У сучасних умовах науково-технічного, інформаційного прогресу підготовка студентів до продуктивної творчої діяльності набуває особливого значення. Саме від розвитку технічних здібностей здобувачів освіти залежить творчий потенціал суспільства. Відповідно, одним із завдань трудового навчання є формування технічних здібностей студентів. До таких здібностей належать: зіркість в пошуках проблем, яка визначається як здатність бачити те, що не вкладається в рамки засвоєного; здатність до перенесення досвіду – вміння людини застосовувати навички, набуті при розв’язанні однієї задачі до розв’язання іншої; гнучкість мислення як властивість швидко і легко переходити від одного класу явищ до іншого; здатність до критичного оцінювання ідей та інші.
У наукових працях технічне мислення визначається як психологічний процес, завдяки якому студент відстежує зв’язки між предметами та явищами. Проявом технічного мислення є розуміння техніки, зокрема: розуміння будови технічного пристрою, принципу його дії, відшукування ідей для розв’язування технічних задач.
Творча діяльність студентів неможлива без розвитку їхнього технічного мислення. Ефективним засобом такого розвитку є запровадження у навчальний процес різних завдань, які спонукають учнів до активної розумової діяльності, сприяють виробленню вмінь бачити проблему та можливі способи її вирішення.
Життя у гуртку «Технічне моделювання» - це спроби власної творчої діяльності, розвиток пізнавальної та розумової активності, засвоєння вихованцями технічних уявлень і понять при проєктуванні елементарних і простих технічних об’єктів.
Науково-дослідна робота здобувачів освіти ведеться поза навчальним процесом, проводяться дослідження у межах творчої співпраці циклових комісій, відділень. Ведеться робота в студентських інформаційно-аналітичних і культурологічних центрах, студентських наукових конференціях, тощо.
Цьогорічне завдання гуртка: розробити макет переробного підприємства для виробництва біогазу з використанням вапногасильної установки в якості теплоенергетичного енергоблоку. Так як, відновлювальні джерела енергії дозволяють забезпечити енергетичну незалежність, заощадити на енергоресурсах та використати нетрадиційне паливо, гуртківці спроєктували макет «Біогазового заводу».
Сам процес утворення газу — це так зване метанове бродіння. Його суть полягає в анаеробному бродінні (без доступу повітря), яке відбувається внаслідок життєдіяльності мікроорганізмів і супроводжується рядом біохімічних реакцій в спеціальних реакторах.
Маючи на озброєнні такий невеликий завод чи підприємство, можна прибрати місто і його околиці від органічного сміття, виробляти біогаз, тепло, яке можна перетворити в різні види енергії, забезпечити робочі місця та енергетичну незалежність в такий нелегкий, для нашої країни, час.
Богдан БІЛИК