“Змішане навчання”(англ. blended learning) – це методика формальної освіти, згідно з якою студент засвоює одну частину матеріалу онлайн, частково самостійно керуючи своїм часом, місцем, шляхом і темпом навчання, а іншу частину матеріалу вивчає в лабораторії. Водночас, усі активності впродовж вивчення того чи іншого предмету логічно пов’язані між собою і, як результат, студент отримує цілісний навчальний досвід.
“Змішане навчання” не є універсальним інструментом, який в один прекрасний момент переверне усе навчання з ніг на голову, але це той інструмент, який допоможе нам подивитись на процес отримання знань трішки іншими очима, змінить наше ставлення до технологій, і найголовніше – дасть можливість спробувати себе у новій ролі.
Чи можливе “змішане навчання” в навчальному закладі? На це питання і пробували шукати відповіді під час проведення відкритої лабораторної роботи з предмету «Мікропроцесорні системи» старший викладач Штогрин С.С. та студенти групи К-41М. Тема даного відкритого заняття «Використання мікроконтролера Arduino UNO для управління роботою світлодіода»
Елементи даної методики в коледжі використовуються давно. Для цього створено навчально-інформаційний портал на платформі Moodle, яка дозволяє реалізувати вивчення частини матеріалу в режимі он-лайн. Обладнано кабінет мікропроцесорної техніки мікроконтролерами Arduino різних модифікацій та усім необхідним набором компонентів електронних схем для проведення занять та факультативної роботи з робототехніки.
Отже заняття умовно було поділено на дві частини.
Під час першої студенти виконували тестові завдання, переглядали відеоінструкцію до роботи спеціально записаної викладачем і розміщеної на каналі YouTube та складали і запускали схему в емуляторі ThinkerCAD (це та частина роботи, яку кожен зі студентів може виконувати дистанційно). Друга частина роботи виконувалась з використанням реальної плати Arduino UNO та вузлів електронних схем, які необхідні для створення проекту.
Заняття пройшло цікаво, продуктивно і пізнавально. Студенти виконали обидві частини роботи. Але основним результатом є те, що дана форма навчання може ефективно використовуватись в навчальному процесі. Особливо це стосується такої спеціальності, як програмування адже писати програми, спілкуватись з колегами, обмінюватись результатами і основне заробляти гроші можна в наш час дистанційно або фріланс (від англ. freelancer — «вільний митець»).
Викладач вищої категорії
циклової комісії «Фізико-математичних дисциплін,
інформатики та обчислювальної техніки
Штогрин Сергій Степанович
{module[684]}