Відокремлений структурний підрозділ

БЕРЕЖАНСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ

Національного університету біоресурсів і природокористування України

  вул. Академічна 20, м. Бережани, Тернопільська обл., Україна, 47501
A
A
A

F7 Комп’ютерна інженерія

Освітньо-професійна програма (ОПП) визначає передумови доступу до навчання, орієнтацію та основний фокус програми, обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти, перелік загальних та спеціальних (фахових) компетентностей, нормативний і варіативний зміст підготовки фахівця, сформульований у термінах результатів навчання та вимоги до контролю якості фахової передвищої освіти.

ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» розробляє освітньо-професійну програму за спеціальністю 123/F7 Комп’ютерна інженерія для підготовки фахівців у сфері фахової передвищої освіти до виконання професійних обов’язків за обраною спеціальністю згідно Стандарту фахової передвищої освіти освітньо-професійного ступеня фаховий молодший бакалавр.

Розроблено робочою групою ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» у складі:

Штогрин Сергій Степанович - спеціаліст вищої категорії, викладач - методист циклової комісії фізико-математичних дисциплін та інформаційних технологій - голова робочої групи;

ПУКАЛО Микола Іванович - спеціаліст вищої категорії циклової комісії фізико-математичних дисциплін та інформаційних технологій - член робочої групи;

Калатало Олег Васильович – спеціаліст вищої категорії, викладач - методист циклової комісії фізико-математичних дисциплін та інформаційних технологій – член робочої групи.

ОПИС ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ

КОМП’ЮТЕРНА ІНЖЕНЕРІЯ

1 – Загальна інформація

Повна назва закладу фахової передвищої освіти - Відокремлений структурний підрозділ «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів та природокористування України», відділення комп’ютерної  та електричної інженерії

Освітньо-професійний ступінь - Фаховий молодший бакалавр

Освітня кваліфікація - Фаховий молодший бакалавр з комп’ютерної інженерії

Професійна кваліфікація -

Кваліфікація в дипломі - Освітньо-професійний ступінь – фаховий молодший бакалавр,

Спеціальність – F7 Комп’ютерна інженерія

Освітньо-професійна програма – Комп’ютерна інженерія

Рівень кваліфікації згідно з Національною рамкою кваліфікації - Освітньо‐професійний ступінь фахового молодшого бакалавра відповідає п’ятому рівню Національної рамки кваліфікацій України

Офіційна назва освітньо‐професійної програми - Комп’ютерна інженерія

Обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття ступеня фахового молодшого бакалавра - 180 кредитів ЄКТС

Термін навчання за денною формою здобуття освіти:

  • на основі базової середньої освіти – 3 роки 10 місяців;
  • на основі повної загальної середньої освіти (профільна середня освіта) – 2 роки 10 місяців;
  • на основі диплому кваліфікованого робітника – 2 роки 10 місяців.

Наявність акредитації - ОПП акредитована. Акредитація ОПП передбачено у 2029-2030 навчальному році

Термін дії освітньо-професійної програми - До 01.07.2029 р.

Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою

  • базова середня освіта (з одночасним виконанням освітньої програми профільної середньої освіти, тривалість здобуття якої становить два роки);
  • повна загальна середня освіта (профільна середня освіта);
  • професійна (професійно-технічна) освіта;
  • фахова передвища освіта;
  • вища освіта.

Мова(и) викладання - Українська

Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньо – професійної програми - http://www.batk.nubip.edu.ua

2 – Мета освітньо – професійної програми

Формування та розвиток загальних і професійних компетентностей в галузі інформаційних технологій, необхідних для здійснення виробничої діяльності на підприємствах

3 – Характеристика освітньо – професійної програми

Предметна область

Об’єкти вивчення та/або діяльності: апаратні та програмні засоби комп’ютерної інженерії: комп’ютерні системи і мережі та їх компоненти, Інтернет речей, вбудовані та розподілені системи, операційні системи, інформаційні системи та бази даних, сервери та сховища даних, прикладне, спеціалізоване та системне програмне забезпечення; - методи та способи опрацювання інформації, математичні моделі, алгоритми обчислювальних процесів, інформаційні технології та системи автоматизованого проектування.

Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі інформаційних технологій.

Теоретичний зміст предметної області: поняття, концепції, принципи, стандарти, методи, моделі, алгоритми, програмно-технічні засоби та технології створення, використання і обслуговування систем комп’ютерної інженерії.

Методи, методики та технології: методи математичного та комп’ютерного моделювання, автоматизованого проектування програмно-технічних засобів комп’ютерної інженерії; інформаційні технології, технології розробки, впровадження прикладного, спеціалізованого та системного програмного забезпечення.

Інструменти та обладнання: сучасні інформаційні технології, комп’ютерні системи і мережі, контрольно- вимірювальна техніка, інтегровані середовища та засоби автоматизації проектування, розгортання та обслуговування систем комп’ютерної інженерії.

4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання

Придатність до працевлаштування

Фахівець підготовлений до роботи у сфері інформаційних технологій України. Фахівець здатен виконувати зазначені професійні роботи за Національним класифікатором України: «Класифікатор професій» ДК 003:2010:

1222.2 – майстер з ремонту приладів та апаратури;

2131.2 – інженер з комп’ютерних систем, інженер з програмного забезпечення комп’ютерів, конструктор комп’ютерних систем;

2132.2 – інженер-програміст, програміст (база даних), програміст прикладний, програміст системний;

2139.2 – інженер із застосування комп’ютерів;

3114 – технік із конфігурованої комп’ютерної системи, Технік обчислювального (інформаційно-обчислювального) центру;

3121 – технік із системного адміністрування, технік-програміст, фахівець з інформаційних технологій, фахівець з розробки та тестування програмного забезпечення, фахівець з розроблення комп’ютерних програм;

4112 – оператор інформаційно-комунікаційних мереж, оператор комп’ютерного набору, оператор комп’ютерної верстки;

4114 – оператор з уведення даних в ЕОМ (ОМ);

4113 – оператор з обробки інформації та програмного забезпечення;

7242 – монтажник інформаційно-комунікаційних мереж, монтажник інформаційно-комунікаційного устаткування.

Перелік посад, які може обіймати випускник, не є вичерпним.

Академічні права випускників

Продовження навчання за початковим (короткий цикл) або першим (бакалаврський) рівнем вищої освіти.

Набуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих, у тому числі післядипломної освіти.

5 – Викладання та оцінювання

Викладання та навчання

Загальний стиль навчання – проблемно-орієнтований. Лекційні курси поєднуються з практичними заняттями, лабораторними роботами, «мозковими штурмами» та робочими зустрічами. Широко використовується алгоритмізація навчання. Самостійна робота на основі підручників та конспектів, електронних освітніх ресурсів, розміщених в «Віртуальному навчальному середовищі Moodle», «Хмарному середовищі GOOGLE» консультації із викладачами визначається як особистісно-орієнтована педагогічна взаємодія суб’єктів навчання у закладах освіти, метою і мірою ефективності якої є формування професійної компетентності майбутнього фахівця.

Оцінювання

Тестування, опитування, дискусії, презентації, письмові есе, психолого- педагогічні характеристики, самоконтроль та самооцінка, контрольні роботи, звіти про практику, захист курсових робіт, усні та письмові екзамени, комплексний екзамен з фаху, визначення рейтингу студента у кредитній системі освітнього процесу.

6 – Перелік компетентностей випускника

Інтегральна компетентність

Здатність вирішувати типові спеціалізовані задачі в галузі інформаційних технологій в процесі професійної діяльності або навчання, що вимагає застосування методів і технологій комп’ютерної інженерії та може характеризуватися певною невизначеністю умов; нести відповідальність за результати своєї діяльності, здійснювати контроль інших осіб у визначених ситуаціях.

