Володимирович –викладач вищої категорії.
До реалізації програми залучаються висококваліфіковані педагогічні працівники.
З метою підвищення фахового рівня всі педагогічні працівники один раз на п’ять років проходять підвищення кваліфікації ( стажування, в т.ч.закордонні).
Матеріальне-технічне забезпечення -
- навчальні корпуси;
- гуртожитки;
- тематичні кабінети;
- спеціалізовані лабораторії;
- комп’ютерні класи;
- пункти харчування;
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- мультимедійне обладнання;
- спортивний зал, спортивні майданчики;
- пункти СТО;
- автодром.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення -
- офіційний сайт закладу: http://www.batk.nubip.edu.ua
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- необмежений доступ до мережі Інтернет;
- наукова бібліотека, читальні зали;
- віртуальне навчальне середовище Moodle;
- хмарні середовища Google-Apps;
- пакет MS Office 365;
- корпоративна пошта;
- навчальні і робочі плани;
- графіки навчального процесу
- навчально-методичні комплекси дисциплін;
- навчальні та робочі програми дисциплін;
- дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисциплін;
- програми практик;
- методичні вказівки щодо виконання курсових проектів (робіт),
- дипломних проектів (робіт);
- критерії оцінювання рівня підготовки;
- пакети комплексних контрольних робіт.
9 – Академічна мобільність
Національна кредитна мобільність -підвищення кваліфікації (стажування) педагогічних працівників у вітчизняних вищих навчальних закладах.
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти - навчання іноземних здобувачів вищої освіти не проводиться.
Форма атестації здобувачів освіти
Атестація здійснюється у формі публічного захисту (демонстрації) кваліфікаційної роботи (дипломного проєкту).
Атестацію фахівця у сфері фахової перед вищої освіти здійснює Екзаменаційна комісія та завершується видачею документу встановленого зразка про присвоєння йому кваліфікації: фаховий молодший бакалавр з агроінженерії.







