У сучасних умовах верстати з числовим програмним управлінням (ЧПУ) широко застосовуються як на великих промислових підприємствах, так і на невеликих. Це вимагає від фахівців глибокого розуміння будови та можливостей цих верстатів, а також навичок їх оптимального використання. Вивчення пристроїв з числовим програмним управлінням стає все більш важливим у наш час, оскільки ці технології знаходять застосування в різних галузях промисловості.
Основною метою даного заняття є розширення знання та вміння майбутніх фахівців, ознайомлення студентів із основними поняттями та визначеннями в галузі числового програмного керування, класифікацією систем програмного керування, відомостями про сучасні пристрої ЧПК металорізальним обладнанням.
Заняття проводив доцент кафедри автомобільного транспорту Ігор ФЛЬОНЦ. Структура заняття побудована наступним чином. Спочатку для ознайомлення технологічними можливостями фрезерно гравіювального верстату і 3D принтера студенти прослухали коротку лекцію про види верстатів з ЧПУ, їх характеристики та види виробів, які можна виконати на них. В наступні частині студентам було запропоновано самим підготувати 3D принтер під вибраний тип філаменту: виставити температуру робочого столу і сопла екструдера, висоту шару друку, швидкість друку, вибрати файл з G-кодом тощо. Вказано основні помилки, які зустрічаються при роботі початківців і до чого вони можуть привести. Після чого запущено друк деталі. Сам друк доволі тривалий, тож студенти за цей час ознайомились з налаштуванням підготовчих операцій на фрезерно-гравіювальному станку, а саме виставлення положення перемикачів на драйверах крокових двигунів кожної з осей: вибору максимальної частоти обертання двигунів та струму, який подається на них. Ознайомлено з налаштуваннями блоку керування: підготовчу та завершальну швидкість руху по осях, початкову нульову точку, вибір програми з G-кодом тощо. Показано, як зафіксувати заготовку на робочому столі, підбір фрези і фіксація її в цанговому захваті фрезера.
Студенти зацікавлено слухали та задавали питання викладачу, який зрозуміло і вичерпно відповідав. Вкінці заняття на 3D принтері завершився друк і студенти змогли побачити результат, це був куб, що використовується калібрування самого принтера.