На теперішньому етапі розвитку науки й техніки, а також передових технологій важливим є формування самореалізації студентів як майбутніх фахівців своєї галузі. Технічна творчість допомагає адаптуватися до сучасних умов життя та обрати шлях для опанування майбутньої професії, а разом з тим і професійного кар’єрного росту. Тож проблеми творчості загалом та технічної творчості зокрема є нагальними для освіти й науки і актуальними для сьогодення.
Викладачі та студенти коледжу щорічно практикують виконання студентами практичних курсових проєктів, дипломних проєктів, виставкових експонатів гуртків технічної творчості. Це, як правило, розробка нових робочих місць для виконання лабораторних робіт, з використанням сучасного обладнання в галузі електричної інженерії, проєктування макетів та діючих моделей технологічного обладнання, а також впровадження нових експонатів та установок для вдосконалення освітнього процесу.
Національним центром «Мала академія наук України» проведено ХІ Всеукраїнську науково-технічну виставку-конкурс молодіжних інноваційних проєктів «Майбутнє України».
Конкурс організовувався в дистанційному режимі у номінаціях: «Електроніка та приладобудування», «Матеріалознавство та перспективні технології», «Машинобудування», «Інформаційно-телекомунікаційні системи та технології», «Екологія та ресурсозбереження», «Технічна творчість та винахідництво», «Робототехніка та робототехнічні системи». У Виставці-конкурсі взяли участь і студенти нашого коледжу. Приємно, що серед 10 слухачів-переможців четверо є студентами Бережанського агротехнічного коледжу. На підставі поданих матеріалів експертна комісія здійснила відбір науково-дослідницьких проєктів для участі у ІІ етапі Виставки та визначила кращими роботи в таких номінаціях:
- «Електроніка та приладобудування» – Максим Яцків, тема роботи: «Прилад експрес-діагностики системи запалення автомобіля»; науковий керівник: Олексій Нестеренко, викладач циклової комісії інженерних та аграрних дисциплін;
Серед всіх відмов в роботі двигуна найбільша їх частка припадає на систему запалення, а саме на її високовольтну частину. Тому використання в повсякденній практиці простих та ефективних сканерів для виявлення дефектних ланок в системі запалення є актуальним питанням.
Мета роботи – створення простого по конструкції та зручного для використання пересічними користувачами (водіями) сканера системи запалювання двигуна з можливістю діагностування типових неполадок (неробоча свічка, пробій високовольтного провідника, пошкодження кришки розподільника та його бігунка, відсутність високої напруги на котушці запалювання, періодичність імпульсів, давача комутатора). Сканер також можна використовувати в якості «контрольки» для визначення наявності напруги в контрольній точці, а також мінімально необхідного (12V) її значення.
Для створення сканера проаналізовано функціонування різних систем запалювання та їхніх елементів з врахуванням особливостей їх роботи, а також поелементну статистику відмов кожного з елементів.
Сканер може стати невід’ємним елементом ремкомплекту кожного автомобіля, враховуючи простоту використання та невисоку вартість виготовлення.
- «Екологія та ресурсозбереження» – Андрій Кухарук, Юрій Цепліцький, тема роботи у співавторстві: «Система зменшення об’єму та кількості побутових відходів за допомогою енергії протічної водопровідної води»; науковий керівник: Віктор Дворський, вчитель фізики Бережанської ЗОШ І-ІІІ ст. № 2;
- «Робототехніка та робототехнічні системи» – Маслей Микола, тема роботи: «Технічна творчість – шлях для опанування майбутньої професії»; науковий керівник: Богдан Білик, викладач циклової комісії спеціальних електротехнічних дисциплін.
Дана розробка являє собою щит для автоматичного керування електрокалориферного агрегату серії СФОЦ.
Автоматизація електрокалориферної установки полягає в:
- автоматичному вимиканні груп секцій нагрівних елементів при підвищенні температури вище допустимого граничного значення відповідного терморегулятора, які знаходяться на виході повітря з електрокалорифера;
- автоматичному захисті нагрівних елементів при перегріві нагрівних елементів за допомогою електроконтактного датчика температури, що встановлений на нагрівних елементах;
- автоматичному автоблокуванні: при зупинці електродвигуна вентилятора вимикається електрокалорифер, увімкнути нагрівні елементи неможливо при непрацюючому електродвигуні вентилятора;
- автоматичній світловій сигналізації вмикання установки, секцій нагрівних елементів, електродвигуна вентилятора.
Раціоналізація та удосконалення даної розробки полягає у використанні сучасного електрообладнання, а саме пускозахисної апаратури та засобів автоматизації і сигналізації. Це дозволяє оптимізувати роботу даної установки, розширити діапазон температур завдяки застосуванню двоканального термореле, зменшити об’єми самого щита, а також на прикладі, ознайомити студентів з сучасним обладнанням, яке використовується на передових виробничих підприємствах.