23 лютого за ініціативи управління Державної служби якості освіти у Тернопільській області та Ради директорів закладів фахової передвищої освіти Тернопільської області відбулась онлайн-нарада з питань проведення процедури самооцінювання освітньо-професійної програми фахової передвищої освіти та освітньої діяльності за цією програмою та впровадження Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти у закладі фахової передвищої освіти.
Актуальність проведення такої наради зумовлена конструктивними змінами в системі фахової передвищої освіти та необхідністю визначення основних напрямків освітньої діяльності, пошуку шляхів у підвищенні якості освіти.
Розпочалось засідання із вступного слова заступниці начальника управління Державної служби якості освіти у Тернопільській області Наталії Волощук, яка побажала всім учасникам плідної роботи та наголосила на актуальності піднятих питань.
З вітальним словом до учасників наради звернувся голова Ради директорів фаховоїпередвищої освіти Тернопільської області Володимир Калушка. Він наголосив, що основна стратегічна мета державної освітньої політики в Україні – забезпечити якість освіти, створити освітні та управлінські процеси,які радикально відрізнятимуться від тих, котрі вже є на освітньому ринку. Для цього вибудовуватимемо ефективну систему,здатну адекватно реагувати на виклики сьогодення та стабільно функціонувати.
Про рекомендації щодо самооцінювання освітньо-професійної програми фахової передвищої освіти та освітньої діяльності за цією програмою розповіла у своїй доповіді Оксана Квасничка, головний спеціаліст відділу моніторингу,позапланового контролю та взаємодії з органами місцевого самоврядування управління Державної служби якості освіти у Тернопільській області. Доповідачка звернула увагу на самооцінювання освітньо-професійних програм як системно-комплексний аналіз закладом освіти власної освітньої діяльності, спрямованої на самостійне вивчення фактичного стану якості освітньо-професійної програми та освітньої діяльності за цією програмою як пріоритету для подальшого розвитку. Самооцінювання допоможе закладу фахової передвищої освіти не лише якісно підготувати висококваліфікованого фахівця, а й визначити сильні та слабкі сторони,можливості й загрози реалізації освітньо-професійної програми,а також зорієнтувати щодо якості освітньої діяльності за цією програмою. Обов’язковими умовами для акредитації є відповідність освітньо-професійної програми та освітньої діяльності за цією програмою таким критеріям:
Критерій 1. Структура і зміст освітньо-професійної програми.
Критерій 2. Організація прийому на навчання за освітньо-професійними програмами.
Критерій 3. Організація освітнього процесу.
Критерій 4. Контрольні заходи оцінювання навчання здобувачів освіти та академічна доброчесність.
Критерій 5. Кадрове забезпечення освітньо-професійної програми.
Критерій 6. Освітнє середовище та матеріально-технічне забезпечення.
Олег Калатало, заступник директора з навчальної роботи ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України», поділився з колегами досвідом щодо розробки Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти у закладах фахової передвищої освіти. Він акцентував свою увагу на цілях та системі забезпечення якості освіти.А також детально зупинився на аналізі реалізації внутрішньої системи забезпечення якості освіти,проаналізувавши її складові.Він наголосив,що внутрішня система забезпечення якості освіти у нашому коледжі тісно пов’язана з реалізацією програми розвитку коледжу на 2020-2025 роки «Голосіївська ініціатива-2025».
Заступник директора з навчальної роботи Чортківського гуманітарно-педагогічного фахового коледжу імені Олександра Барвінського Оксана Жара у своєму виступі навела алгоритм введення в дію Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в їхньому закладі, а також визначила мету, різні підходи до його формування .
Підбиваючи підсумки онлайн-наради, Наталія Волощук відзначила, що такі зустрічі дають змогу керівникам освітніх закладів ділитися найкращим досвідом та вести конструктивні діалоги щодо підвищення якості освіти.