Освітня-професійна програма Садово-паркове господарство для підготовки здобувачів фахової передвищої освіти ОПС «Фаховий молодший бакалавр» зі спеціальності H3/206 Садово-паркове господарство випускника розроблено відповідно до:
Закону України «Про фахову передвищу освіту» від 06.06.2019 року № 2745-VIII;
Постанов Кабінету Міністрів України: № 1341 від 23.11.2011 «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій» (в редакції Постанови КМ України № 519 від 26.06.2020); № 266 від 29.04.2015 «Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти» (в редакції Постанови КМ України № 1392 від 16.12.2022); № 1187 від 30.12.2015 «Про затвердження ліцензійних умов освітньої діяльності закладів освіти» (в редакції Постанови КМ України No 365 від 24.03.2021);
«Положення про акредитацію освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти» від 01.07.2021 року № 749.
Методичних рекомендацій «Розроблення освітньо-професійної програми та навчального плану підготовки здобувачів фахової передвищої освіти», виданих Державною службою якості освіти України та ДУ «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти», 2022;
Розроблено робочою групою ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» у складі:
БУНЯК Ігор Іванович – голова робочої групи, викладач вищої категорії, викладач-методист циклової комісії інженерних та аграрних дисциплін, керівник освітньої програми;
ЧУМАРНА Франя Петрівна – член робочої групи, викладач вищої категорії, викладач-методист циклової комісії інженерних та аграрних дисциплін.
ДИНЯ Уляна Ярославівна – член робочої групи, викладач циклової комісії інженерних та аграрних дисциплін.
Опис освітньо-професійної програми
САДОВО-ПАРКОВЕ ГОСПОДАРСТВО
1 – Загальна інформація
Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу - Відокремлений структурний підрозділ «Бережанський фаховий коледж Національного університету біоресурсів і природокористування України», агромеханічне відділення
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу - Фахова передвища освіта, Садово-паркове господарство, фаховий молодший бакалавр з садово-паркового господарства
Офіційна назва освітньої програми - H3/206 «Садово-паркове господарство»
Тип диплому та обсяг освітньої програми - Диплом фахівця у сфері фахової передвищої освіти, одиничний, 180 кредитів ЄКТС, термін навчання 3 роки 10 місяців
Наявність акредитації -
Цикл/рівень - НРК України - 5 рівень, ЕQF LLL - 6 рівень
Передумови - Свідоцтво про базову загальну середню освіту
Вступні іспити
Решта вимог визначаються правилами прийому на освітню програму фахівця у сфері фахової перед вищої освіти
Мова(и) викладання - Українська
Термін дії освітньої програми - 2027 рік
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми - http://www.batk.nubip.edu.ua
2 – Мета освітньої програми
Формування та розвиток загальних і професійних компетентностей в галузі освіти та ландшафтного будівництва.
3 – Характеристика освітньої програми
Предметна область, галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності)
20 Аграрні науки та продовольство
206 Садово-паркове господарство
Орієнтація освітньої програми - Освітньо-професійна
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації - Фахова передвища освіта в області ландшафтного будівництва
Особливості програми - Виробнича та педагогічна практики забезпечують підготовку фахівців у реальному середовищі майбутньої професійної діяльності. В освітньому процесі використовуються найновіші науково-практичні досягнення, реалізується системний підхід у формуванні змісту профільно-орієнтованих навчальних дисциплін. Програма може викладатися англійською мовою.
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
Придатність до працевлаштування
Випускники отримують можливість працевлаштування у двох сферах: педагогічній та виробничо-технічній на підприємствах різних форм власності. може працевлаштуватися на посади з наступною професійною назвою робіт: фахівець садово-паркового господарства, фахівець з квітникарства, фахівець з рекреаційного благоустрою, озеленювач, робітник зеленого будівництва, садівник.
Подальше навчання
Можливість продовження навчання за програмами другого циклу вищої освіти (НРК України - 6 рівень, FQ-ЕНЕА - другий цикл, ЕQFLLL - 6 рівень)
5 – Викладання та оцінювання
Викладання та навчання
Загальний стиль навчання – проблемно-орієнтований. Лекції, лабораторні роботи, семінари, практичні заняття в малих групах, самостійна робота на основі підручників та конспектів, консультації із викладачами, навчальні та технологічні практики, розробка дипломного проекту.
Оцінювання
Письмові та усні екзамени, лабораторні звіти, усні презентації, поточний контроль, захист дипломного проекту, визначення рейтингу студента у кредитній системі освітнього процесу.
6 – Програмні компетентності
Інтегральна компетентність
Здатність вирішувати типові спеціалізовані задачі у галузі вирощування декоративних рослин, проектування, створення та експлуатації об’єктів садово-паркового господарства або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій і методів рослинництва, ландшафтної архітектури, садово-паркового будівництва та екології та може характеризуватися певною невизначеністю умов; нести відповідальність за результати своєї діяльності; здійснювати контроль Інших осіб у визначених ситуаціях.