Загальні компетентності

ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК5. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК6. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК7. Здатність працювати в команді.

ЗК8. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

Спеціальні компетентності спеціальності

СК1. Здатність застосовувати законодавчу та нормативно-правову базу, а також державні та міжнародні вимоги, практики і стандарти з метою здійснення професійної діяльності в галузі інформаційних технологій.

СК2. Здатність застосовувати на практиці фундаментальні концепції, парадигми і основні принципи функціонування апаратних, програмних та інструментальних засобів комп’ютерної інженерії.

СК3. Здатність вільно користуватись сучасними комп’ютерними та інформаційними технологіями, прикладними та спеціалізованими комп’ютерно-інтегрованими середовищами для розробки, впровадження та обслуговування апаратних та програмних засобів комп’ютерної інженерії.

СК4. Здатність брати участь у розробці системного та прикладного програмного забезпечення засобів комп’ютерної інженерії з використанням ефективних алгоритмів, сучасних методів і мов програмування.

СК5. Здатність забезпечувати захист інформації в комп’ютерних системах та мережах з метою реалізації встановленої політики інформаційної безпеки.

СК6. Здатність брати участь у модернізації апаратних та програмних засобів комп’ютерної інженерії.

СК7. Здатність системно адмініструвати, використовувати, адаптувати та експлуатувати наявні інформаційні технології та системи.

СК8. Здатність здійснювати організацію робочих місць з урахуванням вимог охорони праці, їх технічне оснащення, розміщення комп'ютерного устаткування, використання організаційних, технічних, алгоритмічних та інших методів і засобів захисту інформації.

СК9. Здатність оформляти отримані робочі результати у вигляді презентацій, науково-технічних звітів.

СК10. Здатність аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати, обґрунтовувати прийняті рішення.

СК11. Здатність здійснювати вибір, розгортати, інтегрувати, діагностувати, адмініструвати та експлуатувати комп’ютерні системи та мережі, мережеві ресурси, сервіси та інфраструктуру організації.

СК12. Здатність створювати, впроваджувати, адмініструвати бази даних і знань з використанням сучасних методів, технологій та систем керування базами даних.

СК13. Здатність ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу програмно-технічних засобів, комп’ютерних систем, мереж та їх компонентів шляхом використання аналітичних методів і методів моделювання.

СК14. Здатність оцінювати і враховувати економічні, соціальні, технологічні та екологічні чинники, що впливають на сферу професійної діяльності.

7 – Зміст підготовки здобувачів фахової передвищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання

РН1. Знати свої права, як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

РН2. Знати і розуміти теоретичні положення, що лежать в основі функціонування апаратних та програмних засобів комп’ютерної інженерії.

РН3. Знати сучасні методи та технології для розв’язання прикладних задач комп’ютерної інженерії.

РН4. Застосовувати правові норми, норми з охорони праці, безпеки життєдіяльності у професійній діяльності.

РН5. Дотримуватись кодексу професійної етики, застосовувати і використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя.

РН6. Тестувати, діагностувати та обслуговувати апаратні та програмні засоби комп’ютерної інженерії.

РН7. Застосовувати знання для формулювання і розв’язування технічних задач спеціальності, використовуючи методи, що є найбільш придатними для досягнення поставлених цілей.

РН8. Застосовувати знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації апаратних та програмних засобів комп’ютерної інженерії для вирішення технічних задач у професійній діяльності.

РН9. Розробляти, тестувати, впроваджувати, експлуатувати програмне забезпечення для вбудованих і розподілених систем.

РН10. Здійснювати пошук інформації з різних джерел для розв’язання задач комп’ютерної інженерії.

РН11. Ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу програмно-технічних засобів комп’ютерної інженерії.

РН12. Поєднувати теорію і практику, знаходити та обґрунтовувати шляхи рішення типових задач у професійній діяльності з урахуванням виробничих інтересів.

РН13. Обґрунтовувати прийняті рішення, оцінювати, оформляти та представляти результати професійної діяльності згідно з діючою нормативною документацією.

РН14. Використовувати сучасні інтегровані середовища, методи і технології розробки, впровадження, адміністрування комп’ютерних систем та мереж, баз даних і знань.

РН15. Проводити інсталяцію та налаштування системного та прикладного програмного забезпечення, у тому числі програмних засобів захисту інформації з метою реалізації встановленої політики інформаційної безпеки.

РН16. Спілкуватись усно та письмово з професійних питань українською та іноземною мовою.

8 – Ресурсне забезпечення реалізації освітньо – професійної програми

Кадрове забезпечення

Розробники програми:

3 спеціалісти вищої категорії, викладачі - методисти.

Всі розробники є штатним співробітниками Бережанського фахового коледжу

Голова освітньо – професійної програми: Штогрин Сергій Степанович – викладач циклової комісії фізико-математичних дисциплін та інформаційних технологій, спеціаліст вищої категорії, викладач - методист.

До реалізації програми залучаються висококваліфіковані педагогічні працівники.

З метою підвищення фахового рівня всі педагогічні працівники один раз на п’ять років проходять стажування, в т.ч. закордонні.

Матеріальне- технічне забезпечення

  • навчальні корпуси;
  • гуртожитки;
  • тематичні кабінети;
  • спеціалізовані лабораторії;
  • комп’ютерні класи;
  • пункти харчування;
  • точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
  • мультимедійне обладнання;
  • спортивний зал, спортивні майданчики;
  • медпункт.

Інформаційне та навчально- методичне забезпечення

  • офіційний сайт закладу: http://www.batk.nubip.edu.ua
  • точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
  • необмежений доступ до мережі Інтернет;
  • наукова бібліотека, читальні зали;
  • віртуальне навчальне середовище Moodle;
  • хмарні середовища Google-Apps;
  • пакет MS Office 365;
  • корпоративна пошта;
  • навчальні і робочі плани;
  • графіки навчального процесу
  • навчально-методичні комплекси дисциплін;
  • навчальні та робочі програми дисциплін;
  • дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисциплін;
  • програми практик;
  • методичні вказівки щодо виконання курсових проектів(робіт);
  • критерії оцінювання рівня підготовки;
  • пакети комплексних контрольних робіт.

9 – Академічна мобільність

Національна кредитна мобільність

Право на академічну мобільність реалізується здобувачами фахової передвищої освіти відповідно до «Положення про академічну мобільність у Відокремленому структурному підрозділі «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів і природокористування України».

Підвищення кваліфікації (стажування) педагогічних працівників у закладах освіти.

Форми атестації - Атестація зі спеціальності здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи.

Вимоги до кваліфікаційної роботи

Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання типової спеціалізованої задачі галузі інформаційних технологій, що характеризується комплексністю та невизначеністю умов, із застосуванням теорій та методів комп’ютерної інженерії.

Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації.

Кваліфікаційна робота має бути розміщена на сайті або в репозитарії закладу фахової передвищої освіти.

Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснювати відповідно до вимог законодавства.

Вимоги до публічного захисту кваліфікаційної роботи (демонстрації)

Захист кваліфікаційної роботи відбувається відкрито і публічно (з демонстрацією).

Вимоги до публічного захисту кваліфікаційної роботи фахового молодшого бакалавра визначаються закладом фахової передвищої освіти.

 

Відокремлений структурний підрозділ

БЕРЕЖАНСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ

НУБіП України

Адреса:

 вул. Академічна 20, м. Бережани,
Тернопільська обл., Україна, 47501

 (03548) 2-24-82   096 760 79 16

vp_batk@ukr.net   batcnubip@nubip.edu.ua

 

Національний університет біоресурсів

і природокористування України

Адреса:

 03041, Україна, м. Київ,
вул. Героїв Oборони, 15.

 (044) 527-82-42

 rectorat@nubip.edu.ua

© 2025 БФК НУБіП України.
 
 

Навігація