Загальні компетентності (ЗК)
ЗК1.Здатність реалізувати свої права І обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини та громадянина в Україні;
ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя;
ЗКЗ. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
ЗК4. Здатність використовувати Інформаційні та комунікаційні технології;
ЗКЗ. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так І письмово;
ЗК6. Здатність спілкуватися іноземною мовою;
ЗК7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
ЗК8. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
Спеціальні компетентності (СК)
СК1. Здатність використовувати існуючі планово- картографічні матеріали в роботі, проводити фотофіксацію та обстеження об’єктів озеленення;
СК2. Здатність проводити Інвентаризацію зелених насаджень та підбирати асортимент рослин для різних ґрунтово- кліматичних зон України;
СКЗ. Здатність застосовувати Інженерно-технічне обладнання на об’єктах садово-паркового господарства;
СК4. Здатність проектувати, створювати та експлуатувати об’єкти садово-паркового господарства;
СКЗ. Здатність виконувати робочі креслення та ескізи об’єктів озеленення, складати пояснювальну записку;
СК6. Здатність використовувати сучасні комп’ютерні технології для моделювання ландшафтів та візуалізації проектних рішень;
СК7. Здатність вирощувати та розмножувати садивний матеріал декоративних рослин у відкритому І закритому ґрунті;
СК8. Здатність визначати бур’яни, шкідники, хвороби декоративних рослин та підбирати засоби боротьби з ними;
СК9. Здатність формувати І підтримувати в належному стані газонний покрив об’єктів різного функціонального призначення;
СК10. Здатність формувати дизайн внутрішнього та зовнішнього середовища з врахуванням сучасних викликів екологізації;
СК11. Здатність складати базову проектно-кошторисну документацію на роботи з озеленення та благоустрою територій різного функціонального призначення;
СК12. Здатність підтримувати в належному стані об’єкти садово-паркового господарства.
7 – Програмні результати навчання
РН1. Застосовувати всебічні спеціалізовані емпіричні та теоретичні знання для розв’язання практичних ситуацій у сфері садово-паркового господарства.
РН2. Вільно спілкуватися державною мовою усно І письмово, у тому числі з професійних питань.
РНЗ. Спілкуватися іноземною мовою усно і письмово на рівні, достатньому для обговорення професійних питань, пошуку необхідної Інформації з питань садово- паркового господарства.
РН4. Знаходити, збирати, впорядковувати та застосовувати фахову інформацію з різних джерел.
РН5. Застосовувати сучасні комп’ютерні технології, світовий досвід у реалізації проектів садово-паркового господарства.
РН6. Застосовувати сучасні технології та необхідне обладнання, Інструменти для виконання завдань виробничого процесу.
РН7. Організовувати заходи Із вирощування садивного матеріалу декоративних рослин відкритого і закритого ґрунту.
РН8. Розробляти проекти об’єктів садово-паркового господарства відповідно до сучасних наукових методик і вимог замовника.
РН9. Організовувати виробничі процеси в садово-парковому господарстві.
РН10. Дотримуватись вимог нормативних документів, міжнародних стандартів у професійній діяльності.
РН11. Дотримуватись вимог охорони праці, виробничої санітарії І пожежної безпеки у професійній діяльності та процесі навчання.
РН12. Вибирати асортимент рослин для різних об’єктів озеленення, враховуючи природно-кліматичні зони України.
РН13. Розробляти систему заходів захисту декоративних культур на об’єктах садово-паркового господарства з урахуванням збереження довкілля.
РН14. Виявляти творчий підхід під час моделювання ландшафтів.
РН15. Застосовувати знання видів, законів, прийомів і засобів побудови композицій, впливу кольору, форми, глибини простору для моделювання ландшафтів.
РН16. Застосовувати практичні навички з озеленення об’єктів різного функціонального призначення.
РН17. Застосовувати знання і вміння під час догляду за зеленими насадженнями в умовах комплексної зеленої зони населених місць.
8 – Ресурсне забезпечення реалізації програми
Кадрове забезпечення
Розробники програми:
2 викладачі вищої категорії.
Всі розробники є штатним співробітниками Бережанського фахового коледжу
Керівник освітньої програми: Буняк Ігор Іванович – викладач вищої категорії, викладач-методист циклової комісії інженерних та аграрних дисциплін, керівник освітньої програми
До реалізації програми залучаються висококваліфіковані педагогічні працівники.
З метою підвищення фахового рівня всі педагогічні
працівники один раз на п’ять років проходять підвищення кваліфікації (стажування, в т.ч. закордонні)
Матеріальне-технічне забезпечення
- навчальні корпуси;
- гуртожитки;
- тематичні кабінети;
- спеціалізовані лабораторії;
- комп’ютерні класи;
- пункти харчування;
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- мультимедійне обладнання;
- спортивний зал, спортивні майданчики;
- пункти СТО;
- автодром.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення
- офіційний сайт закладу: http://www.batk.nubip.edu.ua
- точки бездротового доступу до мережі Інтернет;
- необмежений доступ до мережі Інтернет;
- наукова бібліотека, читальні зали;
- віртуальне навчальне середовище Moodle;
- хмарні середовища Google-Apps;
- пакет MS Office 365;
- корпоративна пошта;
- навчальні і робочі плани;
- графіки навчального процесу
- навчально-методичні комплекси дисциплін;
- навчальні та робочі програми дисциплін;
- дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисциплін;
- програми практик;
- методичні вказівки щодо виконання курсових проектів(робіт),
- дипломних проектів (робіт);
- критерії оцінювання рівня підготовки;
- пакети комплексних контрольних робіт.
9 – Академічна мобільність
Національна кредитна мобільність
Підвищення кваліфікації (стажування) педагогічних
працівників у вітчизняних вищих навчальних закладах.
Форма атестації здобувачів вищої освіти
Атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи.
Атестацію фахівця у сфері фахової перед вищої освіти здійснює Екзаменаційна комісія та завершується видачою документу встановленого зразка про присвоєння йому кваліфікації: фаховий молодший бакалавр з садово-паркового господарства.
Атестація здійснюється відкрито і публічно.
ВІДОМОСТІ
про педагогічних працівників, які забезпечують освітній процес
за спеціальністю 208 Садово-паркове господарство на рівні фахової передвищої освіти